Vraag

4 mb tot 40mb internet thuis????

Goedemorgen, iAl 3 maanden word er niks gedaan aan mijn internet en tv! Elke keer weer een nieuwe ticket aanmaken en maar niks doorsturen naar knp netwerk beheer! Ben het helemaal zat met jullie!!! En jullie zijn zo vriendelijk aan de lijn!! Jullie moeten klanten serieus nemen! Mijn advies geen t mobile nemen meer mensen

20 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @lero1234 

Gaat het hier om een DSL of glasvezel aansluiting?

Helpt het stroomloos laten van de mediaconverter of modem? Heb je naast het T-mobile mobile nog ander netwerk apparatuur thuis zoals routers, switches, versterkers?

Misschien is het een idee om alles te verwijderen en na een restart een laptop bedraad op de modem aan sluiten en een meting te doen via de Ookla speedtest app.

Zorg dat de tv bedraad op de modem is aangesloten en als je dan nog geen betere resultaten hebt dan kan je een fabrieksreset uitvoeren door het reset knopje achterop de modem voor 10 seconden in te drukken.

Hey waggaz,

alles al geprobeerd en t mobile heeft modem kabels en converter vervangen. Maar het probleem ligt hij kpn netwerk beheer. Ze moeten daar iets vervangen in de centrale. Zegt t mobile. Internet op de kabel vliegt van 4 mb naar 40mb en ik heb een abbo van 1000mb. Elke week word er zogenaamde werk ticket gemaakt en zeggen ze Jaa je hebt signaal en we voeren geen perferformce uit. KPN netwerk beheer gebeld en wat zeggen ze dat doen wij wel zulke werkzaamheden. Maar we hebben geen werk opdracht van t mobile ontvangen. Volgens mij kost het t mobile gewoon geld en daarom fixen ze het niet. Vanaf carona kamp ik hier mee en kan niet eens normaal tv en netflixen

En laat staan normaal internetten

Het gaat om een glasvezel verbinding

Reputatie 7
Badge +16

@lero1234

Je hebt het over een 1000 Mbit aansluiting en dat gaat over het T-mobile netwerk en het wordt onderhouden door T-mobile tenzij er wat is met een kabel kapot/beschadigd bijvoorbeeld, dan is het aan KPN.

Ja indd maar t mobile zet al 3 maanden de werkbon niet door aan kpn om het op te lossen! De technische dienst van t mobile maakt connectie met mn modem en zeggen ze ja het werkt allemaal. En sluiten ze de werk ticket. De klantenservice maakt elke keer nieuwe tickets aan maar de back Office technische dienst sluit ze weer maar sturen niks naar kpn netwerkbeheer. Kpn netwerk beheer gebeld en ze zijn veel klantvriendelijker ze willen helpen en ze vragen via mij om vandaag nog de werk bon toe te zetten vanuit t mobile naar kpn. Zodat ze gelijk kunnen beginnen in de centrale. Nu gisteren de 11de werd mij beloofd dat het opgelost zou worden, bel ik vandaag! En ja hoor back Office ticket gesloten. Beginnen we weer van begin… nu 3 maanden verder. Zucht word er echt moe van....

Reputatie 7
Badge +7

Hi @lero1234, ik zie dat je inmiddels ook al een collega hebt gesproken en we gaan opnieuw contact opnemen met de netbeheerder. Tot recent (08-06) kwam de netbeheerder inderdaad niet voor snelheidsklachten vanwege Corona. In dit geval vermoed ik dat het wel mogelijk is omdat onze monteur de oorzaken op locatie al uit heeft gesloten tenzij het het aansluitpunt in de meterkast zelf is. We blijven onverminderd voor je aan het werk, excuses voor de overlast!

Hello @Brian , en ja hoor vandaag weer de ticket gesloten omdat er wel connectie word gemaakt met mijn modem! Terwijl er een nieuwe poort aangemaakt moet worden! En een storingticket naar kpn netwerkbeheer moest gaan. Dat werd mij gisteren beloofd. En nu werkt zogenaamd alles. Paar keer getest tussen de 4 en 40mb op de kabel terwijl ik 1000mb abbo hebt. Jullie luisteren en communiceren niet met de afdelingen. Het Probleem is bekend. Toch sluiten jullie de ticket word er gek van

Reputatie 7
Badge +7

Hi @lero1234, in dit geval kan ik niet anders dan je gelijk geven, mijn collega's hadden de opdracht niet zomaar moeten sluiten. Mijn excuses hiervoor, ik zorg er voor dat het alsnog met spoed opgepakt wordt en ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +7

Hi @lero1234, mijn collega's van de technische dienst hebben nog wat vervolgvragen zodat we de exacte oorzaak boven water kunnen krijgen en je snelheidsproblemen op kunnen lossen. Je geeft in een eerder bericht aan een bekabelde snelheid te halen tussen de 4 en 40 mb. Is dit de gehele dag zo of op specifeke tijdstippen? Bijvoorbeeld in de avond. Met welke hardware heb je de speedtest gedaan? (pc, laptop,console etc?) Is het mogelijk om bekabeld met meerdere apparaten te testen? Gebruik bij voorkeur de ookla speedtest app, dus niet via de browser. He je ook al eens een andere netwerk kabel getest? Deze moet minimaal categorie 5e of hoger zijn. Zou je de speedtest resultaten hier eens willen posten? Dan ga ik voor je aan de slag!

