[03-02-2021 T-Mobile Thuis] Problemen met verzenden en ontvangen E-mail

• 3 februari 2021
  • 62 reacties
  • 1776 Bekeken
[03-02-2021 T-Mobile Thuis] Problemen met verzenden en ontvangen E-mail
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 6099 reacties

Hi all, we ontvangen van meerdere klanten meldingen dat ze op het moment problemen ervaren met het verzenden en ontvangen van e-mailberichten. Dit lijkt met een beveiligingscertificaat te maken te hebben en we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.

We houden jullie in dit topic op de hoogte. Bedankt voor de meldingen en de aanvullende informatie die jullie al gedeeld hebben!

Update 22-04-2021 - Het heeft even geduurd maar ook het certificaat issue voor het inloggen op de community is opgelost!

Update 02-03-2021 - Hi all, we ontvangen signalen dat het issue met het inloggen op de community opgelost lijkt. Mochten jullie nog problemen ervaren dan hoor ik het graag. Vermeld dan ook van welk device, besturingssysteem en browser je gebruik maakt (inclusief versies) voor zover je dit niet al had doorgegeven.

Update 09-02-2021 - De problemen met e-mail zijn inmiddels verholpen, die voor het inloggen op de Community loopt nog. We zijn dit nog aan het onderzoeken en hopen ook dit snel op te kunnen lossen!

62 reacties

Aangezien het bij onze vrienden van T-Mobile weer eeuwig duurt om met een fatsoenlijk antwoord te komen, heb ik het ook opgelost door zelf de certificaten te installeren:

Voor desktop/laptop:

Voor iPhone/iPad:

• Open Safari
  • Ga naar http://trust.quovadisglobal.com/qvsslg2.crt (dit is de link naar het qvsslg2.crt bestand)
  • Er volgt een melding met “Deze website probeert een configuratieprofiel te downloaden. Wil je dit toestaan?” - kies Sta toe
  • Ga naar je Instellingen
  • Er staat bovenaan in het menu nu Profiel gedownload - klik daar op
  • Je ziet nu het QuoVadis Global SSL ICA G2 profiel - klik op Installeer
  • Voer toegangscode in
  • Druk op Installeer
  • Druk op Gereed

Als het goed is, moet je mail weer werken en de websites met het verlopen certificaat ook.

Reputatie 6
Badge +2

Goed om te lezen dat er een aantal omwegen zijn gevonden. Onze excuses voor het ongemak, wij hadden het ook graag eerder opgelost. Zojuist hebben wij van de IT afdeling het ‘brand meester’ signaal ontvangen. Mocht er onverhoopt nog een blokkade spelen, dan proberen wij onze uiterste best om hier bovenop te zitten. Alvast een mooi weekend gewenst.

@Brian, It’s working again! Need to force gmail to try again (re-inserting the password). Great.

Hi all, we ontvangen van meerdere klanten meldingen dat ze op het moment problemen ervaren met het verzenden en ontvangen van e-mailberichten. Dit lijkt met een beveiligingscertificaat te maken te hebben en we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.

We houden jullie in dit topic op de hoogte. Bedankt voor de meldingen en de aanvullende informatie die jullie al gedeeld hebben!

Hi Brian, is er al meer duidelijkheid? Het zou fijn zijn om een update te krijgen, aangezien nu sinds afgelopen dinsdag het niet meer mogelijk is om met een apple device t-mobilehuis mail op te halen wegens de ongeldige certificaten. Tevens kan je de t-mobilethuis websites en webmail alleen benaderen door een webbrowser van derden, aangezien ook safari deze websites blokkeert.

Graag een update over hoe nu verder.

@Brian we zijn nu drie dagen en tig oplossingen van handige communityleden verder. Maar communicatie van t-mobile blijft uit. Bij webcare twitter is het antwoord: to be continued. Kunnen jullie even iets doen aan verwachtingenmanagement? Wanneer is probleem opgelost? Want zelf gaan lopen prutsen als leek - terwijl jullie ergens iets niet goed doen - heeft niet mijn voorkeur. Groet

Even voor iedereen. Net maar weer eens gebeld. Blijkbaar is maar voor klein deel klanten probleem opgelost. Er zijn verder nog heel veel die problemen hebben. Bellen heeft geen vandaag zin want TD is vandaag niet bereikbaar (niet dat je wordt doorverbonden). Echter het is dus wel bekend dat ze dus verder hier mee moeten. @Brian en @Cal jullie moeten echt wat beter hier de verwachtingen gaan managen en communiceren over wat gaande is. 

