Beantwoord

Whatsapp werkt niet meer op PrePaid telefoon

• 18 mei 2017
  • 9 reacties
  • 3191 Bekeken

Ik heb net als Marco hieronder een probleem met Whatsapp op mn iphone4 (3G). Ik heb een pre-paidcard.
Whatsapp berichten komen niet meer binnen en je kunt niet meer versturen. Dit is sinds een maand. Op wifi thuis geen problemen.
Tevens werkt de app van T-Mobile niet meer goed. Ik kan op mn iphone niet meer mn saldo beltegoed zien. Geeft continu saldo 0 euro aan. Op website staat juiste bedrag wel.

Heb in T-Mobile winkel egrepen dat T-Mobile zaken heeft aangepast aan netwerk. Sindsdien heb ik problemen.
icon

Beste antwoord door Thalina 19 mei 2017, 09:19

Hoi Jurhav,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! We hebben inderdaad een aantal aanpassingen gedaan in het PrePaid platform. Onder andere de manier waarop je kunt internetten is aangepast. Als je vanuit jouw beltegoed wilt kunnen internetten (zoals voorheen), dan kun je kiezen voor betalen per MB. In dit topic wordt stap voor stap uitgelegd hoe dat werkt. Dan zou het weer moeten werken :)

Wat betreft de My T-Mobile app: ik zie in het systeem dat je inderdaad niet 0 euro beltegoed hebt, dus er gaat iets mis in de app. Kun je kijken of je de laatste update hebt gedownload? Heb je 'm al eens volledig verwijderd en weer gedownload? Kun je aangeven welke iPhone je hebt en welke iOS versie? Mocht het opnieuw installeren niet helpen, kun je dan ook een printscreen van de info in de app maken en hier plaatsen?

Ik zie jouw reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jurhav,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! We hebben inderdaad een aantal aanpassingen gedaan in het PrePaid platform. Onder andere de manier waarop je kunt internetten is aangepast. Als je vanuit jouw beltegoed wilt kunnen internetten (zoals voorheen), dan kun je kiezen voor betalen per MB. In dit topic wordt stap voor stap uitgelegd hoe dat werkt. Dan zou het weer moeten werken :)

Wat betreft de My T-Mobile app: ik zie in het systeem dat je inderdaad niet 0 euro beltegoed hebt, dus er gaat iets mis in de app. Kun je kijken of je de laatste update hebt gedownload? Heb je 'm al eens volledig verwijderd en weer gedownload? Kun je aangeven welke iPhone je hebt en welke iOS versie? Mocht het opnieuw installeren niet helpen, kun je dan ook een printscreen van de info in de app maken en hier plaatsen?

Ik zie jouw reactie graag tegemoet!
De uitleg voor het internetten per mb is mij niet duidelijk. In het filmpje moet je opje iphone inloggen op een website. Echter nergens wordt de website genoemd.
Ik kan dus via 3G nu al een behoorlijke tijd niet meer internetten !!!

Verder had ik al de t-mobile app verwijderd en de laatste versie geinstalleerd. Werkt niet. Sado blijft gewoon op 0 staan.
Heeft volgens mij gewoon te maken met dat ik niet meer op internet kom.

Met wifi werkt alles goed.
Overigens werkt de t-mobile app ook niet via wifi. Verbruik blijft op 0 staan terwijl er op website via internet gewoon saldo aangegeven wordt.. IOS versie 7.1.2 (11D257)
Model Iphone4 MD128DN/A.
Reputatie 7
Badge +20
Hi jurhav,

Ik zie dat je op 22 mei hebt gekozen voor betalen per MB. En nu heb je dus jouw internet goed ingesteld. Werkt Whatsapp nu wel goed? Ik zie dat de informatie in jouw My T-Mobile account ook weer goed staat. Je tegoed is goed weergegeven bij verbruikstatus en overzicht. Werkt de app nu wel weer naar behoren?

Ik hoor graag of het is opgelost. 🙂
Whatsapp werkt nu ook via 3G. Internet ook weer. Communicatie dat dit veranderd was zou zeer nuttig geweest zijn. Ipv van al dat zoeken en proberen.
Echter de app van Tmobile werkt nog steeds niet. Zowel via 3G als via wifi thuis blijft saldo op 0 staan terwijl daar via de website gewoon 38 euro op vermeld staat.
Heb T-mobile app opnieuw geinstalleerd krijg dan melding dat ik IOS versie 9 nodig heb echter krijg de mogelijkheid de oude variant te downloaden. Maar die werkt nog niet qua saldo.
Mocht dit niet gaan werken laat me dat dan weten dan stap ik over naar een andere provider.
Als aanvulling op het vorige bericht. Ik heb een Iphone4 waar geen IOS 9 op kan draaien. Laatste versie IOS is 7.1.2 (zoals eerder vermeld).
Ik heb t vermoeden dat jullie app van T-mobile niet meer draait op IOS 7.1.2 !!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jurhav,

We hadden de verandering van PrePaid wel aangegeven ook op ons forum. De reden waarom de My T-Mobile niet werkt is omdat de app iOS 9.0 of nieuwer vereist. Hij zal dus inderdaad niet draaien op iOS 7.1.2. Je kan je verbruik wel controleren via de desktopversie. Daar zie je ook dat alles goed staat weergegeven.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Helaas stopte de werking van internet weer onder 3G. Via wifi werkt t wel. Had juist de methode gekozen voor Mb's en t heeft welgeteld 3 dagen gewerkt maar nu niet meer.
Reputatie 1
Je moet regelmatig opnieuw toestemming geven vokr gebruik per MB uit je prepaidtegoed. Officieel na 200 MB of na 30 dagen ( was 7 dagen) maar dat werkt nog niet vlekkeloos. Hopelijk werkt het bij jou dan ook weer.
Leuker kunnen ze t niet maken en makkelijker ook niet

Reageer