Vragen/Problemen Instant E-mail (deel 2)

Reputatie 2
Ik vraag me of er verschil zit in de blackberry internet service van t-mobile (instant e-mail) en die bij vodafone? het prijsverschil is op maandbasis toch relatief groot, 11 bij tm en 18 bij vodafone..

iemand enig idee waarom dit prijsverschil en als er verschillen zijn, wat zijn die?

This topic has been closed for comments

425 reacties

Reputatie 2
De snelheid wat je krijgt.

Mijn vriendin heeft BB Curve bij HI en haar internet kost daar ook rond de 17,95 en T-mobile 11,95 maar merk geen verschil.

Zou dus voor T-mobile gaan scheelt je toch weer 6 euro per maand.
Reputatie 2
De T-Mobile "Instant E-mail" bundel heet bij BlackBerry zelf "BlackBerry Internet Service". De producten die jij noemt zijn dus vergelijkbaar, maar goedkoper bij T-Mobile.
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb sinds dit weekend een Blackberry 8520 aangeschaft.
HIervoor had ik een N97. Super toestel, waar alles gewoon normaal op gebruikt kon worden.
Ik wist niet voordat ik die Blackberry aanschafte, dat je ook een Blackberry abonnement moest nemen, om gebruik te maken van email, msn en dingen.
Zag ik nog geen probleem in!
Totdat ik vanochtend T-Mobile belde en de vraag stelde of ik m'n Web 'n Walk standaard kom omzetten in Blackberry abonnement.
Kreeg te horen dat dit niet kon. Hij kon het wel EXTRA bij m'n abonnement afsluiten.
Dubbelop vind ik, want ik heb al gewoon internet.
Is het echt niet mogelijk.
Hoe hebben julllie dit gedaan?
Dit zou betekenen dat ik tot volgend jaar januari moet wachten.

En dan nog een vraagje.
Wou dus ook Gmail installeren. Maar dit kan dan waarschijnlijk ook niet?
Hij blijft hangen op de helft van de installatie en zegt dan dat ik m'n netwerk verbinding moet checken.

Bedankt voor het lezen/antwoorden alvast.

Groetjes,

G1Girl
Reputatie 2
bel nog een keer, wantr ik had ook precies hetzelfde met mijn blackberry. toen ik de 1ste belde om te vragen of hij omgezet kon worden kreeg ik nee te horen. De volgende dag belde ik nog een keer om een klacht in te dienen, omdat ik het belachelijk vond dat je niet kon omwisselen enn alleen erbij, betaal je voor 2 keer internet! belachelijk en toen kreeg ik te horen dat het wel kon, je betaal wel 2,90 meer per maand.
Reputatie 1
@g1girl

Ik zie dat je momenteel een Web'n'Walk Standard hebt en wilt overgaan op een Instant E-mail bundel. Dit is wel mogelijk, je mag binnen de contractsperiode altijd naar een hogere bundel overstappen.
Als je gebruik wilt maken van de optie om jouw Web'nWalk Standard bundel over te zetten naar een Instant E-Mail bundel, kun je mij dit via een PM laten weten.

Via de website: http://instantemail.t-mobile.nl. kun je vervolgens een Instant E-mail account aanmaken.
Je kunt pas optimaal gebruik maken van pushmail, als je een Instant E-mail account hebt aangemaakt.
Via de Instant E-mail account kun je je (pushmail) e-mailadres handmatig configureren.
Reputatie 2
Hai beide beantwoorders,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Heb er geen gras over laten groeien, en ben bij mij in het winkelcentrum naar de T-Mobile winkel gestapt.
De medewerker die daar stond zei meteen dat het wel kon, en heeft het probleemloos voor me overgezet.
Ik ben net thuis, dus ga zo ff kijken of alles naar behoren werkt.
Ben super blij dat het welk KAN!
En mij maken die paar euro's extra niet zoveel uit!
IK laat wel ff weten of het gelukt is.

Thanks!!!