1. De telefoon is bijgewerkt tot IOS14.4

2. met Safari, google chrome en firefox. 
van safari en google chrome een schermprint

met firefox een foutmelding en doorklikken, toch doorgaan. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ElianeM @john60 Dank voor de toelichting. Wat betreft het inloggen op de community, dit loopt nog en we hebben contact met onze leverancier, ik verwacht dat het snel opgelost is.

@ElianeM Wat betreft het gebruik van jouw e-mail lijkt dit niet meer het eerdere issue met het certificaat maar een algemeen probleem met de e-mail instellingen. De melding die je ziet is namelijk een “standaard” foutmelding wanneer bepaalde instellingen niet goed staan. Bellen kan maar is in dit geval niet het meest handig omdat ik dan jouw e-mail instellingen niet kan zien. Op onze website vind je een stappenplan hoe je e-mail in te stellen. Zorg er voor dat de instellingen exact overeen komen, als er ook maar een spatie, punt of komma afwijkt dan pakt Apple de settings niet goed over. Mocht je er met de stappen nog steeds niet uitkomen post hier dan even screenshots van de instellingen die je in hebt gevoerd, dan kijk ik meteen met je mee!

Hi @ElianeM @john60 Dank voor de toelichting. Wat betreft het inloggen op de community, dit loopt nog en we hebben contact met onze leverancier, ik verwacht dat het snel opgelost is.

@ElianeM Wat betreft het gebruik van jouw e-mail lijkt dit niet meer het eerdere issue met het certificaat maar een algemeen probleem met de e-mail instellingen. De melding die je ziet is namelijk een “standaard” foutmelding wanneer bepaalde instellingen niet goed staan. Bellen kan maar is in dit geval niet het meest handig omdat ik dan jouw e-mail instellingen niet kan zien. Op onze website vind je een stappenplan hoe je e-mail in te stellen. Zorg er voor dat de instellingen exact overeen komen, als er ook maar een spatie, punt of komma afwijkt dan pakt Apple de settings niet goed over. Mocht je er met de stappen nog steeds niet uitkomen post hier dan even screenshots van de instellingen die je in hebt gevoerd, dan kijk ik meteen met je mee!

wordt tijd

@Brian ik kom al niet door stap 1 laat staan dat ik  bij de instellingen kom. Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd zie ook eerdere screenshots. Wat nu?!

@Brian als ik kijk naar jullie stappenplan (link die je gaf) dan kom ik dus niet voorbij de daar genoemde stap 3. En krijg ik volgende foutmelding zie screenshot. De ww verificatie ligt echt bij jullie. Dus nogmaals bel me graag. Dat lijkt me effectiever dan wat we nu al drie weken doen. 

@Brian als ik kijk naar jullie stappenplan (link die je gaf) dan kom ik dus niet voorbij de daar genoemde stap 3. En krijg ik volgende foutmelding zie screenshot. De ww verificatie ligt echt bij jullie. Dus nogmaals bel me graag. Dat lijkt me effectiever dan wat we nu al drie weken doen. 

moet je ook niet je gebruikersnaam invullen??

@john60 en @Brian dat kan ik allemaal niet invullen (kom ik niet aan) vanwege mislukken wachtwoord controle. Daarom staat het op grijs 😞. @Brian bel me echt graag even. Want nu zit er constant een dag of meer tussen deze berichten. Te veel heen en weer gekaats zonder oplossing. 

Het probleem met de communitysite is nog steeds niet opgelost. Krijg nog steeds een certificaat foutmelding dat deze is revoked. 
Is er al een nieuw certificaat geïnstalleerd?

Er is nu geen veilige verbinding mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ElianeM Je hoeft geen gebruikersnaam in te vullen maar wel de inkomende en uitgaande e-mailserver. Op dit moment maak je nergens verbinding mee dus het kan kloppen dat de controle van de inlog is mislukt. :wink:

De server voor inkomende e-mail is pop3.t-mobilethuis.nl.
De server voor uitgaande e-mail is smtp.t-mobilethuis.nl

Met deze gegevens kan je verbinden met de e-mail server en zou het wel moeten lukken. Als je het liever telefonisch door wil nemen dan kan dat natuurlijk ook, dan kan je het beste even bellen met 0800 0092, dan neemt één van mijn collega's het graag met je door! Zorg dan dat je de handleiding bij de hand hebt dan kan mijn collega de stappen met je doorlopen. We zijn ma tm zaterdag bereikbaar van 07:00 uur tot 22:00 uur en op zon- & feestdagen van  09:00 uur tot 18:00 uur.

@hemi Het certificaat wordt nog aan gewerkt, voor zover we hebben kunnen achterhalen speelt dit alleen op Apple devices dus met niet-Apple apparaten kan je nog inloggen als tijdelijke workaround.

