[03-02-2021 T-Mobile Thuis] Problemen met verzenden en ontvangen E-mail

  • 3 februari 2021
  • 62 reacties
  • 1776 Bekeken
[03-02-2021 T-Mobile Thuis] Problemen met verzenden en ontvangen E-mail
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 6099 reacties

Hi all, we ontvangen van meerdere klanten meldingen dat ze op het moment problemen ervaren met het verzenden en ontvangen van e-mailberichten. Dit lijkt met een beveiligingscertificaat te maken te hebben en we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.

We houden jullie in dit topic op de hoogte. Bedankt voor de meldingen en de aanvullende informatie die jullie al gedeeld hebben!

Update 22-04-2021 - Het heeft even geduurd maar ook het certificaat issue voor het inloggen op de community is opgelost!

Update 02-03-2021 - Hi all, we ontvangen signalen dat het issue met het inloggen op de community opgelost lijkt. Mochten jullie nog problemen ervaren dan hoor ik het graag. Vermeld dan ook van welk device, besturingssysteem en browser je gebruik maakt (inclusief versies) voor zover je dit niet al had doorgegeven.

Update 09-02-2021 - De problemen met e-mail zijn inmiddels verholpen, die voor het inloggen op de Community loopt nog. We zijn dit nog aan het onderzoeken en hopen ook dit snel op te kunnen lossen!


62 reacties

Hallo @Brian, bedankt voor de melding dat het is opgelost. Ik liep overigens laatst weer tegen hetzelfde certificaatprobleem aan toen ik bij een website probeerde te achterhalen wanneer een pakket werd geleverd. Op mijn telefoon kon ik het wel achterhalen, via mijn laptop niet. Mocht het nog eens gebeuren, dan zal ik het hier weer melden. groet Eliane

Reputatie 7
Badge +8

Update 22-04-2021 - Het heeft even geduurd maar ook het certificaat issue voor het inloggen op de community is opgelost!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @john60 @ElianeM We zijn er samen met onze leverancier een flinke tijd mee bezig geweest maar we kunnen het probleem met het inloggen niet reproduceren en het aantal meldingen is (gelukkig) bij een handvol gebleven. De conclusie die we daar uit moeten trekken is dat het geen “algemeen” probleem is maar iets in de combinatie van de hardware en software en het gebruik van de Community. Zouden jullie eens willen controleren of jullie wel toegang hebben tot de Ben Community? Deze gebruikt hetzelfde certificaat.

Om tot een oplossing te komen wordt het nu een zaak van zoveel oorzaken uitsluiten/aflopen. Één van onze collega's had hetzelfde issue met zijn Macbook en iPhone maar een andere collega met exact dezelfde OS had geen problemen. Het zou dus mogelijk een specifiek issue met de devices kunnen zijn. Online kom ik een aantal tips tegen om deze melding te verhelpen, zouden jullie deze tips eens willen proberen? 

@john60 en @Brian. Ik kom ook via laptop nog steeds niet op community. Niet met safari en niet met chrome. Zelfde probleemmelding als tig weken geleden. 


ik kom wel via mijn pc (windows) op deze site, maar mijn apple devices niet, als ik op de link klik dus...

@john60 en @Brian. Ik kom ook via laptop nog steeds niet op community. Niet met safari en niet met chrome. Zelfde probleemmelding als tig weken geleden. 

Hi all, we ontvangen signalen dat het issue met het inloggen op de community opgelost lijkt. Mochten jullie nog problemen ervaren dan hoor ik het graag. Vermeld dan ook van welk device, besturingssysteem en browser je gebruik maakt (inclusief versies) voor zover je dit niet al had doorgegeven.

 


Nog steeds niet opgelost, beetje jammer dat het zolang moet duren. Heb iphone en gebruik safari en die zegt geen veilge serververbinding mogelijk dussssssssssssss

Oplossing????????

Reputatie 7
Badge +8

 @ElianeM Ik heb jouw een privébericht gestuurd met betrekking tot het inloggen op je e-mail.

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, we ontvangen signalen dat het issue met het inloggen op de community opgelost lijkt. Mochten jullie nog problemen ervaren dan hoor ik het graag. Vermeld dan ook van welk device, besturingssysteem en browser je gebruik maakt (inclusief versies) voor zover je dit niet al had doorgegeven.

