Beantwoord

Advies Homeplug T-Mobile thuis TV box?

• 4 mei 2017
  • 6 reacties
  • 1222 Bekeken

Beste,

Kunnen jullie een homeplug set adviseren of aanbieden die ik kan gebruiken in combinatie met jullie Entone TV box? Ik heb maar de mogelijkheid 1 netwerkkabel te trekken van mijn meterkast op de gang naar mijn woning toe en het is bij jullie helaas zo dat IPTV en internet op 2 aparte poorten op het Draytek modem aangesloten moet worden. Ik weet toevallig dat het bij glasvezel van KPN of Tweak wel gewoon over 1 poort kan bij het plaatsen van een simpele switch, dus waarom kan dat bij jullie niet?

Gr,

Rogier
icon

Beste antwoord door Sander 9 mei 2017, 11:35

Hoi Xeon2o3,

Wij vragen altijd om een bekabelde verbinding tussen het modem en de TV Box. Zoals dikkedikkie al aangeeft, kun je dan het beste de netwerkkabel gebruiken voor de TV en wifi gebruiken voor je Internet.

Wil je toch meer info over homeplugs, dan kun je dit topic nalezen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
1 kabel vanuit de meterkast naar je entone moet toch genoeg zijn. Je modem heeft Wifi...
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Xeon2o3,

Wij vragen altijd om een bekabelde verbinding tussen het modem en de TV Box. Zoals dikkedikkie al aangeeft, kun je dan het beste de netwerkkabel gebruiken voor de TV en wifi gebruiken voor je Internet.

Wil je toch meer info over homeplugs, dan kun je dit topic nalezen.
Ik ben aan het overwegen om naar T-Mobile Thuis te gaan, enkel toch wat vragen:

Momenteel heb ik glasvezel internet van KPN, waar de verbinding in de meterkast binnenkomt. Vanaf de meterkast heb ik 1 UTP kabel naar de woonkamer, achter deze UTP kabel heb ik een switch die het internet verdeeld over de TV ontvanger, playstation, raspberry etc.

Is het voor T-Mobile Thuis noodzakelijk om nog een kabel naar de woonkamer te trekken? Ik had in het verleden iets gelezen over dedicated poorten (internet, TV) op de modem, vandaar mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +6
@srbuitendijk, ik heb je vraag hier geplaatst. Volgens mij wordt jouw vraag hier beantwoord. 😉
Reputatie 3
Ik ben aan het overwegen om naar T-Mobile Thuis te gaan, enkel toch wat vragen:

Momenteel heb ik glasvezel internet van KPN, waar de verbinding in de meterkast binnenkomt. Vanaf de meterkast heb ik 1 UTP kabel naar de woonkamer, achter deze UTP kabel heb ik een switch die het internet verdeeld over de TV ontvanger, playstation, raspberry etc.

Is het voor T-Mobile Thuis noodzakelijk om nog een kabel naar de woonkamer te trekken? Ik had in het verleden iets gelezen over dedicated poorten (internet, TV) op de modem, vandaar mijn vraag.

Volgens mij bedoel je dat je bij KPN de tvbox op elke poort kan aansluiten en ook de pc oid op elke poort.
Vroeger had KPN poorten 3 en 4 voor de TV. NU zijn alle poorten voor beide doeleinden geschikt gemaakt.
Bij TMobile is dit volgens mij niet zo. Althans, als ik de handleiding lees wordt echt aangegeven de tv box op een specifieke poort aan te sluiten.

I
Reputatie 7
Badge +10
Als er al een kabel ligt dan kan je die opsplitsen met een optimizer. maar let wel op de snelheid is dan maximaal 2x 100Mbit inplaats van gigabit.
http://www.cablers.nl/epages/Cablers.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Digiproof/Products/695002300

Reageer