Bevestigde opzeg datum verschoven?

• 23 januari 2018
  • 0 reacties
  • 223 Bekeken

Beste T-Mobile,

Na een jaar lang tevreden klant te zijn geweest van uw internet en televisie dienst “T-Mobile Thuis” heb ik besloten van provider te switchen, mijn keuze is gevallen op Ziggo.
Ik heb mij op hun website aangemeld met de optie gebruik te willen maken van hun overstap service om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Dit proces leek goed te verlopen,

16-12-2017 Ziggo schrijft: Uw huidige provider is nu op de hoogte

19-12-2017 Klantenservice T-Mobile Thuis schijft: Bevestiging overstap naar een andere provider

Beste heer van den Berg,

We ontvingen bericht van je aanvraag voor een abonnement bij een andere aanbieder, Ziggo. We vinden het jammer dat je je T-Mobile Thuis abonnement wilt beëindigen. Maar natuurlijk gaan we dit voor je regelen.

In de aanvraag geeft Ziggo aan dat je per 15-01-2018 wilt overstappen. We zetten dan ook je T-Mobile Thuis abonnement per 15-01-2018 stop.

Heb je nog vragen? Op T-Mobile Thuis Klantenservice vind je antwoord op veel vragen.

De deur staat altijd voor je open. Nu en in de toekomst.

Tot ziens,

Team T-Mobile Thuis

Op 15-01-2018 heb ik de Ziggo apparatuur geïnstalleerd en maak ik geen gebruik meer van de T-Mobile Thuis diensten.
Tot zover lijkt alles als verwacht te gaan, echter opving ik op van u op 20-01-2018 het volgende schrijven:

Beste heer van den Berg,

Je hebt aangegeven dat je vanaf 20-01-2018 wilt stoppen met je T-Mobile Thuis abonnement met klantnummer: GVN81417.

De laatste rekening
De maand waarin je abonnement stopt, ontvang je een rekening waarin je de abonnementskosten voor de gehele maand betaalt. De maand daarna ontvang je van ons nog een eindrekening waarin de gebruikskosten van je laatste maand worden verrekend met de te veel betaalde abonnementskosten van de maand ervoor. Het resterend saldo wordt automatisch geïncasseerd van je rekening. Heb je van ons nog geld tegoed en heb je geen openstaande bedragen, dan storten we dit bedrag op je rekening.

Heb je opgezegd binnen je contracttermijn, dan kan het zijn dat we de resterende maanden in rekening brengen op de eindrekening.

Apparatuur retour
Je hebt van ons apparatuur in bruikleen en die willen we natuurlijk graag terug. Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken, ontvang je binnenkort een retourdoos. Daarmee kun je kosteloos de apparatuur terugsturen.

Heb je nog vragen?
We hebben veel antwoorden al voor je online gezet op t-mobile.nl/thuis/klantenservice. Of stel je vraag op ons forum.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Opvallend is dat in uw laatste schrijven is eind datum 5 dagen opgeschoven. Enigszins verbaasd hierover heb ik op 20-01-2018 om 17:00 gebeld met de klantenservice.
Het was die dag erg druk gaf de centrale aan, de wachttijd zou ongeveer 5 minuten duren. Na 56 minuten in de wachtrij gestaan te hebben werd ik eindelijk te woord gestaan en sprak met Mohammed.

Het gesprek begon goed, Mohammed luisterde goed en vroeg goed door. Ik vertelde hem over de gang van zaken en citeerde hem de mails, waarop hij een moment geduld vroeg zodat hij zich kon inlezen. Na korte pauze vervolgde wij ons gesprek, de stemming van Mohammed was volledig omgedraaid, alle welwillendheid van zijn kant leek verdwenen te zijn.
“Ziggo had de overstap geïnitieerd en als gewenste eind datum 15-01-2018 opgegeven, dit hadden zij echter pas op 20-12-2017 bekend gemaakt bij T-Mobile Thuis.
Met 1 volle maand in acht nemend zou mijn contract dus eindigen op 20-01-2018.”

Ik heb nog een tijd geprobeerd met hem redeneren en vroeg hoe het mogelijk was dat T-Mobile mij op 19-12-20018 schrijft dat het abonnement eindigt op 15-01-2018, 1 dag voordat Ziggo de opzegging aan T-mobile had doorgegeven. Hierop had hij geen antwoord en bleef maar herhalen dat 15-01-2018 is een gewenste streef datum was en niet het daadwerkelijk einde contract.
Hierop herhaalde ik nogmaals uw schrijven en geciteerde:
We zetten dan ook je T-Mobile Thuis abonnement per 15-01-2018 stop.
Ook heb ik aan hem uw algemene voorwaarden gelezen, nl
3.3 Jij ontvangt een schriftelijke of elektronische bevestiging van de opzegging en de datum waarop de dienstverlening wordt
beëindigd wanneer je een wensdatum van opzegging aan T-Mobile Thuis hebt doorgegeven. T-Mobile Thuis behoudt zich het
recht voor (vooruit) betaalde bedragen bij beëindiging van de overeenkomst niet te restitueren.
Mohammed bleef echter maar herhalen dat het ging streef datum was en dat dit niet de bevestiging is uit uw algemene voorwaarden.

Het werd mij duidelijk dat ik er met hem niet uitkwam en gaf dit bij hem aan en vroeg of ik iemand anders kon spreken.
Dit was niet mogelijk volgens Mohammed, ook kon ik niet terug worden gebeld, waarop ik hem vroeg wat voor mij de volgende stap was aangezien ik hier niet mee akkoord mee.
Volgens Mohammed was die er niet, hij was het eind stadium en was het de schuld van Ziggo. Zij hadden fouten gemaakt en ik moest maar bij hun aankloppen voor het teveel betaalde abonnementsgeld.

Waarop ik enigszins verbouwereerd reageerde dat als dat waar was dat ik geen andere uitweg zag als mijn verhaal/klacht te deponeren op uw forum en op Facebook. In de hoop dat er dan wel serieus op mij klacht gereageerd zal worden waarop zijn response: “Dat moet je dan maar doen, dat maakt mij niet uit.”

Dus bij deze mijn klachten:
1. Het eenzijdig aanpassen van de eind datum in mijn nadeel, ik weiger dan ook voor deze kosten op te dragen en verwijs u nogmaals naar uw eigen algemene voorwaarden.
2. De ongepaste manier van doen van uw medewerker Mohammed. Meneer is of ongeschikt om dit werk te doen of moet nog veel leren, maar hoe dan ook niet in staat dit werk uit te voeren.
3. Het ontbreken van een klachten loket of het vergeten te melden hiervan op uw website.

Hopend dat u dit leest en op een correct response van uwer zijde.

Met vriendelijke groet,

Stefan van den Berg

0 reacties

Geen reactie

Reageer