[03-02-2021 T-Mobile Thuis] Problemen met verzenden en ontvangen E-mail

• 3 februari 2021
  • 60 reacties
  • 1679 Bekeken
[03-02-2021 T-Mobile Thuis] Problemen met verzenden en ontvangen E-mail

Toon eerste reactie

60 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Inmiddels hebben wij het onderzoek heropend en proberen wij wederom onze uiterste best om snel een oplossing te vinden en hiermee het ongemak te beperken. Ik had graag een verwachte oplostijd gegeven, alleen is het lastige dat wij bij dit soort problemen zoeken naar een speld in een hooiberg. Hierdoor zou het uren, maar ook dagen kunnen duren. Desalniettemin zetten wij alles op alles om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Goed om te lezen dat er een aantal omwegen zijn gevonden. Onze excuses voor het ongemak, wij hadden het ook graag eerder opgelost. Zojuist hebben wij van de IT afdeling het ‘brand meester’ signaal ontvangen. Mocht er onverhoopt nog een blokkade spelen, dan proberen wij onze uiterste best om hier bovenop te zitten. Alvast een mooi weekend gewenst.

Een vervolg, de mail komt goed binnen.

De community site werkt wel op de macbook maar dus niet op de iPhone.

Dit komt denk ik doordat het certificaat op die mac in het gedeelte system geïnstalleert wordt.

Ook de iPhone kun je daar niet voor kiezen, het blijft een certificaat probleem.

Gaarne jullie reactie

mvg

Reputatie 5
Badge +2

Hi @hemi, handig dat je deze informatie kenbaar maakt. Hierover heb ik een tweetal verzoeken en een vraag: 

1. Zou je jouw iOS & browser versie met ons kunnen delen?
  2. Welke browsers heb je allemaal geprobeerd?
  3. Zou je een screenshot van het certificaat probleem én de bijpassende foutcodes in dit topic kunnen posten?

Ik hoor graag en alvast bedankt want hier hebben wij zeker een hoop aan!

Reputatie 7
Badge +8

@ElianeM Zie je nog steeds dezelfde foutmelding als die je zag in je post van 3 februari? Zo ja zou je dan ook de vragen die Cal hierboven postte willen beantwoorden? Mocht je nu een andere foutmelding zien dan hoor ik het ook graag! 

1. De telefoon is bijgewerkt tot IOS14.4

2. met Safari, google chrome en firefox. 
van safari en google chrome een schermprint

met firefox een foutmelding en doorklikken, toch doorgaan. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @hemi Bedankt voor de informatie, ik heb het doorgespeeld naar onze IT-afdeling. Mijn collega’s hebben zojuist nog een aanpassing gedaan, zou je eens willen proberen of je nu nog steeds de problemen ervaart?

@ElianeM @john60 Voor jullie dezelfde vraag.

@gianluca105 We have just made some changes on the back-end, could you check if you are still experiencing the problems at this time?

Ik heb nog steeds dezelfde melding, ook na het uit en aanzetten ven de telefoon. 
foutmreding van firefox zie hieronder

Heb net gecheckt met safari, werkt nog niet, krijg steeds de melding, geen veilige serververbinding mogelijk is

@Brian, It’s working again! Need to force gmail to try again (re-inserting the password). Great.

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, bedankt voor de geleverde informatie. De problemen met e-mail zijn inmiddels verholpen, die voor het inloggen op de Community loopt nog. We zijn dit nog aan het onderzoeken en hopen ook dit snel op te kunnen lossen!

Hi all, bedankt voor de geleverde informatie. De problemen met e-mail zijn inmiddels verholpen, die voor het inloggen op de Community loopt nog. We zijn dit nog aan het onderzoeken en hopen ook dit snel op te kunnen lossen!

Ik inloggen via mijn pc, maar als ik via de link in de mail erop klik, dan zegt safari nog altijd hetzelfde via de IPhone of Ipad, geen veilige serververbinding

@Brian op mijn laptop (macbook pro/ OS Big Sur) werkt mailprogramma ook nog niet. Kom inmiddels op laptop wel in webmail maar niet in mytmobile of community. Zowel niet in chrome of safari. Inmiddels op iphone wel weer met hulp van telefoniste Jasmina alles aan praat gekregen (weer nieuw wachtwoord). Zij heeft vanmiddag om 14.30 uur nieuw ticket aangemaakt met wat op mijn laptop niet werkt en wel. En daarbij ook screenshots gevoegd en andere door mij verstrekte info. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @john60 @ElianeM Bedankt voor de aanvullingen, we gaan er voor zorgen dat dit met spoed/prio opgelost wordt!

Hi @john60 @ElianeM Bedankt voor de aanvullingen, we gaan er voor zorgen dat dit met spoed/prio opgelost wordt!

Enig idee hoelang?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ElianeM @john60 Het issue met het niet in kunnen loggen op de community is door onze IT-afdeling onderzocht en lijkt te liggen bij de beheerder van het platform, we hebben daar nu contact mee gezocht.

De issues met de e-mail zouden zoals ik vorige week meldde verholpen moeten zijn maar nu ik jullie berichten terug lees zou dit bij jullie niet helemaal het geval zijn. Ik zou graag meer informatie ontvangen over hoe/waar jullie exact nog de certificaat-fout zien. Welk mailprogramma gebruiken jullie, is het alleen via T-Mobile webmail, ook met andere e-mailadressen etc. Mochten jullie screenshots aan kunnen leveren van waar het nu nog op speelt dan graag, dan gaan we dit specifiek nalopen, het issues met de mailcertificaten zou namelijk opgelost zijn (met de community en de website nog niet).

