Vraag

WIFI thuis met prepaid blackberry

Ik heb sinds een jaar een Blackberry curve met een prepaid kaart erin. Heb thuis WIFI en dit ook ingesteld op mijn Blackberry. Ik gebruik nooit internet buiten, alleen thuis maar toch verdwijnt mijn beltegoed als sneeuw voor de zon (bel en sms dus ook niet). Als ik gegevensservice uitzet, kan ik niks meer, op de een of andere manier kan ik dus niet via mijn WIFI thuis appen of internetten. Is er iemand die me uit kan leggen hoe dit komt? Waarom mijn blackberry niet automatisch mijn netwerk thuis pakt? 

12 reacties

Badge +9
Hoi Manoek,

Ik ben niet zo heel erg bekend met Blackberries, maar wat ik er wel van weet is dat BB's voor internetdiensten een speciale BlackBerry Internetbunden hebben.

Je zou misschien eens kunnen inloggen bij Mijn T-Mobile en je factuurstatus kunnen bekijken of je daar iets in terug kan vinden (overige kosten of specifieke kosten)
Misschien heeft het bovenstaande er mee te maken, maar dat weet ik helaas niet zeker.

Ik hoop van je te horen of dit geholpen heeft 🙂
@ Manoek

Goed dat je dit even navraagt! Ik zie dat er wel regelmatig wordt gebeld en gesms't met het telefoonnummer. Er wordt ook zeer regelmatig verbinding gemaakt met het mobiele datanetwerk. Hierdoor gaat het beltegoed er inderdaad snel doorheen.

Wanneer je 'gegevensservices' hebt uitstaan dan schakelt het toestel alle data uit. Deze optie moet dus ook aanstaan om gebruik te maken van WiFi. Ik zou je daarom willen aanraden om een PrePaid Blackberry bundel aan te schaffen. Je betaald dan een vast bedrag voor je datagebruik en dat zal ervoor zorgen dat je beltegoed hier niet meer zo snel aan opgaat. Laat je even weten of het is gelukt?
Beste Willem,

Ik begrijp gewoon niet waarom ik thuis met mijn blackberry niet op mijn eigen WIFI kan zonder dat dat van mijn beltegoed af gaat. Mijn zoon heeft dezelfde blackberry maar een prepaid kaart bij Vodafone en dat geeft geen problemen. Blokkeert T Mobile dit gebruik waardoor ik het niet kan?
Reputatie 7
Hoi Manoek,

WiFi zou gewoon moeten werken zonder dat je mobiele data verbruikt, lijkt me. Ik ben niet echt thuis op het gebied van BlackBerry's, maar is er niet ergens gewoon een schakelaar waarmee je het mobiele netwerk uit kan zetten?
Het lijkt me stug dat je mobiele data alleen uit kan zetten door gegevensservices uit te zetten, want dan kan je denk ik ook niet meer bellen...

Hier kan je handleidingen vinden voor alle modellen van de BlackBerry Curve, misschien dat het hier ergens tussenstaat. Ik weet namelijk niet welk model van de BlackBerry Curve je hebt.
Reputatie 6
@Manoek

Je hebt de BlackBerry®️ licentie inmiddels geactiveerd zie ik. Het toestel zal automatisch proberen verbinding te maken, wanneer dit buiten het bereik van een ingesteld WiFi netwerk gebeurd, zal het toestel automatisch verbinding maken met het Mobiele netwerk. Je kunt een internetbundel activeren om een vaste hoeveelheid data via het Mobiele Netwerk te verbruiken voor een vast bedrag per tijdsperiode. Meer informatie kun je hier vinden.
Heb mijn BB licentie geactiveerd en kan inderdaad nu op WIFI, toh gaat mijn beltgegoed naar beneden, weer 3 euro in 2 dagen terwijl ik niet gebeld heb, geen sms gestuurd heb em alleen whats app gebruikt heb via WIFI, hoe kan dit dan? 

Zet ik mijn mobiel netwerk uit om er zeker van te zijn dat ik via mijn thuis WIFI whats app dan ben ik niet meer bereikbaar. 

Heb de informatie gelezen over vast bedrag per tijdsperiode, moet ik niet omdat ik een blackberry heb dan een speciale blackberry bundel hebben en dat sms en?
Reputatie 6
@Manoek

Je hebt alleen de BlackBerry®️ licentie geactiveerd. Zoals eerder uitgelegd, maken de blackberries automatisch contact om te controleren op updates/berichten/mail etc. Wanneer je geen databundel hebt geactiveerd en je niet verbonden bent met het WiFi netwerk worden de reguliere kosten van € 2,03 per Mb in rekening gebracht. Je kunt een data/internetbundel activeren zodat je voor een vast bedrag gedurende een dag of maand toegang hebt via het mobiele netwerk. De kosten worden zolang de bundel actief is, met de bundel verrekend. Meer informatie kun je hier vinden.
Jullie willen me maar niet begrijpen, ik heb WIFI maar blijkbaar vebindt de blackberry er niet automatisch mee al staat mijn WIFI netwerk wel bovenin mijn BB, hij blijft dus internetten via mijn beltegoed ook al zit ik thuis en bij mijn WIFI. Zet ik gegevens service uit dan kan ik niet op internet, ondanks dat ik thuis ben bij mijn WIFI die goed ingesteld staat!
Inmiddels in mijn wanhoop maar een maand internet bundel aangeschaft zojuist, zoals jullie informatie hebben gegeven. Hoop maar dat het de juiste bundel is want ik heb gedaan wat julliezeggen en niet speciaal een Blackberry bundel aangeschaft. 
Reputatie 6
@Manoek

Wanneer je verbonden bent met de WiFi Router maar er wordt geen data verstuurd, is het meestal de oplossing om de router even te resetten (Stroom even 30 seconden er vanaf halen) en eventueel te controleren of deze toegang geeft aan het toestel.
Heb dus inmiddels een maand internet bundel, met 350 MB kan ik ruim rond komen, ook als ik niet op mijn WIFI kan. 
Laatste vraagje aan jullie, als ik de bundel volgende maand opnieuw wil, heb ik dan ook de blackberry licentie erbij nodig? Ik ping niet en mail niet, alleen whats app
Reputatie 6
@Manoek

Voor het gebruik van data via BlackBerry is de licentie nodig. Je kunt een gecombineerde bundel activeren door BB INTERNET te sms'en naar 4000. De databundel en de licentie zijn dat 30 dagen geldig.

Reageer