Vraag

whatsapp error gespreksgeschiedenis

• 25 maart 2013
  • 4 reacties
  • 1040 Bekeken

ik heb een blackberry bold 9700 met prepaid blackberry bundel van t-mobile.

sinds laatst slaat die mijn gesprekken op whatsapp niet meer op. hij zegt dat de mediakaart een fout is ofzo.
ik heb heel internet afgezocht maar kan nergens een oplossing vinden. mijn mediakaart is ook niet vol of wat dan ook.
deze fout krijg ik als ik bij de instellingen kijk: fout: Sqlite error (putMessagesBatch): net.rim.device.api.database.DatabaseException: : database disk image is malformed

4 reacties

@ Leroy77

Welkom op het T-Mobile forum!

Hmm, vreemd en vervelend dat je deze foutmelding krijgt. Ik begrijp dus dat je een mediakaart gebruikt; ik raad je aan om deze even uit je toestel te halen en hem er daarna weer in te plaatsen. Indien het probleem dan nog blijft bestaan is het een idee om er een andere mediakaart in te plaatsen, om er zo achter te komen of het dan wel lukt om je gespreksgeschiedenis op te slaan.

Als uit de test met de mediakaart blijkt dat een andere het ook niet doet, dan zou ik je aanraden om whatsapp te verwijderen en weer opnieuw te installeren. Laat je me even weten of het is gelukt?
Ik heb een BB9900 en heb hetzelfde probleem!
Alles al geprobeerd, nieuwe whatsapp versie gedownload, battery pull gedaan, gesprekgeheugen op toestel gezet en weer terug op de mediakaart, en hij blijft de volgende foutcode geven:
Fout: Sqlite error (SchemaUpdate):
net.rim.device.api.database.DatabaseException: library routine called out of sequence [not an error]

Iemand een oplossing??
Nee!
Na een hoop geklungel (gespreksgeschiedenis uitzetten, weer op mediakaart zetten, op toestel zetten en weer terug naar mediakaart) staat er nu de volgende error:
Fout: insideConnectDatabase
DatabaseFactoryEncrypt:net.rim.device.api.io.file.File
IOException: (FILE_BUSY)

......😕
@spoiler1919

Heb je al gekeken op het Whatsapp troubleshoot forum? Deze kun je bekijken via deze site.

Reageer