Sticky

Abonnement wijzigen? Wij helpen je!


Reputatie 5
Badge +3
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1204 reacties

Abonnement wijzigen? Check dan dit topic! We hebben alles op een rijtje gezet.

 

Op elk moment kun je bij T-Mobile Thuis je abonnement gratis aanpassen. Het hangt af van de aanpassing of het direct wordt doorgevoerd of een korte tijd duurt. Houd er rekening mee dat sommige wijzigingen maar één keer per maand doorgevoerd kunnen worden. Wil je TV of Vast Bellen uitzetten, bijvoorbeeld tijdens een vakantie, geef dit dan tijdig aan ons door. Het wijzigen van je abonnement is gratis, maar je maandelijkse abonnementskosten wijzigen natuurlijk wel mee.

Veel wijzigingen kunnen al gedaan worden via jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account. Kom je er niet uit? Geen zorgen! Geef een seintje in dit topic, dan helpen wij je graag.


Wat kun je zelf wijzigen?

 

Interactieve TV


TV-abonnement aan-/uitzetten
Wil je een TV-abonnement erbij nemen en ben je al klant van T-Mobile Thuis of kijk je geen TV meer? Je kunt makkelijk zelf TV aan- en uitzetten in My T-Mobile Thuis. Binnen een paar klikken heb je het geregeld. Klik op de volgende link om je TV-abonnement aan te zetten: TV-abonnement aanzetten. Je ontvangt de eerste drie maanden van je abonnement korting als je Internet en TV hebt, maar alleen wanneer je dit initieel kiest bij je aanvraag. De actiekorting is een pakketkorting. Let op deze periode als je TV uitzet! 😉

 

TV Box toevoegen en/of verwijderen
Wil je in meerdere kamers van TV van T-Mobile Thuis genieten? Dan heb je per TV een Interactieve TV Box nodig. Je kunt eenvoudig meerdere boxen toevoegen, maar ook boxen verwijderen. Via jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account, kun je dit gemakkelijk aanpassen: TV Box(en) toevoegen/verwijderen.

 

Je TV-zenders wijzigen
Je kunt je TV-abonnement eenvoudig uitbreiden met één van onze Themapakketten of Premium zenders. De Themapakketten kun je op elk moment aan- of uitzetten. Voor de Premium zenders geldt een opzegtermijn van één maand. Je kunt zowel Themapakketten als Premium zenders zelf eenvoudig aan- of uitzetten via My T-Mobile Thuis: TV pakketten wijzigen.

 

Internetsnelheid

Wil je sneller internet en is dat mogelijk op je adres? Of is een lagere snelheid voldoende, dan kan dat. Regel het heel makkelijk in: My T-Mobile Thuis! Let er wel op dat bij het wijzigen van je internetsnelheid je maandelijkse abonnementskosten voor internet ook mee wijzigen.


Vast Bellen

Bel je de laatste tijd ineens een stuk meer of juist minder? Pas dan je Vast Bellen abonnement aan. Let er wel op dat bij een wijziging van je abonnement je maandelijkse abonnementskosten wijzigen. Mocht je nog helemaal geen Vast Bellen pakket hebben, of geen gebruik meer maken van de vaste lijn, dan kun je dit ook gemakkelijk aanpassen via jouw persoonlijke account. Dit doe je zelf in My T-Mobile Thuis, wel zo gemakkelijk: Vast Bellen wijzigen.


Klantvoordeel 

Heb je een T-Mobile Thuis abonnement? Combineer je internetabonnement met één of meerdere mobiele abonnementen van T-Mobile en ontvang maandelijks extra korting. Klik op de volgende link om jouw Klantvoordeel te activeren: Klantvoordeel Uit & Thuis.


