Voorwaarden/geldigheid PrePaid tegoed

Reputatie 2
ik heb een prepaid telefoon van mijn vader die twee jaar niet gebruikt is
hij geeft nu aan inactieve sim
hoe te handelen om met deze telefoon rte kunnen bellen?

This topic has been closed for comments

120 reacties

Reputatie 2
Je zult een nieuwe simkaart moeten kopen, lijkt mij. Bij T-Mobile moet er per 6 maanden minstens 1 betaald gesprek/sms plaats vinden. Kijk maar eens in het Prepaid gedeelte van dit forum.
Reputatie 6
Dit is ook te vinden in de Algemene Voorwaarden T-Mobile Prepaid:

"De SIM-kaart kan niet meer gebruikt worden zodra de Klant gedurende
een aaneengesloten periode van 6 maanden geen actief gebruik heeft
gemaakt van de Dienst of zijn/haar beltegoed niet heeft opgewaardeerd."
Reputatie 2
dus je bent alles kwijt, GSMnummer punten, gegevens opgelagen op de sim, enz. !!!

wel logisch, maar ook weer krom denken van zo'n telco. het zou handiger zijn als een simkaart waarvan het nummer nog niet is herverdeeld om die weer te activeren, al dan niet met activatie kosten. steeds nieuwe simkaarten maken en opsturen, dubbele klantbestanden enz., dat moet tmobile ook handenvol geld kosten.

zijn er nog instellingen of diensten die een waarschuwing sturen naar bv een email een of een brief naar je huisadres ?

wat als je enkel SMS ontvangt? ik gebruik een vn prepaid namelijk voor ING tancodes, ik neem aan dat er dan sprake is van activieit of moet het echt een uitgaande SMS zijn ?
Reputatie 2
IQUBIQ schreef:

dus je bent alles kwijt, GSMnummer punten, gegevens opgelagen op de sim, enz. !!!

wel logisch, maar ook weer krom denken van zo'n telco. het zou handiger zijn als een simkaart waarvan het nummer nog niet is herverdeeld om die weer te activeren, al dan niet met activatie kosten. steeds nieuwe simkaarten maken en opsturen, dubbele klantbestanden enz., dat moet tmobile ook handenvol geld kosten.

Je zou met een simkaartreader nog gegevens eraf kunnen halen.

Het levert juist geld op, een nummer wat niet gebruikt wordt levert minder geld op dan een nummer dat wel gebruikt wordt.
En misschien is je nummer wel herverdeeld, maar ligt het nog x maanden ergens in een winkel op een plank.
Reputatie 2
Ik lees in Prepaid> Wat je moet weten over prepaid dat mijn prepaidtegoed onbeperkt houdbaar is, behalve als ik

6 maanden niet bel, sms of opwaardeer want dan ben ik mijn beltegoed kwijt.

Hoezo onbeperkt houdbaar?
Reputatie 7
@ kingpin1966,
Dit klopt, dat je minimaal eens in de 6 maanden moet bellen, sms-en, opwaarderen EN gesprekken ontvangen!
Onder prepaid, ex-dutchtone uit de lucht? staat een klacht van mij, met het probleem die ik had met t-mobile. (252 euro kwijt)
Ik hoop voor je dat je tegoed niet weg is, anders wordt het moeilijk voor je om dit te herstellen. Ik heb toen zelfs gedreigd met een rechtszaak.
Het advies wat ik van t-mobile kreeg, is om eens in de 2 maanden minimaal een sms-je te versturen of eventjes te bellen, om alles goed werkende en geactiveerd te houden.
Echt totaal houdbaar en zonder voorwaarde was alleen orange!
Reputatie 5
Je dient minimaal eenmaal in de zes maanden actief gebruik te maken van je simkaart. Dit betekent niet dat je je beltegoed op moet waarderen, maar je hoeft alleen een keer te bellen of een sms'je te versturen.

T-Mobile hanteert deze regel omdat anders een groot aantal PrePaid-nummers in de lucht blijven terwijl deze nooit meer worden gebruikt. Telefoonnummers die niet meer worden gebruikt kunnen op deze manier opnieuw uitgegeven worden.
Reputatie 7
@ Anne-Marie,
Ik heb een vraagje aan jou of een andere moderator, is er een mogelijkheid om te controleren wanneer je voor het laatst een actief gebruik van je nummer hebt gehad?

