[03-02-2021 T-Mobile Thuis] Problemen met verzenden en ontvangen E-mail

• 3 februari 2021
  • 62 reacties
  • 1776 Bekeken
[03-02-2021 T-Mobile Thuis] Problemen met verzenden en ontvangen E-mail
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 6099 reacties

Hi all, we ontvangen van meerdere klanten meldingen dat ze op het moment problemen ervaren met het verzenden en ontvangen van e-mailberichten. Dit lijkt met een beveiligingscertificaat te maken te hebben en we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.

We houden jullie in dit topic op de hoogte. Bedankt voor de meldingen en de aanvullende informatie die jullie al gedeeld hebben!

Update 22-04-2021 - Het heeft even geduurd maar ook het certificaat issue voor het inloggen op de community is opgelost!

Update 02-03-2021 - Hi all, we ontvangen signalen dat het issue met het inloggen op de community opgelost lijkt. Mochten jullie nog problemen ervaren dan hoor ik het graag. Vermeld dan ook van welk device, besturingssysteem en browser je gebruik maakt (inclusief versies) voor zover je dit niet al had doorgegeven.

Update 09-02-2021 - De problemen met e-mail zijn inmiddels verholpen, die voor het inloggen op de Community loopt nog. We zijn dit nog aan het onderzoeken en hopen ook dit snel op te kunnen lossen!

62 reacties

Mijn hardnekkig probleem is dat ik geen e-mails kan verzenden met de mail-app van Samsung wanneer ik mobiel ben. Wel als ik gekoppeld ben aan een wifi-netwerk. T-Mobile denkt dat het aan Samsung ligt. Samsung denkt echter dat het te maken heeft met het mobiele netwerk van T-Mobile.

Ik heb deze problemen ook al langer. Mail werkt niet (mailprogramma) sinds gisteren en kom al een week niet op bepaalde websites zoals webmail van tmobile of de community. Werk nu voor community even via ander device dan mijn laptop. Krijg door dat deze mailproblemen quo vadis certificaat gerelateerd zijn en op sites dat verbinding niet privé is en dan duikt dat certificaat ook op. Zowel op Safari als Chrome. Zie ook bijlagen. Heb mijn mailaccount verwijderd in hoop het weer goed te kunnen opbouwen maar dat lukt ook niet want wachtwoord wordt niet meer geaccepteerd. Als zzp’er kan ik zo niet werken. Snelle oplossing gewenst. Zag bij ziggo op forum dat zij dit probleem drie weken geleden ook hadden. Mss even met die technici schakelen. lijkt erop dat jullie een update hebben gedaan en vinkje zijn vergeten ergens.

Reputatie 2

Dit probleem had ik ook op de community. Een bovenliggend certificaat is ingetrokken. Zie voor meer info:

https://knowledge.digicert.com/quovadis/ssl-certificates/Intermediate-CA-Revocations-January-2021.html

Je kunt daar ook een nieuw certificaat downloaden en installeren. Dan is het probleem opgelost. Dit zou eigenlijk vanzelf moeten gaan, maar ja….

Vandaag contact gehad met de klantenservice hierover. Reactie: ‘wij ondersteunen dit niet. Het kan zijn dat de instellingen juist zijn en het daarmee al jaren werkt en nu niet meer’.

Kunt u me dan vertellen wat er de oorzaak van is? Antw.: ‘Dat weet ik niet, fijne dag nog’

Heb ik echt nog nooit meegemaakt deze klanten’service’

Dit probleem had ik ook op de community. Een bovenliggend certificaat is ingetrokken. Zie voor meer info:

https://knowledge.digicert.com/quovadis/ssl-certificates/Intermediate-CA-Revocations-January-2021.html

Je kunt daar ook een nieuw certificaat downloaden en installeren. Dan is het probleem opgelost. Dit zou eigenlijk vanzelf moeten gaan, maar ja….

@wmuys, dank voor de link. Ik heb hetzelfde probleem en gisteren was in een ander topic aangegeven dat ze snel met een oplossing zouden komen via dit topic. Helaas nog geen nieuws van T-Mobilethuis. Om deze nieuwe certificaten te downloaden, moet ik dan eerst de oude verwijderen?

Reputatie 2

@wmuys, dank voor de link. Ik heb hetzelfde probleem en gisteren was in een ander topic aangegeven dat ze snel met een oplossing zouden komen via dit topic. Helaas nog geen nieuws van T-Mobilethuis. Om deze nieuwe certificaten te downloaden, moet ik dan eerst de oude verwijderen?

De oude certificaten zijn ingetrokken (revoked). Ik hoefde alleen maar de nieuwe te installeren.