Hoi @Brian. Ik kan op mijn macbookpro nog steeds niet op de community inderdaad. Wel via iphone. Alle screenshots die ik heb, zijn al hier gedeeld of per mail verzonden. Jasmine heeft ze aan mijn dossier gekoppeld. Ik werk op ipad en macbookpro met Mail van Apple. Heb op macbook het account al vrij snel gedelete (na meldingen over ingetrokken quo vadis verrificaat - screenshots zie eerdere posts en mail) omdat ik hoopte dat nieuwe opbouw zou werken. Niet dus. Als ik nu het account probeer aan te maken en ww invoer dan lukt dat niet en staat er Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt. Ook daarvan heeft Jasmine een screenshot gekregen.  Mijn andere mailadres (provider godaddy werkt wel gewoon). Op mijn laptop kan ik overigens wel weer op webmail en inloggen in mytmobile. Alleen community lukt dus niet. Op iphone lukt wel alles weer. Groet Eliane

Ik krijg nog steeds de mededeling als ik via de mail, naar de community gaan,: Safari kan de pagina niet openen omdat er heen veilige serververbinding mogelijk is.

Dus dat probleem heb ik nog steeds op Iphone en Ipad. Heb de drie profielen gedownload van QuoVadis, alle drie geldig.

DUS……...

@Brian ik krijg om half vier bericht - voicemail - dat alles opgelost zou zijn. Echter ik krijg mijn mailaccount op mijn macbook pro nog steeds niet opgebouwd. Zie ook eerder bericht. Ik kan ook op mijn laptop nog niet op de community. Het is dus niet opgelost. Zou fijn zijn als jij me eens zou bellen en we rechtstreeks contact konden hebben zodat het echt opgelost wordt. We zijn inmiddels 2,5 week verder. Het wordt nu wel echt te gek zo. Groet Eliane

Ik krijg nog steeds de mededeling als ik via de mail, naar de community gaan,: Safari kan de pagina niet openen omdat er heen veilige serververbinding mogelijk is.

Dus dat probleem heb ik nog steeds op Iphone en Ipad. Heb de drie profielen gedownload van QuoVadis, alle drie geldig.

DUS……...

Hier nog steed hetzelfde, fix de boel nu eens aub. Dit doet jullie naam geen eer aan!!!😒

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ElianeM @john60 Dank voor de toelichting. Wat betreft het inloggen op de community, dit loopt nog en we hebben contact met onze leverancier, ik verwacht dat het snel opgelost is.

@ElianeM Wat betreft het gebruik van jouw e-mail lijkt dit niet meer het eerdere issue met het certificaat maar een algemeen probleem met de e-mail instellingen. De melding die je ziet is namelijk een “standaard” foutmelding wanneer bepaalde instellingen niet goed staan. Bellen kan maar is in dit geval niet het meest handig omdat ik dan jouw e-mail instellingen niet kan zien. Op onze website vind je een stappenplan hoe je e-mail in te stellen. Zorg er voor dat de instellingen exact overeen komen, als er ook maar een spatie, punt of komma afwijkt dan pakt Apple de settings niet goed over. Mocht je er met de stappen nog steeds niet uitkomen post hier dan even screenshots van de instellingen die je in hebt gevoerd, dan kijk ik meteen met je mee!

Hi @ElianeM @john60 Dank voor de toelichting. Wat betreft het inloggen op de community, dit loopt nog en we hebben contact met onze leverancier, ik verwacht dat het snel opgelost is.

@ElianeM Wat betreft het gebruik van jouw e-mail lijkt dit niet meer het eerdere issue met het certificaat maar een algemeen probleem met de e-mail instellingen. De melding die je ziet is namelijk een “standaard” foutmelding wanneer bepaalde instellingen niet goed staan. Bellen kan maar is in dit geval niet het meest handig omdat ik dan jouw e-mail instellingen niet kan zien. Op onze website vind je een stappenplan hoe je e-mail in te stellen. Zorg er voor dat de instellingen exact overeen komen, als er ook maar een spatie, punt of komma afwijkt dan pakt Apple de settings niet goed over. Mocht je er met de stappen nog steeds niet uitkomen post hier dan even screenshots van de instellingen die je in hebt gevoerd, dan kijk ik meteen met je mee!

wordt tijd

@Brian ik kom al niet door stap 1 laat staan dat ik  bij de instellingen kom. Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd zie ook eerdere screenshots. Wat nu?!

@Brian als ik kijk naar jullie stappenplan (link die je gaf) dan kom ik dus niet voorbij de daar genoemde stap 3. En krijg ik volgende foutmelding zie screenshot. De ww verificatie ligt echt bij jullie. Dus nogmaals bel me graag. Dat lijkt me effectiever dan wat we nu al drie weken doen. 

@Brian als ik kijk naar jullie stappenplan (link die je gaf) dan kom ik dus niet voorbij de daar genoemde stap 3. En krijg ik volgende foutmelding zie screenshot. De ww verificatie ligt echt bij jullie. Dus nogmaals bel me graag. Dat lijkt me effectiever dan wat we nu al drie weken doen. 

moet je ook niet je gebruikersnaam invullen??

@john60 en @Brian dat kan ik allemaal niet invullen (kom ik niet aan) vanwege mislukken wachtwoord controle. Daarom staat het op grijs 😞. @Brian bel me echt graag even. Want nu zit er constant een dag of meer tussen deze berichten. Te veel heen en weer gekaats zonder oplossing. 

Reageer