Groetjes,

G1Girl (mirelle)
Reputatie 2
hoi,

ik heb een n 96 gekocht vorig jaar met een 24 maanden lang gratis internet abbonement. hierdoor heb ik een duurder abbonement genomen.
nu zou ik graag los een blackberry willen kopen en daar dus ook het instant email bij willen hebben. Is er een mogelijkheid dat jullie als tmobile mij wat tegemoet komen in de kosten van het aanschaffen van instantemail? of moet ik echt nog 11,90 meer gaan betalen per maand. Ik zit met mijn abbonement er regelmatig flink overheen dus kan zeggen dat ik een redelijk goede klant ben. al is het de helft van 11,90 voor t instant email dan vind ik dat al super!

mvg

Gijs
Reputatie 2
Wou nog even laten weten dat alles nu werkt op mijn phone.
Super!
Moet alleen alles nog ontdekken op die telefoon.
Weet iemand of ik de apps zoals hyves en msn op m'n bureaublad/beginscherm kan zetten?
Thanks.

Gr,

G1Girl
Reputatie 5
@donnyb, kortingen zijn gekoppeld aan de betreffende bundel. Op het moment dat je een bundel aanpast vervalt de korting.
Reputatie 2
Ik heb nu een BB 8900 met een voordeelsim 500+150 (sim only dus zelf me BB gekocht). Het is ook met een BB Abbonoment met internet en ik kan ook pingen enz.

Maar ik vind die BB 8900 best wel traag. En wil hem vervangen door een BB 9000 Of 9700. Moet ik dan extra betalen om gebruik van me nieuwe BB te maken. Of moet ik gewoon Me Sim in me nieuwe BB doen en hem dan installeren op.
www.instantemail.t-mobile.nl?
Reputatie 4
Als je een andere BB aanschaft dan dien je dat idd aan te geven op die pagina.
Extra betalen is niet van toepassing.
Grtjes
Koffiemok
Reputatie 1
@RidgeWever

Als je gebruik wil maken van een andere BlackBerry dan je huidige BlackBerry, wordt er door T-Mobile geen extra kosten berekend.

Via je persoonlijke Instant E-Mail account moet je nog wel een 'Change Device' doorvoeren, deze optie is zichtbaar na het inloggen op de Instant E-Mail account aan de linkerzijde van de pagina.
Hierbij wordt het IMEI nummer van je nieuwe BlackBerry gekoppeld aan je Instant E-Mail account.
Reputatie 2
Hallo,

Hoe verwijder ik alle BIS instellingen van mijn 9700 Bold om daarna connectie te maken met de BES van mijn bedrijf?

Dank,

Jeroen
Reputatie 4
@jpit

Ik heb het voor je nagevraagd. Dit is het antwoord van de desbetreffende afdeling:

De klant hoeft de BIS-instellingen niet te verwijderen. De klant moet uiteraard wel een BlackBerry Solution bundel afsluiten bij T-Mobile; als daar vervolgens de services goed geactiveerd zijn dan kan de klant in samenspraak met de IT-beheerder van zijn/haar bedrijf een BES account aanmaken.

Als de klant toch de BIS wilt verwijderen dan kan dat door zijn/haar Account op Instantemail.t-mobile.nl te verwijderen (of wij doen dat voor de klant).
Reputatie 2
Begrijp ik nu goed dat een Instant -Mail bundel niet volstaat?
Reputatie 4
@jpit

Ik ga het voor je navragen.
Reputatie 2
Al wat bekend?
Reputatie 5
Nee, de vraag staat nu uit bij de betreffende afdeling, maar we hebben hier nog geen antwoord op ontvangen.
Er heeft binnen T-Mobile een wijziging plaatsgevonden waardoor we nu de instellingen niet meer aan kunnen passen. We hebben nagevraagd of deze mogelijkheid weer beschikbaar wordt gesteld.
Reputatie 2
Ok, ik ga in ieder geval proberen BES te activeren. Resultaat zal ik posten.

