vragen Blackberry Instant E-mail (deel 1)

• 25 november 2009
  • 882 reacties
  • 44989 Bekeken

Reputatie 2
hoi,

ik heb een blackberry 8900 curve waar ook wifi op zit, maar als ik verbonden ben met een draadloos netwerk dan heb ik niet volledige toegang tot alle blackberry services waardoor kan dit?

Gr.

This topic has been closed for comments

882 reacties

@marsv1

Die BlackBerry diensten zijn via de Instant E-mail bundel gekoppeld aan het T-Mobile netwerk. Wanneer je geen gebruik maakt van het T-Mobile netwerk worden deze diensten gedeactiveerd.

Met andere woorden; je kunt alleen gebruik maken van deze BlackBerry diensten via het T-Mobile netwerk en niet via een ander draadloos (Wi-Fi) netwerk.
Reputatie 2
Ik heb sinds een maand een blackberry bold van vodafone met een t-mobile simkaart. In de winkel van t-mobile hebben ze me verteld dat het niet mogelijk is om internet op m'n telefoon te krijgen omdat er vodafone sofware op staat en ik t-mobile software nodig heb. Maar de klantenservice vertelde me dat dat helemaal geen probleem moet zijn. Nu ben ik dus een maand later en heb nog steeds geen internet op m'n telefoon. Weet iemand of et toch mogelijk is?
Alvast bedankt.
Reputatie 2
Hallo Silliztyle,

Vodafone, T-mobile, Kpn het maakt niet uit. Als je gewoon een T-mobile BB instant E-mail abonnement neemt gaat het gewoon lukken. Naar mijn idee hoef je enkel het PIN nummer van je BB opgeven aan T-mobile en dan komt alles goed.

Wel moet je de ANP settings van T-mobile even instellen. Zie het forum of de update sectie van de T-mobile site.

Ik geloof ook dat ergens op de site www.dutchberry.nl ook ergens een stukje staat hoe je de vendor software kan verwijderen of vervangen http://www.dutchberry.nl/?p=100. Maar hier geef ik geen garanties op.

Succes.
Reputatie 2
Sorry het zijn APN settings... 😞
Je moet wel eerst (door Vodafone) je Vodafone BlackBerry account laten verwijderen. Anders kun je namelijk hetzelfde toestel niet registeren voor een T-Mobile Instant E-mail account.
Reputatie 2
Ik vraag me of er verschil zit in de blackberry internet service van t-mobile (instant e-mail) en die bij vodafone? het prijsverschil is op maandbasis toch relatief groot, 11 bij tm en 18 bij vodafone..

iemand enig idee waarom dit prijsverschil en als er verschillen zijn, wat zijn die?
Reputatie 2
dit vraag ik me ook af
Reputatie 2
de internetverbinding van vodafone is merkbaar veel sneller. En er worden geen extra GPRS kosten berekend bij het gebruik van applicaties van derden. Bij mijn vodafone abo kon ik dus echt onbeperkt internetten op mn BB en tegelijkertijd alle functies gebruiken van de BB.

Jammer dat het niet kan bij t-mbile.
Reputatie 2
Is de BlackBerry
Reputatie 2
Hij wordt bij je abo toegevoegd.
Als je abo stopt dan stop je blackberry instant E-mail.

Of hij per maand opzegbaar is weet ik eigenlijk niet.
Maar waarom zou je de instant mail willen laten stoppen voor het einde van je abo?
Reputatie 2
Wat bedoel je met applicaties van derden? Betekent dit dat je met Instant Email niet gewoon kan onbperkt alle sites kan bezoeken zoals dat bij Vodafone wel kan?
Reputatie 2
de internetverbinding van vodafone is merkbaar veel sneller. En er worden geen extra GPRS kosten berekend bij het gebruik van applicaties van derden. Bij mijn vodafone abo kon ik dus echt onbeperkt internetten op mn BB en tegelijkertijd alle functies gebruiken van de BB.

Jammer dat het niet kan bij t-mbile.

ik had idd zelf al het verschil in snelheid gevonden, 3400 mbps bij vodafone t.o.v 384 mpbs bij t-mobile! dat is een behoorlijk verschil, wat betreft de extra kosten bij gebruik van gprs weet ik zelf niet zeker, maar als dat zo is dan lopen de kosten toch aardig hoog op per maand..

een moderator die dit misschien kan bevestigen of weerleggen?
@Pring De BlackBerry
@ivano

De Instant E-mailbundel is geschikt voor het normale gebruik van (onbeperkt) internet en dataverkeer met de BlackBerry. Bij het gebruik van de BlackBerry als modem en/of het gebruik van de simkaart in een ander toestel valt dit niet binnen de bundel.

