Beantwoord

Apparatuur terugsturen

• 9 januari 2018
  • 1 reactie
  • 577 Bekeken

Hallo,

Voor oud en nieuw ontving ik een brief met dagtekening 29 december 2017 dat er een boete van 250 Euro boven mijn hoofd hing als ik niet binnen 8 dagen de apparatuur die in bruikleen is niet op de post zou doen. Vandaag (7 januari) ontving ik weer een brief dat de apparatuur nog niet binnen is en jullie helaas die 250 euro in rekening gaan brengen.

Ook staat er dat als ik de spullen al verzonden heb dat ik de brief als niet verzonden kan beschouwen.

Hierbij mijn vragen:
1. Hoe kan het dat jullie de harde grens van 8 dagen trekken, terwijl er op jullie eigen website de geruststellende tekst dat dat we 30 dagen de tijd hebben?;
2. Ik heb de spullen overigens 4 januari verstuurd. 29 december t/m 4 januari is dus verstuurd binnen 8 dagen. Op dag 7 om precies te zijn. Graag wil ik zeker weten dat de apparatuur in goede orde ontvangen is en jullie GEEN 250 euro afschrijven. Wil je dat even checken?

Ja, ik weet het "als je de apparatuur verzonden hebt dan kun je deze brief als niet verzonden beschouwen". Echter doe ik dat niet. Immers weet ik dat jullie ook een andere regel hebben, te weten: "per ongeluk te veel geincassserde kosten storten wij pas de maand erop terug". En ik wil zeker weten dat ik geen maand op per ongeluk te veel afgeschreven 250 euro hoef te wachten. Want een maand doperwten eten omdat jullie je administratie niet op orde hebben heb ik geen trek in.

Ik zeg dit zo vel (sorry voor deze medewerker is niet tegen jou bedoeld) omdat er al net bijna 50 euro onterecht te veel is afgeschreven... en jullie er op aandringen dat die onterechte toch nota betaald gaan worden, desnoods via een deurwaarder... omdat jullie de maand erna willen terug betalen in plaats van de nota's tegen elkaar weg strepen.

Voor nu dus echter de twee vragen: hebben jullie je spullen al ontvangen en wil je checken of het niet onterecht afgeschreven gaat worden?

Alvast dank
icon

Beste antwoord door Sterre 10 januari 2018, 12:55

Hi Elisa197!

Ik snap heel goed dat je schrikt van zo'n brief, 250 euro is niet niks, daar kan je inderdaad veel lekkerdere dingen van kopen dan doperwten! Kun je mij in een privébericht je postcode + huisnummer en laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Met deze gegevens kan ik nagaan of we jouw apparatuur hebben ontvangen en wat de status van de onterechte boete is. Ik zoek het graag voor je uit!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +3
Hi Elisa197!

Ik snap heel goed dat je schrikt van zo'n brief, 250 euro is niet niks, daar kan je inderdaad veel lekkerdere dingen van kopen dan doperwten! Kun je mij in een privébericht je postcode + huisnummer en laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Met deze gegevens kan ik nagaan of we jouw apparatuur hebben ontvangen en wat de status van de onterechte boete is. Ik zoek het graag voor je uit!

Reageer