Sorry @Brian maar ik ben blijkbaar niet duidelijk. Ik kan op die plek niets invullen want in een stap eerder wordt mijn ww al niet geaccepteerd. En dat zie je dus op de printscreen die ik al stuurde. Wat een hel dit. Maar ik bel wel weer. Weer een half uur in een wachtrij en dan een beginner aan de lijn krijgen die het hele verhaal niet kent of snapt. Sorry maar dit is echt verre van klantgericht. Dikke fail. 

@Brian nog even ter aanvulling. Ook bij het invullen van de juiste servers kom ik niet verder. Heb net gebeld en de verbinding wordt verbroken. Dit is dus waar ik al drie weken mee deal. 

Mijn hardnekkig probleem is dat ik geen e-mails kan verzenden met de mail-app van Samsung wanneer ik mobiel ben. Wel als ik gekoppeld ben aan een wifi-netwerk. T-Mobile denkt dat het aan Samsung ligt. Samsung denkt echter dat het te maken heeft met het mobiele netwerk van T-Mobile.

Ik heb deze problemen ook al langer. Mail werkt niet (mailprogramma) sinds gisteren en kom al een week niet op bepaalde websites zoals webmail van tmobile of de community. Werk nu voor community even via ander device dan mijn laptop. Krijg door dat deze mailproblemen quo vadis certificaat gerelateerd zijn en op sites dat verbinding niet privé is en dan duikt dat certificaat ook op. Zowel op Safari als Chrome. Zie ook bijlagen. Heb mijn mailaccount verwijderd in hoop het weer goed te kunnen opbouwen maar dat lukt ook niet want wachtwoord wordt niet meer geaccepteerd. Als zzp’er kan ik zo niet werken. Snelle oplossing gewenst. Zag bij ziggo op forum dat zij dit probleem drie weken geleden ook hadden. Mss even met die technici schakelen. lijkt erop dat jullie een update hebben gedaan en vinkje zijn vergeten ergens.

Reputatie 2

Dit probleem had ik ook op de community. Een bovenliggend certificaat is ingetrokken. Zie voor meer info:

https://knowledge.digicert.com/quovadis/ssl-certificates/Intermediate-CA-Revocations-January-2021.html

Je kunt daar ook een nieuw certificaat downloaden en installeren. Dan is het probleem opgelost. Dit zou eigenlijk vanzelf moeten gaan, maar ja….

Vandaag contact gehad met de klantenservice hierover. Reactie: ‘wij ondersteunen dit niet. Het kan zijn dat de instellingen juist zijn en het daarmee al jaren werkt en nu niet meer’.

Kunt u me dan vertellen wat er de oorzaak van is? Antw.: ‘Dat weet ik niet, fijne dag nog’

Heb ik echt nog nooit meegemaakt deze klanten’service’

Reputatie 7
Badge +8

Update 22-04-2021 - Het heeft even geduurd maar ook het certificaat issue voor het inloggen op de community is opgelost!

Hallo @Brian, bedankt voor de melding dat het is opgelost. Ik liep overigens laatst weer tegen hetzelfde certificaatprobleem aan toen ik bij een website probeerde te achterhalen wanneer een pakket werd geleverd. Op mijn telefoon kon ik het wel achterhalen, via mijn laptop niet. Mocht het nog eens gebeuren, dan zal ik het hier weer melden. groet Eliane

Dit probleem had ik ook op de community. Een bovenliggend certificaat is ingetrokken. Zie voor meer info:

https://knowledge.digicert.com/quovadis/ssl-certificates/Intermediate-CA-Revocations-January-2021.html

Je kunt daar ook een nieuw certificaat downloaden en installeren. Dan is het probleem opgelost. Dit zou eigenlijk vanzelf moeten gaan, maar ja….

@wmuys, dank voor de link. Ik heb hetzelfde probleem en gisteren was in een ander topic aangegeven dat ze snel met een oplossing zouden komen via dit topic. Helaas nog geen nieuws van T-Mobilethuis. Om deze nieuwe certificaten te downloaden, moet ik dan eerst de oude verwijderen?

Reputatie 2

@wmuys, dank voor de link. Ik heb hetzelfde probleem en gisteren was in een ander topic aangegeven dat ze snel met een oplossing zouden komen via dit topic. Helaas nog geen nieuws van T-Mobilethuis. Om deze nieuwe certificaten te downloaden, moet ik dan eerst de oude verwijderen?

De oude certificaten zijn ingetrokken (revoked). Ik hoefde alleen maar de nieuwe te installeren.

Reageer