Bedankt voor de link, gedownload en werkt weer

Hi all, we ontvangen van meerdere klanten meldingen dat ze op het moment problemen ervaren met het verzenden en ontvangen van e-mailberichten. Dit lijkt met een beveiligingscertificaat te maken te hebben en we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.

We houden jullie in dit topic op de hoogte. Bedankt voor de meldingen en de aanvullende informatie die jullie al gedeeld hebben!

Door WMUYS is het probleem opgelost en nu nog door T-mobile zelf voor alle klanten die niet zo handig zijn!!

@wmuys Dank voor de oplossing. Inderdaad nu is T-Mobilethuis aan zet!!! @Brian 

@wmuys Dit werkt inderdaad voor Applemail op MacBook, maar (nog) niet voor mail op mn iphone… Of zie ik iets over het hoofd?

Reputatie 2

@wmuysDit werkt inderdaad voor Applemail op MacBook, maar (nog) niet voor mail op mn iphone… Of zie ik iets over het hoofd?

Ik gebruik de maildienst van T-Mobile niet en had het probleem alleen met de community website. Dat het voor je iphone niet werkt, verbaast me niet. Maar ik kan je helaas ook niet aan een oplossing helpen. 

T-Mobile moet eigenlijk te rade bij de verstrekker van het certificaat Quo Vadis (what’s in a name).

Schandalig dat dit zo lang moet duren! Wat een gepruts weer.

Ik heb dit probleem al sinds dinsdagochtend. Gelijk geprobeerd via Twitter contact op te nemen, krijg ik na een dag(!) pas bericht dat ik op de community pagina moet kijken. Ja, dat werkt dus niet, zoals ik al had aangegeven in m’n bericht. Handig. (Ik kan nu deze pagina bekijken via een omweg).

De chatfunctie verwijst je weer door naar een telefoonnummer waar je meer dan 30 minuten moet wachten en je weer het bekende draaiboekje door moet gaan zonder oplossing.

Hopelijk fixen ze dit snel met Quo Vadis.

Wat een waardeloze helpdesk! Je moet stinkend geluk hebben dat je een helpdeskmedewerker treft die meer weet dan het probleem bij Apple te leggen of je probeert door te verbinden met de heilige techneuten (als die er al zijn bij T-Mobile) wat vervolgens niet mag of niet lukt. Geen wonder want dan zouden ze moeten toegeven dat ze al jaren klooien met certificaten. Vandaag alleen al 5 maal gebeld met als enig resultaat dat eindelijk een wel een hulpvaardige helpdeskmedewerker naar deze community verwijst.

Mijn probleem: ik bezit 2 IPads, elk met eigen een t-mobilethuis.nl mailadres. Een IPad geeft geen probleem, de andere, met het zelf aangemaakte 2e emailadres, voorbeeld t-mobilethuis.nl ,kan ik geen mail verzenden. Dit ook na een melding van verlopen certificaat. Alle instellingen zijn identiek. Als ik de link https://knowledge.digicert.com/quovadis/ssl-certificates/Intermediate-CA-Revocations-January-2021.html op deze IPad open dan staat dit in de adresbalk te schudden en kom ik niet bij de info. Op een andere PC heb ik qvsslg2.crt gedownload, naar de IPad verzonden en geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat. Wie heeft de oplossing?

Hi Brian, is er al meer duidelijkheid? Het zou fijn zijn om een update te krijgen, aangezien nu sinds afgelopen dinsdag het niet meer mogelijk is om met een apple device t-mobilehuis mail op te halen wegens de ongeldige certificaten. Tevens kan je de t-mobilethuis websites en webmail alleen benaderen door een webbrowser van derden, aangezien ook safari deze websites blokkeert.

Graag een update over hoe nu verder.

Aangezien het bij onze vrienden van T-Mobile weer eeuwig duurt om met een fatsoenlijk antwoord te komen, heb ik het ook opgelost door zelf de certificaten te installeren:

Voor desktop/laptop:

Voor iPhone/iPad:

• Open Safari
  • Ga naar http://trust.quovadisglobal.com/qvsslg2.crt (dit is de link naar het qvsslg2.crt bestand)
  • Er volgt een melding met “Deze website probeert een configuratieprofiel te downloaden. Wil je dit toestaan?” - kies Sta toe
  • Ga naar je Instellingen
  • Er staat bovenaan in het menu nu Profiel gedownload - klik daar op
  • Je ziet nu het QuoVadis Global SSL ICA G2 profiel - klik op Installeer
  • Voer toegangscode in
  • Druk op Installeer
  • Druk op Gereed

Als het goed is, moet je mail weer werken en de websites met het verlopen certificaat ook.