Na mijn probleem ga ik nu minimaal om de 4 maanden mijn nummer gebruiken.
Dus maand 4, 8, en 12. Dit moet dan voldoende zijn om mijn nummer actief te houden.

grt, eviltwin69
Reputatie 5
@eviltwin69, dat zou je alleen zelf via het menu van je toestel kunnen bekijken. Je kunt zien wanneer je laatste gesprek was of wanneer je voor het laatst een sms'je hebt verstuurd.
Reputatie 2
Hallo, ik heb vorig jaar een prepaid simkaart aangeschaft van 15,- maar nu wil ik hem dus gaan gebruiken maar is hij dus geblokkeerd. Kan dit niet gedeactiveerd worden want er staat nog gewoon 15,- op dat betekend dus dat ik voor niks heb betaald??? Is het mogelijk om te deactiveren, Het gaat overigens niet over het nummer waar ik nu onder post.
Reputatie 2
Josaalice schreef:

Hallo, ik heb vorig jaar een prepaid simkaart aangeschaft van 15,- maar nu wil ik hem dus gaan gebruiken maar is hij dus geblokkeerd. Kan dit niet gedeactiveerd worden want er staat nog gewoon 15,- op dat betekend dus dat ik voor niks heb betaald??? Is het mogelijk om te deactiveren, Het gaat overigens niet over het nummer waar ik nu onder post.

Dat gaat niet lukken, als je meer als 6 maanden je prepaid niet gebruikt, dus bellen, sms-en, van vervalt je tegoed en nummer. Kijk maar op de voorwaarden van prepaid.
Of anders is je pakket verlopen omdat je het te laat geactiveerd hebt.
Reputatie 2
yep had hetzelfde, volgens mij had ik nog een keer gebeld maar volgens hen niet, dus
40 euro floepie weg en nummer floepie weg, en daar gaat het om, om die nummers.
Deed mee aan het spaarplan van prepaid dus ze WISTEN wie ik was.
Geen telefoontje, brief of e-mail dat ze gingen afsluiten, welnee, gewoon doen, lekker 40 eurie in de pocket houden, en weer een nummer om te herverdelen, katjing katjing.

Dat is dus T-Mobile, heb een abonnement bij ze, naast die prepaid die ik dus had bij ze, maar even klantvriendleijk zijn? Welnee, prepaid werd toch weinig mee gebeld dus nu kunnen we dat nummer weer lekker recyclen en je bent je beltegoed kwijt.

Kijk als het om prepaids gaat waarvan ze de eigenaren niet kennen, okay.
maar ze wisten wie ik was, dus gewoon ordinare struikroverij, zoals we steeds
vaker zien in dit landje.
Reputatie 5
Meer uitleg over de voorwaarden van de geldigheid van je beltegoed lees je in [post=721749]mijn eerdere post[/post].
Reputatie 2
Ik heb afgelopen weekend een web 'n walk prepaid stick gekocht.
Op de doos staat dat het beltegoed op deze stick onbeperkt geldig is.
Is dit
Reputatie 7
[QUOTE=warmoltz;726677]Ik heb afgelopen weekend een web 'n walk prepaid stick gekocht.
Op de doos staat dat het beltegoed op deze stick onbeperkt geldig is.
Is dit
Reputatie 2
Helemaal duidelijk, dus gewoon minimaal 1x in de zes maanden gebruiken, even opstarten en afsluiten en het beltegoed is weer geldig voor een half jaar.
Moet gaan lukken!
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb een vraagje, we hebben vorig jaar augustus een Web 'n Walk internetstick gekocht voor de laptop en hebben daar de hele vakantie plezier van gehad. We gebruiken deze stick alleen op de camping. Nu is de tijd voor de camping weer aangebroken en wilden we weer internetten met de stick, maar helaas hij doet het niet. Klantenservice gebeld en er werd verteld dat de simkaart van de stick minimaal eens in de 3 maanden actief moet zijn anders wordt het nummer geblokkeerd. Dit is toch niet normaal? We hebben dit ook niet met een gewone prepaid kaartje in de telefoon. Eens in het jaar ok, maar eens in de 3 maanden?? Je snapt het al, we kunnen niet meer internetten. We moeten nu een nieuw kaartje kopen en dan pas weer internet. Wie kan mij vertellen waarom het met het internetkaartje anders is als met de telefoon??

