Beantwoord

2e omvormer solaredge communiceert niet daytrek router

• 25 februari 2021
  • 6 reacties
  • 81 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Aansluiting extra omvormer solaredge lan verbinding communiceert niet via Daytrek router.

Lukt niet de poort open te zetten e.d. zie redelijk wat topics maar het lukt nog niet 

port redirection en open ports al geprobeert kom er niet uit. Omvormer zou moeten pingen doet dit niet.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 26 februari 2021, 11:27

@se2200 

SolarEdge Communication setup pdf

Je zou zo zeggen dat de setup die je hebt gemaakt, ook gewoon in hun handleiding staat.

De eerste SolarEdge wertk wel gewoon, of had die voorheen ook geen internet? Dit omdat je het hebt over portforwarding.

Bekijk origineel

6 reacties

Bedankt voor de reactie!

heb zelf geen ip adres toegewezen.

gisteren wel geprobeerd de Port forwarding rule aan te maken wat me niet gelukt wellicht het verkeerde ip adres gebruikt. Volgens SolarEdge zou ik dan Port 22222 en 22221 moeten forwarden. Wordt vervolgt.

Reputatie 7
Badge +2

@se2200 

De nieuwe omvormer krijgt een eigen IP vanuit de DHCP pool, tenzij jij zelf een fixed IP hebt toegewezen.

Dat de ping richting de server niet werkt, komt omdat er geen port forwarding rule aanwezig is voor dit IP adres. Je zal dus ook voor die nieuwe een regel moeten maken die verwijst naar het IP van de nieuwe SE omvormer.

De eerste omvormer is actief internet sinds 2016 zonder enig probleem,

De tweede omvormer aansluiting heeft wel internet maar de Ping naar server van SolarEdge doet het niet 3 nullen op rij.

lijkt nu of de opbrengst van de nwe omvormer schrijft in de app van het oude systeem

Reputatie 7
Badge +2

@se2200 

SolarEdge Communication setup pdf

Je zou zo zeggen dat de setup die je hebt gemaakt, ook gewoon in hun handleiding staat.

De eerste SolarEdge wertk wel gewoon, of had die voorheen ook geen internet? Dit omdat je het hebt over portforwarding.

Alles gaat via een switch Lan1 volgens solaredge moet ik poorten 22222 en 22221 open zetten.

zou het kunnen dat de tweede omvormer in conflict komt met de 1e ?

Welke LAN poort heb je hem aangesloten?

LAN 3 en 4 zijn alleen voor de TV, je kan dus alleen 1 en 2 gebruiken.

Reageer