 

@Brian nog even ter aanvulling. Ook bij het invullen van de juiste servers kom ik niet verder. Heb net gebeld en de verbinding wordt verbroken. Dit is dus waar ik al drie weken mee deal. 

 

Sorry @Brian maar ik ben blijkbaar niet duidelijk. Ik kan op die plek niets invullen want in een stap eerder wordt mijn ww al niet geaccepteerd. En dat zie je dus op de printscreen die ik al stuurde. Wat een hel dit. Maar ik bel wel weer. Weer een half uur in een wachtrij en dan een beginner aan de lijn krijgen die het hele verhaal niet kent of snapt. Sorry maar dit is echt verre van klantgericht. Dikke fail. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ElianeM Je hoeft geen gebruikersnaam in te vullen maar wel de inkomende en uitgaande e-mailserver. Op dit moment maak je nergens verbinding mee dus het kan kloppen dat de controle van de inlog is mislukt. :wink:

De server voor inkomende e-mail is pop3.t-mobilethuis.nl.
De server voor uitgaande e-mail is smtp.t-mobilethuis.nl

Met deze gegevens kan je verbinden met de e-mail server en zou het wel moeten lukken. Als je het liever telefonisch door wil nemen dan kan dat natuurlijk ook, dan kan je het beste even bellen met 0800 0092, dan neemt één van mijn collega's het graag met je door! Zorg dan dat je de handleiding bij de hand hebt dan kan mijn collega de stappen met je doorlopen. We zijn ma tm zaterdag bereikbaar van 07:00 uur tot 22:00 uur en op zon- & feestdagen van  09:00 uur tot 18:00 uur.

 

@hemi Het certificaat wordt nog aan gewerkt, voor zover we hebben kunnen achterhalen speelt dit alleen op Apple devices dus met niet-Apple apparaten kan je nog inloggen als tijdelijke workaround.

Het probleem met de communitysite is nog steeds niet opgelost. Krijg nog steeds een certificaat foutmelding dat deze is revoked. 
Is er al een nieuw certificaat geïnstalleerd?

Er is nu geen veilige verbinding mogelijk. 

@john60 en @Brian dat kan ik allemaal niet invullen (kom ik niet aan) vanwege mislukken wachtwoord controle. Daarom staat het op grijs 😞. @Brian bel me echt graag even. Want nu zit er constant een dag of meer tussen deze berichten. Te veel heen en weer gekaats zonder oplossing. 

@Brian als ik kijk naar jullie stappenplan (link die je gaf) dan kom ik dus niet voorbij de daar genoemde stap 3. En krijg ik volgende foutmelding zie screenshot. De ww verificatie ligt echt bij jullie. Dus nogmaals bel me graag. Dat lijkt me effectiever dan wat we nu al drie weken doen. 

 


moet je ook niet je gebruikersnaam invullen??

@Brian als ik kijk naar jullie stappenplan (link die je gaf) dan kom ik dus niet voorbij de daar genoemde stap 3. En krijg ik volgende foutmelding zie screenshot. De ww verificatie ligt echt bij jullie. Dus nogmaals bel me graag. Dat lijkt me effectiever dan wat we nu al drie weken doen. 

 

@Brian ik kom al niet door stap 1 laat staan dat ik  bij de instellingen kom. Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd zie ook eerdere screenshots. Wat nu?!

Hi @ElianeM @john60 Dank voor de toelichting. Wat betreft het inloggen op de community, dit loopt nog en we hebben contact met onze leverancier, ik verwacht dat het snel opgelost is.

@ElianeM Wat betreft het gebruik van jouw e-mail lijkt dit niet meer het eerdere issue met het certificaat maar een algemeen probleem met de e-mail instellingen. De melding die je ziet is namelijk een “standaard” foutmelding wanneer bepaalde instellingen niet goed staan. Bellen kan maar is in dit geval niet het meest handig omdat ik dan jouw e-mail instellingen niet kan zien. Op onze website vind je een stappenplan hoe je e-mail in te stellen. Zorg er voor dat de instellingen exact overeen komen, als er ook maar een spatie, punt of komma afwijkt dan pakt Apple de settings niet goed over. Mocht je er met de stappen nog steeds niet uitkomen post hier dan even screenshots van de instellingen die je in hebt gevoerd, dan kijk ik meteen met je mee!

wordt tijd

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ElianeM @john60 Dank voor de toelichting. Wat betreft het inloggen op de community, dit loopt nog en we hebben contact met onze leverancier, ik verwacht dat het snel opgelost is.