@wmuysDit werkt inderdaad voor Applemail op MacBook, maar (nog) niet voor mail op mn iphone… Of zie ik iets over het hoofd?

Voor je IPhone werkt het ook, misschien niet via safari downloaden, maar via andere webserver

Wat een waardeloze helpdesk! Je moet stinkend geluk hebben dat je een helpdeskmedewerker treft die meer weet dan het probleem bij Apple te leggen of je probeert door te verbinden met de heilige techneuten (als die er al zijn bij T-Mobile) wat vervolgens niet mag of niet lukt. Geen wonder want dan zouden ze moeten toegeven dat ze al jaren klooien met certificaten. Vandaag alleen al 5 maal gebeld met als enig resultaat dat eindelijk een wel een hulpvaardige helpdeskmedewerker naar deze community verwijst.

Mijn probleem: ik bezit 2 IPads, elk met eigen een t-mobilethuis.nl mailadres. Een IPad geeft geen probleem, de andere, met het zelf aangemaakte 2e emailadres, voorbeeld t-mobilethuis.nl ,kan ik geen mail verzenden. Dit ook na een melding van verlopen certificaat. Alle instellingen zijn identiek. Als ik de link https://knowledge.digicert.com/quovadis/ssl-certificates/Intermediate-CA-Revocations-January-2021.html op deze IPad open dan staat dit in de adresbalk te schudden en kom ik niet bij de info. Op een andere PC heb ik qvsslg2.crt gedownload, naar de IPad verzonden en geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat. Wie heeft de oplossing?

Henk, misschien even andere webserver gebruiken, bij mij IPAD en Iphone al gelukt

@Brian we zijn nu drie dagen en tig oplossingen van handige communityleden verder. Maar communicatie van t-mobile blijft uit. Bij webcare twitter is het antwoord: to be continued. Kunnen jullie even iets doen aan verwachtingenmanagement? Wanneer is probleem opgelost? Want zelf gaan lopen prutsen als leek - terwijl jullie ergens iets niet goed doen - heeft niet mijn voorkeur. Groet

Aangezien het bij onze vrienden van T-Mobile weer eeuwig duurt om met een fatsoenlijk antwoord te komen, heb ik het ook opgelost door zelf de certificaten te installeren:

Voor desktop/laptop:

Voor iPhone/iPad:

• Open Safari
  • Ga naar http://trust.quovadisglobal.com/qvsslg2.crt (dit is de link naar het qvsslg2.crt bestand)
  • Er volgt een melding met “Deze website probeert een configuratieprofiel te downloaden. Wil je dit toestaan?” - kies Sta toe
  • Ga naar je Instellingen
  • Er staat bovenaan in het menu nu Profiel gedownload - klik daar op
  • Je ziet nu het QuoVadis Global SSL ICA G2 profiel - klik op Installeer
  • Voer toegangscode in
  • Druk op Installeer
  • Druk op Gereed

Als het goed is, moet je mail weer werken en de websites met het verlopen certificaat ook.

Bedankt, dit is inderdaad de oplossing. 

Reputatie 6
Badge +2

Goed om te lezen dat er een aantal omwegen zijn gevonden. Onze excuses voor het ongemak, wij hadden het ook graag eerder opgelost. Zojuist hebben wij van de IT afdeling het ‘brand meester’ signaal ontvangen. Mocht er onverhoopt nog een blokkade spelen, dan proberen wij onze uiterste best om hier bovenop te zitten. Alvast een mooi weekend gewenst.

Hallo Cal. Bij mij werkt de site van t-mobile nog steeds niet op mijn laptop en krijg mail ook niet aan de gang. Dus nog niet opgelost. 

als je via de telefoon naar deze site gaat, dan krijg je nog steeds de melding, geen veilige serververbinding mogelijk

Dus opgelost NIETS

Even voor iedereen. Net maar weer eens gebeld. Blijkbaar is maar voor klein deel klanten probleem opgelost. Er zijn verder nog heel veel die problemen hebben. Bellen heeft geen vandaag zin want TD is vandaag niet bereikbaar (niet dat je wordt doorverbonden). Echter het is dus wel bekend dat ze dus verder hier mee moeten. @Brian en @Cal jullie moeten echt wat beter hier de verwachtingen gaan managen en communiceren over wat gaande is. 

As anyone solved the problem for gmail connection to T-mobile account?

Hallo @Cal en @Brian. Tot nu deed alleen mijn mail op mijn laptop het niet (afgezien van internetproblemen op jullie site). Nu doet ook mail op mijn iphone het niet meer. Graag asap een update over oplossing. 

Reageer