Beantwoord

Alles overzetten alles in een pakket

• 30 juni 2019
  • 9 reacties
  • 351 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Goede dag Allen,

Ik ben bezig om voor mijn moeder het eea uit te zoeken mbt telefoon internet tv mobiel.
Mobiel is ze al jaren een tevreden tmobile klant maar dat abbo zal gewijzigd worden, vaste telefoon en televisie komen binnen van KPN (op haar vaste telefoon aansluiting heeft ze ook "Pretium" god moge weten wat dat is, ooit voor aangemeld; MOET weg!) Heeft inmiddels een aantal keer contact gehad met KS, maar komt er zelf niet voldoende uit. De wens is om bij de overgang ook een nieuwe mobiel én een tablet aan te schaffen.

Ik ben voornemens dit allemaal in één keer over te zetten naar een alles-in-1 van Tmobile.
Gedacht word aan het volgende:

• TV : basis mét mogelijk een "sportzender pakket" taz van tennis (niet het voetbal pakket!!).
  • Vaste telefoon : Basis (dacht 13ct p/min) gezien er mobiel meer gebeld zal gaan worden.
  • Internet : Laagste vorm daar het niet meer gebruikt zal worden dan wat surfen c.q. mail wel incl wifi router.
  • Mobiel : gedacht word aan een nieuwe abbo vorm in combi met nieuwe smartphone.
  • Tablet : liefst uitgevoerd met 4g zo mogelijk gecombineerd met het mobiel abbonement om onderweg ook te gebruiken en niet alleen thuis icm wifi.

Wat kan t mobile hierin voor mij betekenen?

Want dit zou voor moeders duidelijker worden. Één KS, één factuur en alles weer "fris".

Vriendelijk groet.
icon

Beste antwoord door Brian 3 juli 2019, 16:33

Hi @paso81, wat goed dat je het voor je moeder uit wil zoeken! Ik zou je hier graag over adviseren maar op dit moment hebben we nog Alles-in-1 waarbij je tegelijkertijd een Mobiel en Vast abonnement afsluit. Uiteraard bieden we wél Klantvoordeel wanneer je beide afneemt zoals TAVL al even aanstipte. Met Klantvoordeel ontvang je maandelijks korting op je abonnementen en meer je er afneemt hoe hoger de korting!.

In je bericht stip je ook nog even een tablet abonnement aan, dit zijn dan in totaal 3 verschillende abonnementen met verschillende mogelijkheden. Ik zeg het niet vaak maar in dit geval kan je het beste telefonisch contact met ons opnemen, dan neemt één van mijn collega's graag direct alle opties met je door! Je kan ons bereiken via het gratis nummer 0800 7123. Om je alvast op weg te helpen, de mobiele en tablet abonnementen vind je hier en de vaste abonnementen hier. Laat zeker weten of het gelukt is!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3
@paso81 Welkom op het klant helpt klant forum (met ondersteuning vanuit T-Mobile)

Als ik kijk bij welk pakket je dan uitkomt is een

• Thuis alles in 1 vanaf 24,95 zie staan dat dit de laatste actieweek is.
  • Mobiel zoals je al zegt een nieuw abonnement met telefoon
  • De tablet kun je een sim only abonnement nemen, of als je de mobile telefoon bij hebt kun je ook via je Mobile hotspot aanzetten en dan je laptop verbinden.
Weet niet of je hier mee geholpen bent? Als je een reactie van een moderator wilt, dat is een T-Mobile medewerker, dan reageren die gemiddeld rond de 24/48 uur. Kan zelfs langer zijn wegens de drukte.

Je kan ook bellen en dan kunnen hun jou ook adviseren wat het beste en wat mogelijk is. Het is echter wel druk op de helpdesk dus je staat een tijdje in de wacht.
Reputatie 7
Badge +5
Goedenavond @paso81,

Wat mooi dat jij je moeder op weg wil helpen. Als ze er echt niet uit komt, dan kun je het beste naar een T-Mobile winkel gaan. Zij kunnen samen met je kijken welke mogelijkheden er zijn en wat dat kost. Zeker als alles in 1 keer over gaat. Zo heb je advies op maat en kun je daarbinnen keuzes maken, zodat het budgettechnisch past.

