Beantwoord

Wanneer PrePaid simkaart gedeactiveerd?

• 24 april 2017
  • 8 reacties
  • 1491 Bekeken

Ik bel pre-paid .Mijn vraag is : hoe kom ik te weten hoe lang mijn tegoed nog geldig is ? Ik weet dat ik binnen een half jaar op moet waarderen omdat ik anders mijn nummer + beltegoed kwijt ben. Maar nergens vind ik in "mijn status " wanneer ik op moet waarderen. Frustrerend omdat ik moet gokken en ik géén zin heb om mijn nummer kwijt te raken.
icon

Beste antwoord door Thalina 26 april 2017, 10:36

Hoi Michelle,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum! 🙂 Ik begrijp inderdaad dat het in jouw situatie handig zou zijn als je een soort teller zou hebben, maar op dit moment hebben we dat niet. Wie weet komt dat er in de toekomst, maar op dit moment is daarover niets bekend. Maar ik kan je wel vertellen dat we een klant met PrePaid na 5 maanden inactiviteit altijd informeren via een sms. In deze sms staat dat je al langere tijd geen gebruik hebt gemaakt van de simkaart. We hebben er bewust voor gekozen om een sms te versturen in plaats van een e-mail aangezien van alle PrePaid klanten er maar zeer weinig een e-mailadres hebben geregistreerd.

Misschien ook nog handig om even door te lezen, op deze pagina staat uitgelegd wat actief gebruik is. Je zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om zelf een reminder in je agenda te zetten dat je na 5 maanden weer even een sms'je verstuurt.

Ik hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust! Alvast een gezellige Koningsdag toegewenst morgen!
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +5
Ik ben hier eigenlijk ook naar op zoek. Maar ik neem aan dat je een smsje zult krijgen. En zet anders heel even je internet aan. Kost 1 cent, maar dan kun je in ieder geval weer een half jaar vooruit. Zo doe ik het ook.
Je hebt gelijk, maar ik vind dat je eerlijk gezegd dit toch ergens terug zou moeten kunnen vinden. Is toch een kleine moeite ?
Nu is het gewoon gokken . Internet gaat bij mij via de wifi, ik heb pre-paid gewoon voor "pech ". Ik weet dat dit duur is maar ik doe meer dan een jaar met 10 euro.
Reputatie 2
Badge +13
Je vindt het terug in de voorwaarden:
4.2
Zodra de Klant voor een aaneengesloten periode van 6 maanden zelf geen actief gebruik heeft
gemaakt
van de Dienst of het Prepaid Tegoed heeft opgewaardeerd of niet voldoet aan overige door T-Mobile gestelde Dienstspecifieke voorwaarden, eindigt de Overeenkomst en kan (a) de SIM-kaart niet meer gebruikt worden, en (b) het Prepaid Tegoed niet meer gebruikt worden, en (c) vervalt het Prepaid Tegoed automatisch, zonder dat de Klant aanspraak heeft op enige vorm van terugbetaling of compensatie, en (d) vervalt het toegekende telefoonnummer.
T-Mobile heeft geen verplichting vooraf te waarschuwen dat de Klant een aaneengesloten periode
van 6 maanden geen actief gebruik heeft gemaakt van de Dienst of het Prepaid Tegoed niet heeft
opgewaardeerd.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Michelle,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum! 🙂 Ik begrijp inderdaad dat het in jouw situatie handig zou zijn als je een soort teller zou hebben, maar op dit moment hebben we dat niet. Wie weet komt dat er in de toekomst, maar op dit moment is daarover niets bekend. Maar ik kan je wel vertellen dat we een klant met PrePaid na 5 maanden inactiviteit altijd informeren via een sms. In deze sms staat dat je al langere tijd geen gebruik hebt gemaakt van de simkaart. We hebben er bewust voor gekozen om een sms te versturen in plaats van een e-mail aangezien van alle PrePaid klanten er maar zeer weinig een e-mailadres hebben geregistreerd.

Misschien ook nog handig om even door te lezen, op deze pagina staat uitgelegd wat actief gebruik is. Je zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om zelf een reminder in je agenda te zetten dat je na 5 maanden weer even een sms'je verstuurt.

Ik hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust! Alvast een gezellige Koningsdag toegewenst morgen!
Badge +5
Bedankt voor je reactie Thalina, een sms na 5 maanden is natuurlijk een meer dan prima oplossing hiervoor. Ervan uitgaande dat je toch minimaal maandelijks te telefoon wel eens aan zet als prepaid klant. Ik in ieder geval wel 🙂
Hoi Thalina ,
Bedankt voor je reactie ,ik ben blij te horen van die SMS waarschuwing. En ik zal inderdaad zelf ook de boel in de gaten houden.
Ik ben géén super actieve gebruiker. Zit altijd op de gratis wifi en daarnaast is het appen zeer handig.
Ik heb net nog die pagina doorgelezen over het "actieve pre-paid gebruik ". Daar stond bij dat internetten daar ook onder valt.
Mijn vraag is : als je op de wifi zit ( wat niets kost ) telt dit dan ook mee ?

Ik zal wel bij de minderheid horen maar ik heb deze pre-paid abbo alweer ruim 10 jaar. Dat de meerderheid er niet zo langdurig gebruik van maakt is toch géén reden om de boel dan maar na 6 maanden af te sluiten.

fijne avond
Hoi Michelle.

Nee, Wi-Fi telt niet mee. Je hoeft namelijk in verreweg de meeste toestellen niet eens een simkaart te gebruiken om toch verbinding te kunnen maken met Wi-Fi. Met andere woorden: dit staat helemaal los van de mobiele provider, het is enkel 'een extra optie voor internet' op het toestel. Als je echter even je mobiele gegevens aanzet en een app'je stuurt over het mobiele netwerk van T-Mobile, dan telt het weer wel. ;)

De zes maanden houdbaarheid is vrij standaard, er zijn wel providers die iets anders hanteren dan de zes maanden. Je kunt op deze website een overzichtje vinden waarin wordt aangegeven wat de verschillende providers aanhouden, mocht je dat interessant vinden. 🙂

Reageer