Instellingen

Wil je de instellingen van jouw TV, Wifi, Bellen of E-mail wijzigen? Op deze pagina kun je eenvoudig de instellingen van, bijvoorbeeld, je Wifi-netwerk aanpassen. Zo kun je je Wifi-naam en Wifi-kanaal veranderen en kun je er ook voor kiezen je Wifi-netwerk aan of uit te zetten. Check de volgende pagina om dit te wijzigen: Instellingen aanpassen.


Persoonlijke gegevens

Op deze pagina zie je een overzicht van al jouw persoonlijke gegevens en kun je deze ook op ieder moment zelf aanpassen. Dit zijn de gegevens die je aan ons hebt doorgegeven. Deze hebben we nodig om jouw abonnement te kunnen leveren. Via de volgende link, kun je te allen tijde jouw gegevens wijzigen: Wijzig mijn gegevens.

Op deze manier heb je het zelf in de hand en direct geregeld. Benieuwd naar wat je nog meer kan met My T-Mobile Thuis? In ons My T-Mobile Thuis topic lees je meer!

 

Pakket ontvangen

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.

 

Wat kunnen wij voor je wijzigen?

 

Contract opzeggen

Na de afgesproken contractperiode ben je vrij om op te zeggen. Als je wilt opzeggen, vinden wij dat natuurlijk erg jammer. We horen daarom graag de reden van jouw opzegging. Om op te zeggen bel je met onze Klantenservice: 0800-0419. Hopelijk zien we je in de toekomst weer, je bent altijd welkom! 

 

Contract verlengen

Wat gaaf dat je nog een jaartje blijft! 😄 Onze collega's kijken graag samen met jou na welk abonnement het beste bij je past. Verlengen is niet meer mogelijk via Twitter/Facebook maar neem gerust telefonisch contact met ons op via 0800-0419, dan nemen we graag de mogelijkheden met je door! 

 

Incassodatum wijzigen

Wil je jouw incassodatum wijzigen? Geen enkel probleem! Je hebt de keuze uit drie vaste factuurdata. Geef een seintje in het speciale factuur topic, dan zorgen wij ervoor dat jouw factuur vanaf de volgende maand een nieuwe incassodatum heeft. Je kunt jouw rekeningen trouwens inzien via je My T-Mobile Thuis account.

 

Verhuizing doorgeven

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet, TV en Telefonie nodig en neem je het liefste toch T-Mobile Thuis mee! Check daarvoor het speciale verhuis topic en geef nu jouw verhuizing aan ons door.

 

We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Contact met T-Mobile Thuis.

Andere vragen over het aanpassen van je abonnement? Stel ze gerust!

 

 

 


1109 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@FireF0x Je hebt (nog) geen T-Mobile TV, maar maakt net als het overgrote deel van alle mensen nog gebruik van Interactieve TV. Dit zal gaandeweg het jaar aangepast worden zodat straks iedereen overgaat. Geen zorgen dus, nog heel eventjes geduld en je kunt genieten van alle mooie verbeteringen en toevoegingen! 😁👍

Je mag de TV Boxen (en als het kan afstandsbedieningen en kabels) retourneren naar onderstaand retouradres:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Als je een apparaat terugstuurt, pak dan een gebruikte doos. Bijvoorbeeld een oude schoenendoos. Zo sparen we het milieu ook een beetje! Stuur 'm binnen 30 dagen na het verwijderen van de TV Boxen op, zo voorkom je een eventuele afkoopsom van het product in bruikleen. Thanks alvast voor je medewerking en veel plezier met jouw abonnement!

Hoi @FireF0x, je kunt TV Boxen inderdaad via My T-Mobile Thuis verwijderen en toevoegen (klik op het magenta linkje)! 😊 

Wat betreft Cloud Opnemen: dit is een toevoeging aan het nieuwe TV-platform T-Mobile TV. We zijn dit aan het uitrollen, de eerste klanten zijn al overgegaan op dit platform. 14 juli jongstleden was de officiële releasedatum en we sluiten steeds meer mensen aan hierop! Ik wil graag checken of jij al bent overgezet, maar met de opgegeven info in jouw gebruikersprofiel kan ik geen T-Mobile abonnement vinden. Stuur me alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht. Dan controleer ik of dit al bij jou actief is! 😁👍 Je kunt het trouwens ook checken in de My T-Mobile Thuis omgeving, dan staat er in plaats van Interactieve TV, T-Mobile TV.

