Beantwoord

ASUS RT-AC68U

• 17 juli 2020
  • 8 reacties
  • 485 Bekeken

Beste mensen ik heb zins 3 weken T-mobile glasvezel internet en het werkt super goed, ben heel blij mee.

Mijn vraag is kan ik mijn ASUS RT-AC68U op aan sluiten? Is het mogelijk om zelfs de Zyxel er uit te halen en van af de glas converter met een upt kabel de ASUS RT-AC68U aan te sluiten.

Als het mogelijk is hoe kan ik dat doen wat moet ik allemaal instellen?

Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp.

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 juli 2020, 11:02

Hallo @power100 

Het vervangen van de Zyxel oan zeker. Je kunt dan gewoon de internetkabel uit de WAN van de Zyxel halen en in de ASUS steken, let er op dat telefonie van T-mobile dan niet zal werken.

Voor het instellen van je ASUS verbind je een laptop met LAN 1 van je ASUS en navigeer naar de interface van je ASUS, stel hem als volgt in :

Vlan 300 internet en vlan 640 IPTV.

(Dank aan @Pieter_B voor deze duidelijke foto 😀).

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @power100 

Het vervangen van de Zyxel oan zeker. Je kunt dan gewoon de internetkabel uit de WAN van de Zyxel halen en in de ASUS steken, let er op dat telefonie van T-mobile dan niet zal werken.

Voor het instellen van je ASUS verbind je een laptop met LAN 1 van je ASUS en navigeer naar de interface van je ASUS, stel hem als volgt in :

Vlan 300 internet en vlan 640 IPTV.

(Dank aan @Pieter_B voor deze duidelijke foto 😀).

Beste mensen bedankt voor de duidelijke uitleg en de foto. 
Het is gelukt, alleen zie ik nu bij speedtest dat mijn upload snelheid hoger is dan download snelheid. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @power100 

Goed om te lezen dat het gelukt is.

Heb je een 1000 Mbit abonnement? Heb je deze snelheid bedraad of via de wifi gemeten? Test het eens met een ander apparaat zowel bedraad als via de wifi en dan bij de router.

In het menu links kies onder advanced settings > LAN > switch control > NAT acceleration op auto, save. Dit zou ook moeten zorgen voor hogere snelheden.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @power100, welkom op de Community! Klasse dat het gelukt is om de ASUS aan te sluiten, we komen er wel een met een beetje hulp van experts als @Waqqas! 😄👍

Ik heb direct een lijnmeting gedaan om te checken of ik het euvel kan duiden, maar er lijkt niets aan de hand te zijn met jouw verbinding - dat is in ieder geval goed nieuws. Kun je een speedtest doen met een bekabelde PC of laptop en dan op de Zyxel en direct via de ASUS? Waarschijnlijk is het een tijdelijke hapering of ligt het aan een andere bron. We komen er wel uit!

Beste experts hartelijk dank voor jullie hulp en mee denken. Door jullie snelle reactie en hulp is het mij gelukt om mijn eigen router te gebruiken.

Internet is echt top vergeleken met Ziggo. Ik heb een basis van 50 MB met het idee Van ik ga testen hoe het bevalt. Nou bij deze uitstekend ik haal meer dan 50 MB😃. Van af de converteer heb ik ongeveer 25M UTP kabel nog.

afbeelding hier boven van de test is met speedtest gedaan vanaf mijn mobile, dat geeft geen goede meting.

Nu heb ik een paar keer met een ander programma gemeten, elke keer is bijna het zelfde.

Ik ben blij dat ik nu met een apparaat het kn doen.

T-Mobile een aanrader ben zelf al meer dan 16 jaar klant.

Beste mensen ik heb gemerkt dat ik met mijn Asus app alleen intern verbinding kan maken.

Van buiten uit kijk ik de volgende melding.

Heeft iemand wen oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @power100 

Heb je dit ook goed staan?

Beste Waqqas dankje idd lag het aan de bovenstaande instelling, het werk weer.

Hartelijk dank!

Reageer