Beantwoord

Bedraad aansluiten Blu-ray apparaat Sony S1700 op router

  • 5 april 2021
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Wij hebben een Sony S1700 Blu-ray speler die bedraad op het netwerk aangesloten kan worden.

De fysieke verbinding met het apparaat is OK, echter krijgen wij op geen enkele manier het apparaat op het internet / de router aangesloten.

Wij hebben dit zowel automatisch als handmatig via IPv4 geprobeerd.

Foutmelding: DNS antwoord niet.

Wij hebben daarom diverse DNS adressen geprobeerd (T-mobile, Google, Open DNS, Cloudflare...). Geen van allen werkt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen / oplossing??

icon

Beste antwoord door Pieter_B 6 april 2021, 21:21

@familievdlee 

Als je een ander internet device tijdelijk aansluit op de plek van de BR speler, bijv. een laptop. Heeft die dan wel internet op diezelfde kabel?

De opmerking van de poort is ook iets om aan te denken, bijv poort 1 & 2 alleen internet op bepaalde modems van TMT. De Zyxel heeft op alle poorten internet en IPTV, het is een z.g.n. APAS device.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Vreemd, ik heb ook een Sony blu ray homecinema staan weliswaar een ander model maar ook via een LAN aan te sluiten op de router, net even geprobeerd of het werkte en binnen 2 minuten werkte het.

 

Ik heb het als volg gedaan bij mijn Sony en het zal waarschijnlijk bij meerdere Sonys zo werken,  neem de a.b. van de Sony en ga in het menuscherm naar ‘netwerkinstellingen” die staat onder het koffertje, klik op netwerkinstellingen vervolgens naar “ internetinstellingen controleer de netwerkinstellingen en aansluitingen”  kies vervolgens voor “bedraad instellen” vervolgens voor automatisch dan op pijl naar rechts drukken en kiezen voor opslaan en verbinden en dan zou het moeten werken,  

Reputatie 4
Badge +2

Wij hebben een Sony S1700 Blu-ray speler die bedraad op het netwerk aangesloten kan worden.

De fysieke verbinding met het apparaat is OK, echter krijgen wij op geen enkele manier het apparaat op het internet / de router aangesloten.

Wij hebben dit zowel automatisch als handmatig via IPv4 geprobeerd.

Foutmelding: DNS antwoord niet.

Wij hebben daarom diverse DNS adressen geprobeerd (T-mobile, Google, Open DNS, Cloudflare...). Geen van allen werkt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen / oplossing??


Wel op de goede poort aangesloten?

Ja op de goede poort aangesloten.

Ook router al diverse keren gereset na aansluiten apparatuur.

Ook apparatuur al laatste firmware gegeven.

 

Reputatie 7
Badge +2

@familievdlee 

Als je een ander internet device tijdelijk aansluit op de plek van de BR speler, bijv. een laptop. Heeft die dan wel internet op diezelfde kabel?

De opmerking van de poort is ook iets om aan te denken, bijv poort 1 & 2 alleen internet op bepaalde modems van TMT. De Zyxel heeft op alle poorten internet en IPTV, het is een z.g.n. APAS device.

Reageer