Beantwoord

Beluisteren radio via T-Mobile Thuis

• 6 juni 2017
  • 7 reacties
  • 2728 Bekeken

Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Kan iemand mij vertellen, hoe ik mijn tuner kan aansluiten?
icon

Beste antwoord door Sander 9 juni 2017, 17:58

Hoi Johan, welkom bij Thuis en op het forum! 🆒

Radio gaat bij T-Mobile Thuis via onze TV Box. Als je de TV Box op de stereo aansluit heb je meteen weer radio op de speakers. Wil je radio op je tuner, dan is een goedkope antenne het beste idee. Voor digitaal is de TV Box de vervanger van je tuner geworden. Op deze manier heb je bijna 1000 zenders kraakhelder in je woonkamer. Op je TV Box staan al deze radiozenders al voor je ingesteld!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Dat kan voor elke situatie verschillen in mijn geval heb ik het als volgt gedaan:
Homecinema is van Sony Televisie is een Panasonic led tv en mijn T-mobile box is de oude Amino A140
Er gaat een HDMI kabel van de tv naar de box en een HDMI van de homecinema naar de HDMI-ARC op de tv en ook een optische kabel van de box naar de homecinema, als ik radio wil luisteren zet ik even de tv aan en zoek de radiozender wie ik wil luisteren, is bij T-mobile helaas nog steeds een hele marteling, dan zet ik het geluid van de tv bijna uit, en de tv helemaal uit en kan dan via de homecinema luisteren, omdat ik gemakzuchtig ben gebruik ik de homecinema zo goed als nooit.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Johan, welkom bij Thuis en op het forum! 🆒

Radio gaat bij T-Mobile Thuis via onze TV Box. Als je de TV Box op de stereo aansluit heb je meteen weer radio op de speakers. Wil je radio op je tuner, dan is een goedkope antenne het beste idee. Voor digitaal is de TV Box de vervanger van je tuner geworden. Op deze manier heb je bijna 1000 zenders kraakhelder in je woonkamer. Op je TV Box staan al deze radiozenders al voor je ingesteld!
Reputatie 7
Badge +10
Wellicht kan je gewoon een draadje van +- 50cm in je tuner stoppen.
Alternatief https://www.allekabels.nl/binnenantenne/114/1157524/binnenantenne-passief-radio-en-tv.html?gclid=EAIaIQobChMIzb3v38yN1QIVBb7tCh0v4QKLEAQYASABEgLwevD_BwE

Of je laat je tuner gewoon aangesloten op Ziggo.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Johan van de Laar, hebben bovenstaande tips je kunnen helpen met het aansluiten van de radio? We horen graag van je!
Tip: koop een Chromecast Audio en sluit die aan op je versterker. Installeer de app TuneIn Radio (of een andere app) en je hebt alle radiozenders van de hele wereld op je radio.
Dat werkt allemaal wel. Maar als ik de tv-box op standby heb gezet, is de radioverbinding naar mijn Bose-tuner weg. Alleen opnieuw opstarten is dan een oplossing tot nu, of weet iemand iets anders?
De box moet dan ook aan blijven staan, zou anders hetzelfde zijn als je de tuner uitzet, dan doet die ook niks meer.

Reageer