Gedaan

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @FireF0x, je kunt TV Boxen inderdaad via My T-Mobile Thuis verwijderen en toevoegen (klik op het magenta linkje)! 😊 

Wat betreft Cloud Opnemen: dit is een toevoeging aan het nieuwe TV-platform T-Mobile TV. We zijn dit aan het uitrollen, de eerste klanten zijn al overgegaan op dit platform. 14 juli jongstleden was de officiële releasedatum en we sluiten steeds meer mensen aan hierop! Ik wil graag checken of jij al bent overgezet, maar met de opgegeven info in jouw gebruikersprofiel kan ik geen T-Mobile abonnement vinden. Stuur me alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht. Dan controleer ik of dit al bij jou actief is! 😁👍 Je kunt het trouwens ook checken in de My T-Mobile Thuis omgeving, dan staat er in plaats van Interactieve TV, T-Mobile TV.

Goedemorgen, ik wil mijn extra tv boxen opzeggen kan dit gewoon in mijn tmobile thuis? En hoe activeer ik opnemen in de cloud ?

Bedankt voor de reactie @Jason. Ga ik dat direct even doorvoeren in My T-Mobile. Scheelt toch weer € 2,50.:wink:

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @D_vd_V, top dat je het aangeeft, ik help je graag verder! Je kunt via My T-Mobile Thuis het Vast Bellen abonnement stopzetten. Omdat we hier een maand opzegtermijn voor rekenen, zal de vaste lijn vanaf 23 juli geen onderdeel meer van je abonnement zijn.

Mocht het om wat reden dan ook niet lukken, laat het me weten. Ik kan het ook op afstand voor je uitzetten! 😁👍

Het uitzetten van Vast Bellen heeft overigens geen nadelige gevolgen voor jouw Klantvoordeel. Je hebt momenteel twee TV Boxen gratis in jouw abonnement zitten; deze actie(korting) komt enkel te vervallen, wanneer je besluit één van die boxen op te zeggen.

De eerste 6 maanden van mijn contract zijn enige tijd verstreken. Gezien de combinatiekorting destijds vaste telefonie erbij genomen maar daar geen enkele keer gebruik van gemaakt.

Kan ik dit laten uitschakelen zonder negatieve gevolgen voor mijn abonnement, klantvoordelen, etc? Ben hier niet zeker van omdat er destijds tussen aanvragen en opleveren van de verbinding vanalles gewijzigd is in de voorwaarden en mijn rechten daarin altijd nogal vaag zijn gebleven in mijn beleving.

Hoor graag van jullie.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HansNel, dat is erg onfortuinlijk. Wanneer je jouw gratis TV themapakketten uitzet in My T-Mobile Thuis, kun je dit niet ongedaan maken. Dit hangt samen met de korting die jij sinds 2015 kreeg: zodra hier een aanpassing in gedaan wordt, verandert de samenstelling en verlies je die korting. Dat wordt ook aangegeven bij de voorwaarden wanneer je deze pakketten uitzet. Ik vind het oprecht enorm jammer om dit aan je mede te delen, maar dat is wel de realiteit spijtig genoeg! 

  • Wanneer je Vast Bellen uitzet, verander je opnieuw de samenstelling van jouw aanvankelijke abonnement. Dit heeft in dat geval echter geen nadelige gevolgen voor het maandbedrag. Je zult dan het bedrag van Vast Bellen afgetrokken zien worden van het originele maandbedrag. In jouw geval (wegens inflatiecorrectie) is dat € 2,56 per maand minder. 
  • Je kunt niet meer bellen en ook niet meer gebeld worden wanneer je vaste telefonie stopzet. Bovendien verlies je het vaste telefoonnummer na 60 dagen. Dit kan worden gerectificeerd wanneer je binnen 60 dagen na het stopzetten dit terugdraait. Houd daar alsjeblieft rekening mee! 