@ElianeM Wat betreft het gebruik van jouw e-mail lijkt dit niet meer het eerdere issue met het certificaat maar een algemeen probleem met de e-mail instellingen. De melding die je ziet is namelijk een “standaard” foutmelding wanneer bepaalde instellingen niet goed staan. Bellen kan maar is in dit geval niet het meest handig omdat ik dan jouw e-mail instellingen niet kan zien. Op onze website vind je een stappenplan hoe je e-mail in te stellen. Zorg er voor dat de instellingen exact overeen komen, als er ook maar een spatie, punt of komma afwijkt dan pakt Apple de settings niet goed over. Mocht je er met de stappen nog steeds niet uitkomen post hier dan even screenshots van de instellingen die je in hebt gevoerd, dan kijk ik meteen met je mee!

Ik krijg nog steeds de mededeling als ik via de mail, naar de community gaan,: Safari kan de pagina niet openen omdat er heen veilige serververbinding mogelijk is.

Dus dat probleem heb ik nog steeds op Iphone en Ipad. Heb de drie profielen gedownload van QuoVadis, alle drie geldig.

 

DUS……...


Hier nog steed hetzelfde, fix de boel nu eens aub. Dit doet jullie naam geen eer aan!!!😒

@Brian ik krijg om half vier bericht - voicemail - dat alles opgelost zou zijn. Echter ik krijg mijn mailaccount op mijn macbook pro nog steeds niet opgebouwd. Zie ook eerder bericht. Ik kan ook op mijn laptop nog niet op de community. Het is dus niet opgelost. Zou fijn zijn als jij me eens zou bellen en we rechtstreeks contact konden hebben zodat het echt opgelost wordt. We zijn inmiddels 2,5 week verder. Het wordt nu wel echt te gek zo. Groet Eliane

Ik krijg nog steeds de mededeling als ik via de mail, naar de community gaan,: Safari kan de pagina niet openen omdat er heen veilige serververbinding mogelijk is.

Dus dat probleem heb ik nog steeds op Iphone en Ipad. Heb de drie profielen gedownload van QuoVadis, alle drie geldig.

 

DUS……...

Hoi @Brian. Ik kan op mijn macbookpro nog steeds niet op de community inderdaad. Wel via iphone. Alle screenshots die ik heb, zijn al hier gedeeld of per mail verzonden. Jasmine heeft ze aan mijn dossier gekoppeld. Ik werk op ipad en macbookpro met Mail van Apple. Heb op macbook het account al vrij snel gedelete (na meldingen over ingetrokken quo vadis verrificaat - screenshots zie eerdere posts en mail) omdat ik hoopte dat nieuwe opbouw zou werken. Niet dus. Als ik nu het account probeer aan te maken en ww invoer dan lukt dat niet en staat er Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt. Ook daarvan heeft Jasmine een screenshot gekregen.  Mijn andere mailadres (provider godaddy werkt wel gewoon). Op mijn laptop kan ik overigens wel weer op webmail en inloggen in mytmobile. Alleen community lukt dus niet. Op iphone lukt wel alles weer. Groet Eliane

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ElianeM @john60 Het issue met het niet in kunnen loggen op de community is door onze IT-afdeling onderzocht en lijkt te liggen bij de beheerder van het platform, we hebben daar nu contact mee gezocht.

De issues met de e-mail zouden zoals ik vorige week meldde verholpen moeten zijn maar nu ik jullie berichten terug lees zou dit bij jullie niet helemaal het geval zijn. Ik zou graag meer informatie ontvangen over hoe/waar jullie exact nog de certificaat-fout zien. Welk mailprogramma gebruiken jullie, is het alleen via T-Mobile webmail, ook met andere e-mailadressen etc. Mochten jullie screenshots aan kunnen leveren van waar het nu nog op speelt dan graag, dan gaan we dit specifiek nalopen, het issues met de mailcertificaten zou namelijk opgelost zijn (met de community en de website nog niet).

Hi @john60 @ElianeM Bedankt voor de aanvullingen, we gaan er voor zorgen dat dit met spoed/prio opgelost wordt!


Enig idee hoelang?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @john60 @ElianeM Bedankt voor de aanvullingen, we gaan er voor zorgen dat dit met spoed/prio opgelost wordt!

Reageer