Hi @Brian, zojuist t mobile gebeld en hebben ze weer het ticket gesloten dus weer het probleem niet opgelost. Word er moe van er word totaal niet geluisterd. 

maar goed, ik heb bekabeld  cat 5e van 4 tot Max 45mb en wisselt daartussen. De speed test zijn gedaan op verschillende apparaten en op een nieuwe kabel cat 5e en op de kabel van guidion monteur. Ik heb zelfs een nieuwe kabel gehaald. Guidion mentrix heeft alles vervangen de modem de media converter plus de kabels er tussen. Teven heeft hij foto’s gemaakt en naar jullie toegestuurd. 

ik heb kpn netwerk beheer gesproken ze zijn bereid om het deze week nog op te lossen maar de opdracht moet van t mobile komen. Maar dit gebeurt niet elke keer word de storings ticket gesloten.  

Hi @Brian hier alvast een speedtest op de telefoon op de WiFi wat ik bij de hand heb momenteel.

Op de kabel heb ik momenteel niet bij de hand

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @lero1234, goed dat je naar een oplossing zoekt, we doen er alles aan om je te helpen op de Community! Onze technische dienst heeft de tickets meermaals gesloten omdat het om Wifi lijkt te gaan, zonder bekabelde speedtests kunnen we het niet doorzetten. Onze techneuten en KPN NetwerkNL kunnen niets met Wifi-issues. Dat zijn problemen die door zoveel verschillende factoren kunnen ontstaan dat hier geen marge voor te hanteren is (behoudens de 20 Mbit/s minimale downloadsnelheid). 

Sorry als dat aan de botte kant klinkt, maar ik wel wat dat je weet waarom de eerdere tickets gesloten zijn. Kun je ons alsjeblieft screenshots sturen van bekabelde speedtests? Dan kunnen de experts ermee aan de slag. We komen er echt wel uit, dat weet ik zeker! 😉👍

Hey @Jason, guidion heeft screenshots gestuurd naar jullie van bekabelde speedtest. Dit is bekend bij jullie en staat in het systeem bij jullie. Als ik jullie klantenservice bel is dit ook bekend en kunnen jullie het inzien. Dus check even in het systeem wat guidion heeft gestuurd. En kan je het hele geschiedenis zien. Wat ik vreemd vind is dat guidion het zelf heeft geconstateerd op de kabel en aan jullie heeft gemeld en niks eraan word gedaan. 

Hey @Brian @Jason, zoals verzocht hier de speedtest van vannochtend. Zie foto’s

Reputatie 7
Badge +7

Hi @lero1234, dank voor de screenshots en de toelichting, duidelijk, we gaan voor je aan de slag en ik heb mijn collega's gevraagd om dit alsnog met spoed op te pakken! 

Hey @Brian ik ben benieuwd als weer de ticket word gesloten wil ik per direct al mijn abonnementen stopzetten bij t mobile!

Reputatie 3
Badge +3

@lero1234 Geen zorgen, de technische dienst zit volop in het onderzoek. Brian houdt het onderzoek in de gaten en geeft jou een terugkoppeling zodra er meer informatie is!

Hoi @Jason @Brian @Ginny, kpn monteur geweest en een portwisselgedaan. KPN monteur gaf aan dat het aan de aparatuur van jullie ligt. Nu 2 weken verder niks gehoord of gebeurt. Nu bel ik t mobile en willen ze weer foto’s zien…!!! Net of ik zit te liegen.. wat is er met de tickets gebeurt ??? Weer gesloten??? En ik moet weer foto’s maken ??? Terwijl alles in het systeem staat. Smiddags is het internet snelheid redelijk rond de 400mb maar na 20:00uur daalt de snelheid tussen 30 en 45mb. Dit duurt nu Veelste lang en t mobile levert de snelheden niet en dit werkt gewoon niet absoluut niet pro actief en oplossingsgericht. Het Duurt Veelste lang allemaal! Ik wil graag mijn mobiel abbo en mn thuis abbo opzegggen zonder extra kosten. Want ik zou ook een korting krijgen door de storing? Maar daar heb ik nooit wat van gezien. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @lero1234,

Zojuist heb ik mij grondig ingelezen in jouw dossier. Vrees niet, ik ga je niet opzadelen met het verzoek voor een nieuwe speedtest! Daarnaast heb ik onze techneuten op de hoogte gesteld dat dit probleem aanhoudt in de avonduren. We moeten dit hoe dan ook oplossen voor je! Als aanvullende informatie heb ik toegevoegd dat er al eerder een monteur bij je op bezoek is geweest en dat we de netwerkbeheerder hebben aangestuurd. Tot op heden jammer genoeg zonder gewenst resultaat.

Over de kosten hoef je je ook geen zorgen te maken. Zodra dit probleem is opgelost dan kijken we samen naar een gepaste vergoeding. Ik wil je dan ook vragen om nog éénmaal geduld op te brengen en de terugkoppeling van onze techneuten af te wachten. We gaan hiermee aan de slag! 

Reageer