Ook kunnen sommige applicaties via een andere toegangspunt verbinding leggen met het internet, dit valt ook niet binnen de bundel en deze zaken vallen dus onder je eigen verantwoording.
Reputatie 2
Wat voor applicaties moet ik dan aan denken? En wordt dit dan vantevoren ook aangegeven? Of kom je achteraf voor verrassingen te staan als de rekening op de mat ligt?
Reputatie 2
@ivano

De Instant E-mailbundel is geschikt voor het normale gebruik van (onbeperkt) internet en dataverkeer met de BlackBerry. Bij het gebruik van de BlackBerry als modem en/of het gebruik van de simkaart in een ander toestel valt dit niet binnen de bundel.

Ook kunnen sommige applicaties via een eigen toegangspunt verbinding leggen met het internet, dit valt ook niet binnen de bundel en deze zaken vallen dus onder je eigen verantwoording.

het eerste deel van je reactie is een duidelijk verhaal, maar wat betreft de "sommige applicaties" daar begint het dus al aardig vaag te worden. Welke applicaties zouden dit moeten zijn, en wat bedoel je met een eigen toegangspunt, is dat een een fysiek toegangspunt in de vorm van een hotspot o.i.d of een eigen toegangspunt op het web? Eigen server etc.? Als dit laatste het geval is, lijkt mij dit in mijn inziens niet logisch, aangezien je in principe verbinding met het web heb via het netwerk van t-mobile en vervolgens pas met de juiste servers etc gaat verbinden om de gewenste website/app te bekijken/gebruiken. Waarom zou dit in bepaalde gevallen buiten de bundel vallen als het via het t-mobile netwerk tot stand wordt gebracht?
Reputatie 2
In sommige toestellen heb je verschillende ' typen ' instellingen.
Bijvoorbeeld instellingen/toegangspunten voor

-de browser
-streaming instellingen
-applicaties

De instant email bundel van T-Mobile ondersteunt enkel het toegangspunt 'internet'. Daarnaast heeft het een toegangspunt voor de blackberry specifieke taken zoals instant email en pingen. Deze vallen binnen de bundel.

Er bestaat echter ook een toegangspunt WAP, waar je ook gebruik van kan maken, maar wat niet binnen de instant email bundel valt.

De browser van de blackberry kun je bijvoorbeeld instellen met als toegangspunt internet (onder je browser instellingen herkenbaar aan 'web n walk browser' ) of als toegangspunt WAP (onder je browser instellingen herkenbaar aan ' t-zones browser' ).
Mocht je browser dus verkeerd ingesteld zijn, kan je extra kosten in rekening gebracht krijgen!

Het stukje streaming is erg tricky. De Blackberries die ik heb gezien, maken allemaal gebruik van streaming via WAP (denk hierbij aan youtube bv.). Per definitie, valt streaming met een blackberry bij T-Mobile altijd buiten de bundel. Ik heb deze nooit anders ingesteld kunnen krijgen, misschien heeft iemand een tip om dit zonder extra kosten werkend te krijgen?

En dan komen we bij de applicaties. Ik heb zelf nooit applicaties gebruik op een blackberry, maar wellicht dat je hiervoor ook ergens in de blackberry een toegangspunt moet instellen. Of in de applicatie zelf een toegangspunt moet instellen. Zorg er dan altijd voor dat dit toegangspunt of internet is, of het blackberry toegangspunt. Alles behalve wap/tzones dus. Alleen dan ben je er zeker van dat je geen extra kosten in rekening krijgt.
Reputatie 2
@umtun

thanks, duidelijk!
Reputatie 2
Bedankt voor de reacties 🙂 ik wilde het namelijk eerder stop kunnen zetten wegens vertrek naar het buitenland voor langer dan 10 maanden.
Reputatie 2
@Harvey,

MSN op BB 8900 moet toch wel kunnen via WiFi? (Ik heb geen internet abo op mijn t-mobile BB)

Gr.
@Kuul

Dit moet inderdaad mogelijk zijn.
Reputatie 2
Ik ziet dat bij snelheid van WnW en Instant-Mail geen verschil zit. Krijg je bij 3G nu wel een hogere bandbreedte. Of is 3G bij de Blackberry 9700 nutteloos?

Ik kan hier nml niets van terug vinden. Anders dan dat WnW+ 4euro duurder is dan
Instant mail (wnw standaard).
Reputatie 2
Ik ziet dat bij snelheid van WnW en Instant-Mail geen verschil zit. Krijg je bij 3G nu wel een hogere bandbreedte. Of is 3G bij de Blackberry 9700 nutteloos?

Ik kan hier nml niets van terug vinden. Anders dan dat WnW+ 4euro duurder is dan
Instant mail (wnw standaard).

je moet zowiezo Instan mail nodig want met WnW ga jij geen volledig gebruik kunnen maken van je BB functies.
Overigens moet ik zeggen dat de snelheid prima is, meer had gemogen maar helaas. :)
Ik race al die curves met hun gprs er wel uit met websites laden.
Reputatie 2
Hallo,

Misschien stel ik nu wel een hele stomme vraag, en had ik het antwoord gewoon kunnen vinden als ik iets meer tijd had besteed aan het zoeken.
Maar ik vraag me af w
Reputatie 2
Een instant e-mail abonnement afsluiten bij T-Mobile, dat is volgens mij