Beantwoord

Algemene indruk kwaliteit T-Mobile Thuis

• 31 mei 2018
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

• is een Master Poster
  • 13 reacties
Hallo,

Ik ben serieus benieuwd naar wat men van de kwaliteit van T-Mobile thuis vind?

Mijn eerste indrukken hebben wat deuken opgelopen.

Allereerst was het aansluitpunt van KPN niet op orde, daar werd nog adequaat op gereageerd door T-Mobile thuis, dat aansluitpunt val ook buiten hun verantwoordelijkheid.

Maar nadat dit verholpen was werkte de TV aansluiting prima, maar de internet verbinding was belabberd, viel steeds weg (bedraad een laptop, rechtstreeks op het modem). Ook daar snel een afspraak voor kunnen regelen met Guidion. Die hadden enkel pas een week later ruimte in de agenda (shit happens). Twee dagen voor de afspraak een SMS van Guidion, dat ze de WiFi komen testen??? Ik had geen problemen met WiFi gemeld.... Een dag voor de afspraak, opeens werkt de verbinding prima! Kom daar echter na 21:00 pas achter, dus volgende ochtend bellen met Guidion (niet te pakken te krijgen, gaat direct in wachtstand, na 15 minuten opgehangen). Chat geprobeerd met T-Mobile, gebruik makende van links (urls) meegestuurd in e-mails vanuit T-Mobile thuis, meld de persoon achter de chat dat ik verkeerd zit (T-Mobile (mobiele telefonie). Bellen met T-Mobile thuis, ook daar melden ze dat het om een WiFi check zou gaan (dus m'n probleem is niet goed geregistreerd bij T-Mobile thuis). Nog wat wachttijd omdat ze zelf maar gaan afbellen voor me. Dat lukt dan uiteindelijk.

e.e.a. Komt behoorlijk amateuristisch op me over, ik vraag me ook af wat er op de achtergrond gebeurd is dat mijn verbinding opeens wel werkt, maar dat zal onbeantwoord blijven denk ik.

Rechtsboven in deze pagina van het forum, de link 'Blog' geeft een 404.

Gr,
icon

Beste antwoord door Brian 4 juni 2018, 17:38

Hi Harm71, bedankt voor je feedback, dit soort zaken horen we graag! Ik heb meteen met je meegekeken wat er gebeurd is en het lijkt het er op dat de collega simpelweg inderdaad geen goede 'probleem analyse' heeft gedaan. De collega heeft je melding inderdaad doorgezet als Wifi klacht terwijl dit eigenlijk een verbindingsklacht zou moeten zijn wat een ander traject heeft. Mijn excuses hiervoor!

Wat de problemen met je verbinding betreft, ik vermoed dat dit zichzelf opgelost heeft. Met DSL is er altijd een periode van 1 a 2 dagen waarin je modem de optimale verbinding met de centrale afstemt (vaak wordt dit 'intrainen' genoemd). Ik vermoed dat dit in jouw geval ook gebeurd is na het herstellen van je verbinding door de netbeheerder waardoor je tijdelijk een minder stabiele verbinding. Goed om te horen dat het inmiddels wél goed werkt, mocht je toch nog problemen ervaren in de toekomst laat het dan zeker weten!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7
Hi Harm71, bedankt voor je feedback, dit soort zaken horen we graag! Ik heb meteen met je meegekeken wat er gebeurd is en het lijkt het er op dat de collega simpelweg inderdaad geen goede 'probleem analyse' heeft gedaan. De collega heeft je melding inderdaad doorgezet als Wifi klacht terwijl dit eigenlijk een verbindingsklacht zou moeten zijn wat een ander traject heeft. Mijn excuses hiervoor!

Wat de problemen met je verbinding betreft, ik vermoed dat dit zichzelf opgelost heeft. Met DSL is er altijd een periode van 1 a 2 dagen waarin je modem de optimale verbinding met de centrale afstemt (vaak wordt dit 'intrainen' genoemd). Ik vermoed dat dit in jouw geval ook gebeurd is na het herstellen van je verbinding door de netbeheerder waardoor je tijdelijk een minder stabiele verbinding. Goed om te horen dat het inmiddels wél goed werkt, mocht je toch nog problemen ervaren in de toekomst laat het dan zeker weten!

Reageer