Groet,

Jeroen
Reputatie 2
Activatie met de BES lukt niet. Volgens mij is mijn toestel ingesteld om alleen BIS te kunnen activeren. Hoe is dit te veranderen?
Reputatie 4
@jpit

Om dit werkende te krijgen, heb je een BlackBerry Solution bundel nodig. Deze bundel is echter alleen beschikbaar voor 'zakelijke' aansluitingen. Aangezien je dus een 'particuliere' aansluiting hebt, kun je helaas geen gebruik hiervan maken.
Reputatie 2
Hoe kan het dan dat het in de eerste week dat ik dit toestel had WEL werkte???
Reputatie 2
Jammer dat ik niks meer terug hoor. Mocht er getwijfeld worden of mijn toestel daadwerkelijk verbonden is geweest met de BES hier wat log entries van de BES:

Activatie:
30592] (01/15 14:31:40.780):{0x1CFC} {Jeroen Peters/AMS/KSM} {Jeroen Peters/AMS/KSM} *** Activation *** start activation for device PIN 21952D70.
631512: [30593] (01/15 14:31:40.795):{0x1CFC} {Jeroen Peters/AMS/KSM} {Jeroen Peters/AMS/KSM} *** Activation *** Successfully updated database information for device PIN 21952D70.
631517: [30609] (01/15 14:31:40.811):{0x1CFC} {Jeroen Peters/AMS/KSM} {Jeroen Peters/AMS/KSM} *** Activation *** sending service book data to IT Admin Server for device PIN 21952D70.

[30000] (01/15 14:31:45.248):{0x808} [Alarm::ActivateAlarm] Queuing alarm: | BlackBerry Messaging Agent EMEAAPPS2 (Application Event Log on EMEAAPPS2) | 01/15/2010 14:31:40 (0000C3B6) -> EventID:0000c3b6[audit] Jeroen Peters/AMS/KSM - User activated on the BES
*

e-mail:
[30305] (01/19 07:35:38.889):{0x2E64} {Jeroen Peters/AMS/KSM} Message sent to handheld (PIN 21952D70, "mail/JeroenPeters200806021014.nsf" on CN=AMSGEN1/O=J Walter Thompson): folder "($S***)", posted date 19/01/2010 07:33:57, added date 19/01/2010 07:35:17, TID=15158776, RID=-2106441597, NID=1CF6A
165375: [30302] (01/19 07:35:40.077):{0x2E64} {Jeroen Peters/AMS/KSM} SRP: TID=15158776, RID=-2106441597, NID=1CF6A, type MAIL returned DELIVERED

Gaarne uitleg waarom dit nu opeens niet meer mogelijk zou zijn.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Peters
Reputatie 4
@jpit

Ik heb jouw bevindingen normaals doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling.

Edit: Ik heb inmiddels een duidelijk antwoord gekregen. In het verleden werden nieuwe particuliere klanten met een Instant Email bundel 'geprovisioned' met zowel Enterprise alsmede met Prosumer, dus BES en BIS. Dit, terwijl deze nieuwe parcticuliere klanten alleen voor BIS (Prosumer) betaalden. Dit was nooit de bedoeling! Hierop is een correctie uitgevoerd. Deze nieuwe 'particuliere' klanten die alleen recht hadden op BIS zijn teruggezet naar (alleen) Prosumer, wat vanaf het begin ook zo hoorde te zijn.

Jij had dus eerst ook de Enterprise provisioning en kon dus verbinding maken met BES. Dat was dus toeval. Vanwege de uitgevoerde correctie lukt het dus niet meer. Om dit weer werkende te krijgen, zul je moeten overstappen naar een zakelijk abonnement. Alleen bij zakelijke abonnementen (BlackBerry Solution bundel) krijg je dus het recht om een connectie te maken met de BES server.
Reputatie 2
Was handig geweest als dit van het begin, dus bij aanschaf van het toestel en abonnement, was gecommuniceerd. Nergens heb ik kunnen lezen dat BES onmogelijk zou zijn, had ik dit geweten was ik niet tot aanschaf en verlenging van mijn contract over gegaan.

Baal hier behoorlijk van.