Laat me weten wat ik voor je doen, ik help graag. Ook al kan ik het verwijderen van de pakketten niet terugdraaien, wil ik wel alles in mijn macht doen om je zo goed mogelijk te helpen. De Community is er altijd voor je! 😄

Hallo,

Ik heb zojuist enthousiast op My T-Mobile Thuis in ‘Abonnement’ 4 themapakketten uitgezet (Entertainment, International, Kids&Music, Infotainment). Echter: de maandprijs is niet veranderd. Nu blijkt dat ik die 4 pakketten sowieso al gratis had door de actie waarmee ik ooit (in 2015) ben begonnen.

Willen jullie die 4 pakketten weer voor mij aanzetten onder die oude voorwaarden? Ik kan ze namelijk niet meer aanzetten nu…

Dan heb ik nog 2 vraagjes: ik overweeg namelijk om ‘Bellen Vast’  ook uit te zetten.

  • Was dit ook onderdeel van de actie in 2015? en kan ik dat daarom ook maar beter niet  veranderen? 
  • Kan ik dan nog wel gebeld worden op het vaste nummer? (ik begrijp dat ik zelf niet meer kan bellen dan)

Vriendelijke groet,

Hans

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @wenschwillens,

U vraagt, wij draaien! Zojuist heb ik je TV pakket stopgezet met één maand opzegtermijn. Je ontvangt binnen enkele ogenblikken netjes een bevestiging van de wijziging en de retour procedure. :relaxed:

Hi,

Ik wil graag mijn TV-abonnement opzeggen omdat ik hier geen gebruik van maak. Kunnen jullie dit voor mij regelen? Ik hoor het graag!

 

Groet Wen

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@BMontgom No problem, you're very welcome! 😁

Since the introduction of our new pricing plans, we've also introduced Uit & Thuis Klantvoordeel. The new customer benefits are beneficial 90% of the time (approximately). However, due to the old benefits being more beneficial in some situations, we don't instruct everyone to change it immediately. 

That's why we do offer the option in My T-Mobile Thuis, but don't proactively engage customers regarding the new plans and benefits. In spite of this, we do offer the switch when customer contact us, or when our colleagues from Sales do sales-calls. Enjoy your new plan and stay safe! 💪

It does help, thank you!
I only wish you had notified me that new cheaper pricing was available. I have been paying extra for no reason...

Reputatie 7
Badge +6

Hi @BMontgom, that's a great question! Basically, the most important change is the one affecting your Klantvoordeel (customer benefit) and the pricing plan. Honestly, there is no downside really, since you only have an Internet subscription, we don't have to take the ‘old’ TV vouchers into account. If I'm not mistaken, you currently have a Go Unlimited mobile subscription, right? If so, that would mean you'll be paying € 25,- per month for Thuis and €25,- per month for Mobiel. That's a considerable amount less than your current fees. 

Regarding a new contract: not necessarily. You can choose to switch to the new pricing plan by logging into your My T-Mobile Thuis account and then selecting the new plan. This is what we refer to as “upgrading and/or downgrading” (depending on the option, of course). That doesn't affect your contract term, but simply changes the plan.

Just keep in mind - even though it wouldn't be recommendable to - that you won't be able to downgrade back to the old pricing plan once you've upgraded. 

Hope this helps! If I can help you with anything else, please don't hesitate to ask. I'd be more than happy to help! 😁👍

 

Hi, right now I have Internet 100 on the “old pricing plan” of €31.83 p. mth.
I see Internet Fast being offered at €25 p. mth for the same speeds.
This seems like an obvious change to pay less.

What downside is there for switching? What am I missing? 
Will I have a new contract term if I switch to the new pricing plan?

