Beantwoord

Account aanmaken in Apple Mail

Ik heb een probleem met het aanmaken van een account in mijn e-mail programma, Mail op een 2020 iMac met Big Sur 11.2.2 als operating system. Wanneer ik inlognaam (het nieuwe e-mailadres) en wachtwoord invoer, krijg ik de foutmelding 'controle van accountnaam of wachtwoord mislukt'. Variaties met inlognaam en wachtwoord (paar keer gewijzigd) leverden niets op. Via systeemvoorkeuren en account toevoegen, heeft iemand nog naar servers en poorten gekeken, maar ook dat leverde niets op. Ook heb ik nog Firefox gedownload, maar daar deed zich hetzelfde probleem voor. Ook op mijn Apple laptop lukt het niet. Wel kan ik inloggen via de browser en e-mails versturen via mijn telefoon, een iPhone 5S. Doe ik iets fout of heeft de apparatuur van T-Mobile een probleem met Big Sur? Als ik iets fout doe, wat moet ik dan wel doen? Dank!

icon

Beste antwoord door Cal 19 maart 2021, 13:08

Hey @Pieter van Nispen,

Slim dat je de hulp van de Community inschakelt! Je hoeft je geen zorgen te maken, de apparatuur werkt prima met Big Sur. Ik neem aan dat je problemen hebt met het emailadres dat je van T-Mobile ontvangt of heb je problemen met een ander email domein zoals Gmail? In het geval dat het jouw T-Mobile email betreft raad ik je aan om het volgende te bekijken om jouw email te installeren op een extern programma:

Hopelijk heb je hiermee het verlossende antwoord!

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Pieter van Nispen,

Slim dat je de hulp van de Community inschakelt! Je hoeft je geen zorgen te maken, de apparatuur werkt prima met Big Sur. Ik neem aan dat je problemen hebt met het emailadres dat je van T-Mobile ontvangt of heb je problemen met een ander email domein zoals Gmail? In het geval dat het jouw T-Mobile email betreft raad ik je aan om het volgende te bekijken om jouw email te installeren op een extern programma:

Hopelijk heb je hiermee het verlossende antwoord!

Dag Cal,

Dank voor de reactie, maar dat is allemaal al een gepasseerd station. Mijn iMac en Apple laptop met Big Sur geven steeds aan dat de combinatie van inlognaam en wachtwoord niet klopt wanneer ik probeer een account aan te maken in Mail. Twee IT'ers hebben nu al een paar uur allerlei variaties van wachtwoord en inlognaam geprobeerd en ook gekeken naar servers en poorten.

Twee jaar geleden was een soortgelijk probleem maar dat betrof een voorlopige versie van het besturingssysteem voor de iMac en blijkt niet van toepassing voor Big Sur. 

Omdat ik in het verleden Telfort had, probeer Mail eerst de Telfort server te vinden voor het versturen van e-mail en stelt dan de Google server voor. De T-Mobile server vindt de app niet. Mijn idee was Telfort e-mail te vervangen door T-Mobilethuis e-mail. 

Groet, Pieter.

Sorry, de spellingchecker veranderde voorvorige in voorlopige. 

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Pieter van Nispen, bedankt voor je toelichting! 

Mijn vermoeden gaat uit naar een incompatibele softwareversie van het besturingssysteem op jouw iMac. Dat zou ook direct verklaren waarom Big Sur en de T-Mobile e-mail wel werken op jouw iPhone. Kan het zijn dat de 11.2.2. niet lekker loopt op de iMac? Ik zie dat er problemen waren met MacBooks en dat mede daarom deze nieuwe update in het leven geroepen is. 

Hoe heb je de Big Sur update gedownload, of gebeurde dit automatisch?

Nog een check: welke servernaam gebruik je wanneer je probeert je mail in te stellen?

Dag Jason,

Dank. Ik heb geen problemen met Big Sur op mijn iMac. Ondertussen heb ik Big Sur geüpdatet naar 11.23.3 maar ook dan blijft het probleem. In beide gevallen kreeg ik de melding van de update en koos ik het moment van installatie.

Aan server instellingen kom ik nog niet toe. Ik begin met het invoeren van inlognaam en wachtwoord en krijgt dan al een foutmelding. De serveerinstellingen zitten daarna in de procedure.

Binnenkort kijkt een derde IT'er naar het verhaal, iemand die een eigen cloud beheert. Eerst had ik iemand met een PhD in AI en toen iemand met 50 jaar computer ervaring. Ben niet erg optimistisch meer!

Het advies van T-Mobile contact op te nemen met Apple, werd door Apple terug verwezen; T-Mobile moet zich aan Apple aanpassen, niet omgekeerd.

Groet, Pieter. 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je terugkoppeling @Pieter van Nispen

Ik hoop oprecht dat de derde IT’er een logische en oplosbare verklaring heeft, ze zeggen niet voor niets drie keer is scheepsrecht, zullen we maar zeggen.

Houd je ons op de hoogte van de gang van zaken? Als wij iets aan onze kant tegen het lijf lopen wat zou bijdragen aan herstel, dan zullen we het meteen laten weten. 

Apple heeft in principe gelijk want anders zou het op geen enkel product moeten werken. Heb je ten tijde van het gebruik van je iPhone Wifi aan, of ben je met 4G verbonden? Hier kan ook nog een obstructie in zitten die we graag willen onderzoeken.

Beide opties m.b.t. iPhone (WiFi of 4G) geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +7

@Pieter van Nispen Dan ligt de oorzaak echt ergens anders en kunnen we het beste wachten op de terugkoppeling van IT-man drie. 

Uiteraard blijf ik doorgaan met het onderzoek en indien er een update is, ben je de eerste die het hoort!

Ondertussen diverse mensen gesproken, IT'ers en gebruikers. Duidelijk is dat mensen die al T-Mobile hadden en daarna Big Sur installeerden, geen problemen hadden. Ik heb nog geen mensen gevonden die Big Sur hebben geïnstalleerd en daarna het T-Mobile account konden toevoegen aan Mail. IT'ers lukt het niet het T-Mobile account toe te voegen aan Mail.

Omdat e-mail voor mij belangrijk is, ben ik gedwongen over te stappen naar een andere provider. T-Mobile levert niet.

Reputatie 7
Badge +7

@Pieter van Nispen Bedankt voor je update en sorry dat ik niets gevonden heb om dit issue te verhelpen. Als ik je bericht goed begrijp, zijn er dus gebruikers die voorheen al T-Mobile hadden en Big Sur wel konden gebruiken, klopt dat? Het lijkt me dan meer een probleem met de software van Big Sur, dan een probleem met de provider zelf. Niet om het boetekleed niet aan te trekken, maar meer om te duiden waar het euvel vandaan komt. Het lijkt er nu meer op dat Big Sur bepaalde configuraties niet accepteert waardoor het nieuw aanmaken van een e-mailaccount niet werkt in Apple mail.

Reageer