Beantwoord

Bestaande contract zomaar verlengd

• 14 april 2021
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Ik heb sinds 05-10-2019 een overeenkomst voor T-Mobile Thuis met LAZ39873. Nu werd ik gisteren gebeld dat mijn huidige contract bijna verliep en mijn contract verlengd moest worden en ook aangepast moest worden met zogenaamde inflatiecorrectie. Voorheen zat ik op een maandbedrag van 31,49. Maar de medewerkster had aangegeven dat het nieuwe bedrag inclusief inflatiecorrectie 35,- zou bedragen. Nu lees ik hier op de community dat een inflatiecorrectie van hooguit 1,6 gangbaar is. 

Maar het frappante is nog wel dat ik een geheel nieuwe overeenkomst heb ontvangen met een looptijd van 12 maanden vanaf 14-4-2021. Wat is er gebeurt met mijn oude overeenkomst dan? Ik snap dit niet. 

Ik wens graag mijn huidige overeenkomst te behouden, want ik heb niet gekozen voor een nieuw product. Want wat ik nu heb gekregen is geen verlenging, maar een nieuwe overeenkomst. Daar heb ik niet om gevraagd. Ik wens graag mijn huidige overeenkomst te behouden.

Hopelijk krijg ik hier advies, wat ik kan doen. Want ik wil geen gebruik maken van het herroepingsrecht, maar wil alleen graag als trouwe klant mijn huidige abonnement dat ik heb sinds 05-10-2019 behouden.

icon

Beste antwoord door Brian 16 april 2021, 11:37

Hi @tanger-73 Ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik vermoed dat er hier een paar zaken door elkaar zijn gehaald, voor het overzicht heb ik het hieronder even op een rijtje gezet:

• De inflatiecorrect gebeurt elk jaar automatisch en ligt inderdaad meestal ergens rond de 1.x %. Dit staat los van een eventuele verlenging, sterker de inflatiekosten worden vaak niet doorberekend in nieuwe abonnementen of verlengingen. Ook hier is dat niet het geval.
  • Met een verlenging kan je gebruik maken van nieuwe kortingen die op dat moment lopen, je contract wordt hierbij inderdaad wel opnieuw met een jaar verlengd.

Ik heb meteen even met je meegekeken en ik zie dat mijn collega in jouw geval inderdaad een verlenging toegepast heeft met een nieuwe termijn van een jaar. Het mooie is wel dat je nu gebruik kan maken van het nieuwe Klantvoordeel in combinatie met je mobiele Tele 2 abonnement waardoor je maandbedrag voor het Thuis abonnement nu uitkomt op € 30,- per maand (€ 35,- min € 5,- korting met Klantvoordeel). Je bent onder de streep dus iets voordeliger uit. Aan het abonnement/producten zelf is er niets veranderd, dus je hebt nog hetzelfde abonnement alleen iets goedkoper en verlengd met een jaar.

Excuses als mijn collega niet duidelijk was hierover, het is de bedoeling dat dit netjes met je doorgenomen wordt en de verlenging kan uiteraard alleen als jij hier toestemming voor geeft. De verlenging is inmiddels al verwerkt dus deze kan ik niet meer ongedaan maken maar wat ik kan doen is een aantekening maken zodat je, mocht je binnen nu en een jaar over willen stappen (we hopen natuurlijk dat je tevreden bent en bij ons blijft), je dit kosteloos kan doen zodat je niet aan de verlengingstermijn vast zit. Laat zeker nog even weten of je je hierin kan vinden, dan verwerk ik het en zal ik het je nog even bevestigen!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @tanger-73 Ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik vermoed dat er hier een paar zaken door elkaar zijn gehaald, voor het overzicht heb ik het hieronder even op een rijtje gezet:

• De inflatiecorrect gebeurt elk jaar automatisch en ligt inderdaad meestal ergens rond de 1.x %. Dit staat los van een eventuele verlenging, sterker de inflatiekosten worden vaak niet doorberekend in nieuwe abonnementen of verlengingen. Ook hier is dat niet het geval.
  • Met een verlenging kan je gebruik maken van nieuwe kortingen die op dat moment lopen, je contract wordt hierbij inderdaad wel opnieuw met een jaar verlengd.

Ik heb meteen even met je meegekeken en ik zie dat mijn collega in jouw geval inderdaad een verlenging toegepast heeft met een nieuwe termijn van een jaar. Het mooie is wel dat je nu gebruik kan maken van het nieuwe Klantvoordeel in combinatie met je mobiele Tele 2 abonnement waardoor je maandbedrag voor het Thuis abonnement nu uitkomt op € 30,- per maand (€ 35,- min € 5,- korting met Klantvoordeel). Je bent onder de streep dus iets voordeliger uit. Aan het abonnement/producten zelf is er niets veranderd, dus je hebt nog hetzelfde abonnement alleen iets goedkoper en verlengd met een jaar.

Excuses als mijn collega niet duidelijk was hierover, het is de bedoeling dat dit netjes met je doorgenomen wordt en de verlenging kan uiteraard alleen als jij hier toestemming voor geeft. De verlenging is inmiddels al verwerkt dus deze kan ik niet meer ongedaan maken maar wat ik kan doen is een aantekening maken zodat je, mocht je binnen nu en een jaar over willen stappen (we hopen natuurlijk dat je tevreden bent en bij ons blijft), je dit kosteloos kan doen zodat je niet aan de verlengingstermijn vast zit. Laat zeker nog even weten of je je hierin kan vinden, dan verwerk ik het en zal ik het je nog even bevestigen!

Beste Brian,

Ik heb helemaal geen enkele reden of behoefte om over te stappen. Ik ben zeer content met mijn dienst via T-Mobile. Sterker, ik beveel T-Mobile juist anderen aan. Zo nu en dan is er weleens een storing, maar dat is bij iedereen het geval. Waar mensen functioneren is geen perfecte aangelegenheid. 

Omdat ik al een tijdje gebruik maak van T-Mobile Thuis en mijn contract steeds stilzwijgend werd verlengd, had ik er geen omkijken naar. Het is net als bij een energiemaatschappij, als je jarenlang klant bent en tevreden bent over de diensten die je daar afneemt en regelmaat in je huidige situatie ondervind. Ga je bij iedere verandering gelijk op de rem om de mogelijke gevolgen te onderzoeken.

Uw antwoord is voor mij afdoende om te beseffen dat ik in de nieuwe situatie geen nadeel ondervind. Ik ben eigenlijk ook niet de persoon die voor een paar euro meer of minder voordeel stad en land afzoek. Ik ben gewoon gehecht aan continuïteit. Het is fijn dat ik met mijn Tele 2 abonnement in aanmerking kom voor klantvoordeel. Dat maakt het onder de streep inderdaad consistent. Dit was eigenlijk een storm in een glas water. Wellicht dat u zich kunt verplaatsen in mijn beleving.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Reageer