Thanks.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @jf.otten, wat tof dat je over wilt gaan op ons Glasvezel netwerk! 😁 We kunnen niet wachten om ook jou van nog sneller en krachtiger internet te voorzien. 

Goede tip van jou om dit aan te passen op de website. Nu lijkt het inderdaad in eerste instantie of je dan direct via My T-Mobile Thuis een Glasvezelabonnement kunt aanvragen, ook als is dit nog in ontwikkeling.

Ik zet het door naar mijn collega's. Thanks voor je feedback! Kunnen we nog iets anders voor je doen? Geef een gil, dan komen we tevoorschijn om je zo goed mogelijk te helpen! 💪😎

Reputatie 7
Badge +16

@jf.otten 

Je zult een nieuwe aansluiting moeten aanvragen en in T-mobile thuis is dat niet te regelen. Je kunt het gewoon negeren volgens mij.

@Waqqas die kom ik tegen op het moment dat ik een nieuwe aansluiting aanvraag. Bij stap 2 staat er letterlijk de tekst omdat ik al bij T-mobile bekend ben door mijn huidige aansluiting ga naar my T-mobile thuis. Maar maakt niet uit, ik weet dat ik gewoon verder alles handmatig moet invullen. 

Reputatie 7
Badge +16

@jf.otten 

Je vraagt gewoon een nieuwe aansluiting aan waar kom je dan die link tegen?

@Waqqas dank je wel voor de duidelijkheid. Ik snap dit. Alleen moeten ze dan op de pagina waar ik glasvezel aanvraag geen link zetten naar my T-mobile thuis, want dat maakt het nu verwarrend. :-)

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @jf.otten 

Je dient naast je DSL abonnement ook een glasvezel abonnement af te sluiten. Zodra glasvezel is aangesloten in je huis kun je achteraf hier via de community het DSL abonnement laten beëindigen.

Je betaalt bij het plaatsen van de bestelling wel de eenmalige activatie kosten en installatie kosten, de activatiekosten krijg je achteraf terug.

Het glasvezel wordt nog aangelegd geef je aan dus het zou nog even kunnen duren, zelf kan je dan zodra je een installatiedatum voor glasvezel hebt je DSL abonnement laten beëindigen.

Goedenavond, wie kan mij helpen. Ik heb op dit moment DSL internet thuis en ik wil nu glasvezel. Bij het bestel proces wordt ik verwezen naar my T-mobile thuis zodat ik in minder stappen glasvezel kan aanvragen. Maar als ik daar wil upgraden kan ik alleen naar een ander DSL abonnement en zie ik geen glasvezel abonnementen. Bij de postcode check staat dat ik wel glasvezel kan aanvragen, want dat wordt in het dorp aangelegd. Dus waar gaat er iets fout?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @josemanuel, welcome to the Community! I'll cancel your TV and landline subscriptions right away. Please take into account the fact that we have a one month term of notice. So like @Waqqas said, your subscriptions will be canceled on June 17th 2020. 

If you'd be so kind as to send the equipment (modem) back to our return address, that would be awesome! 😄 You'll receive an e-mail shortly after this message with further instructions.

If there's anything else I can do for you, don't hesitate to ask. I'd be more than happy to help! 😁👍

Reputatie 7
Badge +16

Hey @josemanuel 

The internet speed can be changed by yourself. In your T-mobile thuis account go to abonnement & instellingen and click wijzigen next to internet.

Tv and landline can be done by a moderator.

You will need to return the tx box(es) and remote control after tv is cancelled but that will be a month after tomorrow because of the 1 month cancellation period.

If your current modem is working fine it doesn't need a swap.

Hello,

 

I would like to cancel the TV and land line service I have; do I need to return something?. Would this be possible? I would also like to increase the internet speed to 50MB (is the new modem better, or I would be fine with the one I have?).

 

Thanks in advance for the help!

JM

PS: sorry I can’t write Dutch.

Reageer