Qua prijzen is het lastig op een forum iets te roepen. Het ligt aan de beschikbaarheid van diensten op een bepaald adres. Als je geen gekke dingen doet op het dan is een 50Mbit een primas snelheid Qua tv is de basis voor alle type pakketten gelijk. Wifi is standaard inbegrepen alsmede Wifi service. In de wizard kun je zien welke producten er op het adres zijn.

Qua mobiel moet je twee zaken in ogenschouw nemen: het abonnement en de telefoon. Het abonnement is in de basis te berekenen met de behoefte die jouw moeder heeft; aantal MB's en heeft ze voldoende aan 120 belminuten?
Qua telefoon is het lastiger. Is het iemand die weinig ermee doet, dan is een simpele smartphone voldoende. Gebruik je meer apps of maak je veel (goede) foto's, dan kan een midrange of pro toestel een stuk beter passen. Of wellicht een specifieke telefoon voir senioren. Het is allemaal mogelijk, maar lastig zonder een goed beeld van de wensen van jouw moeder.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor een tablet. Ook daar zijn de wensen lastig. Ook daar veel keuze en kun je alle kanten op. Van basisgebruik tot zware tablets voor zwaar gebruik. Tablets zijn mogelijk met sim op 4G.

Als je T-Mobile Thuis en T-Mobile Mobiel met elkaar combineert kom je in aanmerking voor Klantvoordeel. Daarmee krijg je extra voordelen, zoals:
- Korting op het mobiele abonnement
- Extra data bij het mobiele abonnement
- Snelheidsverhoging internet Thuis (Bijvoorbeeld van 50 naar 100Mbit)
- Gratis tegoed in te zetten op extra zenderpakketten, zoals ZIGGO Sport of Fox Sports

Ik weet zo niet waar de meeste tennis op komt. Sowieso zitten Fox Sports 1, Eurosport 1 én Eurosport 2 gratis in het basispakket.

Genoeg keuzes, maar het blijft lastig om daar zo even het perfecte pakket voor jouw moeder uit samen te stellen. Natuurlijk denken we op het forum graag mee. Meer aanvullende informatie is dan welkom.
Ik kan me voorstellen dat je sneller een over een antwoord wil beschikken. De T-Mobile Shops zijn dan ideaal. Kun je in veel gevallen gelijk de telefoons of tablets proberen of een testopstelling van T-Mobile Thuis*.

Hoe dan ook; we helpen je graag verder en hoop je met dit overzicht al wat inzicht gegeven te hebben in de vele mogelijkheden. Succes en nogmaals top dat je jouw moeder zo helpt. Chapeau.

*Niet in alle winkels beschikbaar.
Reputatie 5
Badge +2
Even een kleine aanvulling Pretium was of is nog een virtuele provider welke vaak zeer negatief in het nieuws was en dan ook regelmatig voorbij kwam in Kassa of Radar, of ze nog bestaan weet ik niet je hoort er tenminste niks meer van.

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/nog-steeds-veel-klachten-over-pretium
Reputatie 7
Badge +7
Hi @paso81, wat goed dat je het voor je moeder uit wil zoeken! Ik zou je hier graag over adviseren maar op dit moment hebben we nog Alles-in-1 waarbij je tegelijkertijd een Mobiel en Vast abonnement afsluit. Uiteraard bieden we wél Klantvoordeel wanneer je beide afneemt zoals TAVL al even aanstipte. Met Klantvoordeel ontvang je maandelijks korting op je abonnementen en meer je er afneemt hoe hoger de korting!.

In je bericht stip je ook nog even een tablet abonnement aan, dit zijn dan in totaal 3 verschillende abonnementen met verschillende mogelijkheden. Ik zeg het niet vaak maar in dit geval kan je het beste telefonisch contact met ons opnemen, dan neemt één van mijn collega's graag direct alle opties met je door! Je kan ons bereiken via het gratis nummer 0800 7123. Om je alvast op weg te helpen, de mobiele en tablet abonnementen vind je hier en de vaste abonnementen hier. Laat zeker weten of het gelukt is!
Dank. Hartelijk dank voor de snelle reactie. Behoorlijke antwoorden. Hier kan ik wel wat mee.
Snap dat het indd lastig is óm zó even out of the blue wat te zeggen als je geen idee hebt van de hoeveelheid gebruik. Iedereen is anders daarin.