Groeten
Wendy
Reputatie 7
WendyLispet schreef:

Hallo,

Ik heb een vraagje, we hebben vorig jaar augustus een Web 'n Walk internetstick gekocht voor de laptop en hebben daar de hele vakantie plezier van gehad. We gebruiken deze stick alleen op de camping. Nu is de tijd voor de camping weer aangebroken en wilden we weer internetten met de stick, maar helaas hij doet het niet. Klantenservice gebeld en er werd verteld dat de simkaart van de stick minimaal eens in de 3 maanden actief moet zijn anders wordt het nummer geblokkeerd. Dit is toch niet normaal? We hebben dit ook niet met een gewone prepaid kaartje in de telefoon. Eens in het jaar ok, maar eens in de 3 maanden?? Je snapt het al, we kunnen niet meer internetten. We moeten nu een nieuw kaartje kopen en dan pas weer internet. Wie kan mij vertellen waarom het met het internetkaartje anders is als met de telefoon??

Groeten
Wendy

3 maanden? Als ik bij de voorwaarden kijk, zie ik toch echt 6 maanden staan! Maar goed, als je je stick in augustus voor het laatst hebt gebruikt, werkt je prepaid verbinding nu inderdaad niet meer. (mag niet langer geleden dan 6 maanden zijn)Andere sim aanschaffen, kun je weer verder. Hopelijk stond er niet veel geld op,
En dan je sim eens in de 3
Reputatie 5
@WendyLispet, voor een PrePaid simkaart geldt dat je minimaal
Reputatie 2
Hallo iedereen.
Hoelang is beltegoed geldig. Ik heb nu nog precies 56 euro. Maar dat maak ik pas op in 12 maanden of meer, hoelang is beltegoed geldig. Want anders ben ik 56- kwijt.
Reputatie 4
Anneto schreef:

Hallo iedereen.
Hoelang is beltegoed geldig. Ik heb nu nog precies 56 euro. Maar dat maak ik pas op in 12 maanden of meer, hoelang is beltegoed geldig. Want anders ben ik 56- kwijt.

Je prepaid beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je minimaal 1 keer in de 6 maanden belt, sms-t internet of opwaardeert. Kijk wel goed dat je op tijd je telefoon gebruikt, want als je langer als die 6 maanden geen gebruik van je prepaid maakt, vervalt je nummer en je beltegoed! Om de 4 maanden maak ik meestal minimaal gebruik van mijn prepaid. Bij mij is dit meestal sms-jes.
Reputatie 2
xiexie1969 schreef:

Anneto schreef:

Hallo iedereen.

Je prepaid beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je minimaal 1 keer in de 6 maanden belt, sms-t internet of opwaardeert. Kijk wel goed dat je op tijd je telefoon gebruikt, want als je langer als die 6 maanden geen gebruik van je prepaid maakt, vervalt je nummer en je beltegoed! Om de 4 maanden maak ik meestal minimaal gebruik van mijn prepaid. Bij mij is dit meestal sms-jes.

dus je hoeft niet op te waarderen
Reputatie 4
@ Anneto
Nee, niet om je houdbaarheid te verlengen in ieder geval. Of bellen, of sms-en of internetten of opwaarderen is voldoende. Als je maar 1 van deze handelingen doet binnen de 6 maanden termijn.
Reputatie 2
hoe zet een oud prepaid nummer over naar een nieuwe prepaid simkaart?
Reputatie 4
pipo321 schreef:

hoe zet een oud prepaid nummer over naar een nieuwe prepaid simkaart?

Je kunt naar de klantenservice bellen, of even langs een t-mobile shop gaan. Is je oude sim stuk, of b.v. een orange kaart? Eerst heb je een nieuwe sim nodig, en dan kun je je nummer overzetten.