Vraag

3 dagen geen internet en TV meer

  • 15 oktober 2020
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

Net als vorige maand sinds 3 dagen geen TV en geen internet. Meerdere keren herstart, fabrieks reset, andere poort. Alles wat de site adviseert. Gebeld; geen storing bekend, maar ook geen modem te vinden? Tv geeft aan dat kabel niet aangesloten is, maar alles lijkt aangesloten zoals voorheen. Op de modem branden de lichtjes power, wifi en Lan. Wan doet het niet. 7 dagen internet tegoed gekregen voor mobiele hotspot maar dit werkt onvoldoende snel voor 2 thuiswerkende mensen. Doorverwezen naar monteur, eerst mogelijke afspraak pas 29 oktober, ruim 2 weken later! Lijkt mij wat laat, thuiswerken is zo onmogelijk. Vorige maand deed alles het weer in 1 keer na 1.5 dag. Graag hoor ik nog mogelijkheden of dat monteur eerder langs kan komen? Guidion houdt rekening met milieuvriendelijke routes, maar gezien het hoofdkantoor in Amsterdam is en ik daar woon en we nu geheel geen diensten hebben zoals internet en TV lijkt het me dat dit sneller moet gaan? 

Groetjes 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Hallo Laurinespijker,

Welk type modem heb je, en welk soort verbinding? (DSL of glasvezel)

Indien je een Huawei of Draytek modem hebt is het van belang dat je de kabel voor de tv op poort 3 of 4 aansluit. (IPTV) 

Het gebeurt wel eens dat door het proberen van een andere poort kabels verwisseld worden. 

Indien je glasvezel hebt met een losse converter dan moet de utp-kabel vanuiit de converter in de blauwe WAN poort van de Zyxel modem.

Mvg. Marcel

Reageer