Beantwoord

Waar kan ik terecht om mijn verlopen sim weer te activeren?

• 26 september 2018
  • 10 reacties
  • 1274 Bekeken

En tijd lang heb ik een prepaid kaartje gehad voor mijn gps tracker. Deze is echter verlopen. Ik heb deze kaart toendertijd aangeschaft via de my t mobile punten die ik had gespaard dit nummer. Het my tmobile account wat erbij hoorde is blijkbaar ook verwijderd ik had gehoopt daarop in te kunnen loggen om de kaart weer te kunnen activeren.
Gezien de kaart in tracker zat heb ik ook geen idee meer wat het nummer was. Wel heb ik het kaartje nog een kan ik aangeven met welk banknummer er beltgoed mee besteld was. Is het mogelijk om deze kaart weer te activeren? Met een ander nummer is ook goed maar ik kan geen nieuwe sim ontvangen gezien ik in het buitenland zit (europa)
icon

Beste antwoord door Hajar 27 september 2018, 13:20

Hi Bringamosa,

Ik zie dat Folkert je meer informatie heeft gegeven over de geldigheid van een PrePaid simkaart. Als deze 6 maanden achter elkaar niet is gebruikt dan wordt die inactief en dit kan niet meer teruggedraaid worden. In dit geval kun je het beste een nieuwe simkaart bestellen met een nieuw nummer. Is er een mogelijkheid om je simkaart naar een kennis in NL te sturen en dat je die vraagt om de simkaart naar jou in het buitenland te sturen? Dat is het enige wat ik op dit moment kan aanbieden.

Je kan heel eenvoudig een simkaart bestellen via deze pagina. Ik hoop dat het zo lukt!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Officieel vervalt een prepaid nummer als je het langer dan 6 maanden niet gebruikt hebt. (1 sms versturen of 1 x bellen of opwaarderen)

Wachten tot er morgen een moderator reageert om te kijken of heractivatie in jouw geval nog mogelijk is omdat je in het buitenland zit. Deze moderator zal je zo nodig instructies geven om gegevens te verzenden.
Dat had ik inderdaad al gelezen hier en daar, vroeg me af wat het handigste was om in contact te komen met iemand die mij kan helpen hiermee. Hoop dat hrt via deze weg werkt 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bringamosa,

Ik zie dat Folkert je meer informatie heeft gegeven over de geldigheid van een PrePaid simkaart. Als deze 6 maanden achter elkaar niet is gebruikt dan wordt die inactief en dit kan niet meer teruggedraaid worden. In dit geval kun je het beste een nieuwe simkaart bestellen met een nieuw nummer. Is er een mogelijkheid om je simkaart naar een kennis in NL te sturen en dat je die vraagt om de simkaart naar jou in het buitenland te sturen? Dat is het enige wat ik op dit moment kan aanbieden.

Je kan heel eenvoudig een simkaart bestellen via deze pagina. Ik hoop dat het zo lukt!
He dat is jammer. Ik las in een ander topic dat het in 2011 wel mogelijk was. Techniek in 8 jaar tijd achteruit gegaan?

Ik geef duidelijk aan in mijn post dat ik geen nieuwe kaart kan aanvragen wabt ik ben niet in Nederland krijg ik de optie om eennieuwe kaart aan te vragen aangeboden.

Dat familie verhaal heb ik ook wel aan gedacht maar is niet mogelijk want ik heb geen adres in het buitenland
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Bringamosa,

Ik snap dat het wat lastiger ligt als je in het buitenland bent en geen adres hebt. Hajar probeerde daarin met jou mee te denken, omdat het niet mogelijk is om de kaart weer te activeren. Hopelijk zie je dus toch een andere manier om wel een nieuw simkaartje in handen te krijgen!
Het is gewoon een beetje jammer en frappant dat het hier op het forum blijkt dat hetbij twee andere personen wel kan. Ook NA de 6 maanden.

====
Hi T-Mobile,

Ik heb al jaren lang (en dan bedoel ik echt jarenlang) hetzelfde nummer! Nu ben ik in september voor een jaar naar Curacao vertrokken en heb ik hier al een tijdje niet aan dat nummer gedacht. 26 maart nog even wel, toen heb ik snel even online opgewaardeerd, niets aan de hand dacht ik. Maar helaas toch wel... nu ik mijn simkaart in een andere telefoon stop blijkt mijn nummer verlopen te zijn. Terwijl ik toen wel gewoon op kon waarderen, beetje zonde van mijn geld, maar dat terzijde. Nu begrijp je vast wel dat ik heeeeeel graag mijn nummer terug wil en hoop ik dat jij mij gaat zeggen dat dat gewoon goed komt! 🙂 Is het mogelijk om mijn nummer weer op mijn huidige simkaart te activeren of moet ik mijn mama even langssturen om een nieuwe simkaart te halen en dat jullie op een nieuwe sim mijn oude en vertrouwde nummer zetten?!

Nu heb ik al veel op internet gezocht en las ik op een forum deze reactie van T-Mobile webcare:
Door: T-Mobile Webcare
16 April 2012 11:50 @Allen:

Wanneer je Prepaid simkaart is komen te vervallen doordat de periode van een half jaar voorbij is, kunnen we altijd kijken naar mogelijkheden om je nummer opnieuw te activeren. Wanneer je er op tijd bij bent, kan dit bijna altijd worden gedaan. Dan heb je in ieder geval wel je nummer weer terug

Aangezien dit 6 jaar geleden al kon, ga ik er vanuit dat daar vandaag de dag zeker mogelijkheden voor zijn! (:

Ik hoor het wel!

Groetjes Rianne

====
In het voorbeeld wat ze aanhaalt is het opgelost en in haar situatie is het ook opgelost. Ik hief niet eens mijn zelfde nummer te behouden.

Zelf hele verhaal lezen? https://community.t-mobile.nl/simkaart-451/verlopen-simkaart-activeren-303052

Heb je een antwoord/is het gelukt? Ik zit met hetzelfde probleem en kwam ook bovenstaand bericht tegen.
Nee hoor, ik ben verder compleet genegeerd. Geen uitleg waarom het nu niet kan en toen wel.
Geeft niet, over een paar maanden is dit abbo voorbij en zit ik bij een andere provider. Na meer dan 15 jaar bij t mobile gezeten te hebben.
Jammer!
Reputatie 3
Badge +2
Weet niet of het nu na 2 maanden nog zin heeft maar kun je niet gewoon in het buitenland een buitenlandse prepaid sim kopen en die in je tracker stoppen?

Reageer