Wat ik wel nog afvraag. Is er één "hele grote" combi te maken wanneer je dit allemaal in één keer afsluit?

Of gaat T-Mobile elk component los bezien.
Want er is thuis momenteel geen internet alsin ADSL aansluiting dus ook géén Wi-Fi.

Ik had gedacht de tablet daarop en je hebt al meer mogelijkheden mbt beantwoorden van mail. Een tablet is toch alweer iets groter en leesbaarder dàn één mobiel.
Daarnaast heeft ze nu een Samsung S3 ofzo (jaartje of 7oud) die kan wel wat beter. Wat zou daar dan nu de vervanging voor zijn? En welke Tablet zou dan een prima iets zijn? Ga ik daar dan een losse simkaart in doen? (wellicht handig bij toekomstige ziekenhuis opnames ofzo)

Internet thuis gaat 20Mbit afdoende zijn! Zeker wel. Heel veel meer dan dat zal echt niet nodig zijn.
Zit ik alleen nog met één zorg, hoe ga ik van die Pretium afkomen? Heb gezocht maar geen benul van hoe.

Mvgrt
Reputatie 5
Badge +2
typ anders op google even in "pretium opzeggen" dan krijg je verschillende opties, voor de tablet zou ik eerst kijken voor een met Android besturingssysteem uw moeder is hier aan gewend, er is best veel keuze en wat ook belangrijk is wat is het budget wat ze wil besteden.

Op de site van tweakers staan er veel met specificaties en vaak heel goede reviews, en beoordelingen door redacteuren.

https://tweakers.net/
Reputatie 7
Badge +5
Als ze nu Samsung heeft en geen grootse ververbruiker zou ze voor een Samsung Galaxy Tab en een Samsung middenklasse telefoon kunnen nemen, zoals een A-serie. Dat ligt in het velengde van de S3 en kent ze qua functionaliteiten. Bovendien kan ze waarschijnlijk gemakkelijk zaken over zetten vanaf de S3. De tab kan met simkaart en databundel gecombineerd worden. Een simkaart is handig, maar als vooralsnog binnenshuis is, dan kan je volstaan met WIFI. Zelf vind ik vanuit veiligheidsperspectief fijner om mijn apparaten niet met openbaar WIFI te verbinden. In die zin ben ik voor of een VPN verbinding en/of eigen simkaart.

Verwacht geen bergen extra korting als je alles in 1 keer afsluit. Soms kan er een beetje, maar niets wereldschokkend. Wat wel kan helpen is op vergelijkingssites kijken voor extra aanbiedingen. Zo zijn er geregeld aanbiedingen bij Thuis, zodat er geen administratiekosten of iets dergelijks zijn of je een cashback krijgt. Sowieso krijg je korting vanuit Klantvoordeel met meerdere abonnementen. Maar wie weet. Bellen of langs gaan kan zeker geen kwaad.
Reputatie 5
Badge +2
@TAVL Denk jij dat een simonly iets is in dit geval? zelf heb ik mijn vaste telefoon opgezegd en een simonly afgenomen bij Youfone, daar betaal ik €9,50 per maand voor met 6gb internet en 100minuten bellen of sms( ik bel nooit) er zijn diverse combinaties mogelijk.
Ik heb het afgesloten in een actieperiode je kreeg wat korting per maand en betaalde geen activatiekosten, die betaald men nu wel!
Reputatie 7
Badge +5
Kan zeker. Tot nu toe koop ik mijn toestel los en een los sim only. Gaat prima. Alleen blijven rekenen. Soms zijn de kortingen op een sim+smartphone gunstiger dan beidens los aanschaffen.

In dit geval zie ik twee wensen:
- nieuwe telefoon + abonnement > waarschijnlijk combi interessanter.
- tablet + evt data > losse tablet kan dan interessant zijn. Zeker als deze slechts incidenteel buitenshuis gebruikt wordt. Een sim is dan zo gehaald. Hetzij prepaid, hetzij abonnement.

Reageer