Beantwoord

Boete voor het niet retourneren TV Box

• 20 november 2020
  • 7 reacties
  • 251 Bekeken

Beste heer/mevrouw,

afgelopen maanden heb ik vaak naar jullie gebeld omdat tv kijken niet deed. Na 2 maanden is t eindelijk opgelost en heb ik een nieuwe modem gekregen. Tot mijn grote schrik is op de laatste factuur €90,- in rekening gebracht voor het niet terugsturen van de apparatuur. 

Ik heb deze apparaten begin okt al teruggestuurd. Het was direct nadat ik de nieuwe tv bix heb ontvangen. Alles netjes verpakt. Gelukkig heb ik het verzendbewijs nog. 

Graag wil ik vragen de boete ongedaan te maken en de factuur te corrigeren.

Alvast bedankt. 

Met vriendelijke groer,

Joann

icon

Beste antwoord door Jason 23 november 2020, 10:52

Hoi @JoannC, bedankt voor je verzendbewijs!

Het retourpakket is pas op 6 november bij ons retour gemeld, dat is iets meer dan een maand nadat het verstuurd is, zie ik. Sorry dat jij hierdoor een boete opgelegd gekregen hebt! Wegens een obstructie in het aanmeldsysteem worden sommige pakketten pas vier tot vijf weken na de initiële verzenddatum bij ons aangemeld als zijnde geretourneerd. Dat dit gebeurd is, is niet jouw fout natuurlijk en mag er ook niet voor zorgen dat jij je hier extra zorgen om gaat maken.

Ik heb een dubbele check gedaan en het pakket is officieel binnen dus ik kan het boetebedrag van € 90,00 vergoeden. Wat ik dan vervolgens doe, is de factuur van november met een maand uitstellen zodat de vergoeding en het openstaande bedrag elkaar nivelleren. Hierdoor wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden en hoef jij niets te betalen. Nogmaals, oprechte excuses voor hoe dit gelopen is!

P.s. mag ik je wel verzoeken om het maandbedrag van € 53,70 te betalen? Dan voorkomen we dat er buitengerechtelijke incassokosten ontstaan. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @JoannC 

Indien je het verzendbewijs hier kan uploaden dan kunnen de moderators er meteen mee aan de slag zodra ze je topic zien.

Hierbij het verzendbewijs. 

mvg Joann

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JoannC, bedankt voor je verzendbewijs!

Het retourpakket is pas op 6 november bij ons retour gemeld, dat is iets meer dan een maand nadat het verstuurd is, zie ik. Sorry dat jij hierdoor een boete opgelegd gekregen hebt! Wegens een obstructie in het aanmeldsysteem worden sommige pakketten pas vier tot vijf weken na de initiële verzenddatum bij ons aangemeld als zijnde geretourneerd. Dat dit gebeurd is, is niet jouw fout natuurlijk en mag er ook niet voor zorgen dat jij je hier extra zorgen om gaat maken.

Ik heb een dubbele check gedaan en het pakket is officieel binnen dus ik kan het boetebedrag van € 90,00 vergoeden. Wat ik dan vervolgens doe, is de factuur van november met een maand uitstellen zodat de vergoeding en het openstaande bedrag elkaar nivelleren. Hierdoor wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden en hoef jij niets te betalen. Nogmaals, oprechte excuses voor hoe dit gelopen is!

P.s. mag ik je wel verzoeken om het maandbedrag van € 53,70 te betalen? Dan voorkomen we dat er buitengerechtelijke incassokosten ontstaan. 

Beste Jason,

bedankt voor je bericht. 

ik ben blij dat jullie het pakketje hebben getraceerd. Bedoel je dat ik handmatig €53,70 moet overmaken? Normaal incasseren jullie automatisch. Nu je de factuur van nov hebt uitgesteld, dan wordt het te betalen bedrag toch volgende maand geincasseerd, of begrijp ik het verkeerd?

Reputatie 5
Badge +2

Hi @JoannC, ik helder het graag voor je op! Omdat wij de vergoeding van € 90,- verwerken met het maandbedrag van december, zal er eind december ook gelijk het maandbedrag van december worden geïncasseerd. Hierdoor zal je in december twee maanden aan incasso's ontvangen.

Daarnaast kunnen wij de incasso maximaal 1 maand uitstellen, en is mijn ervaring dat onze incasso's in december voor sommige klanten pas in januari plaatsvinden vanwege de feestdagen. Hierdoor kan het zijn dat de verrekening pas later plaatsvindt dan de eerste incasso waar de boete nog in zit. In principe zal dit geen significante problemen veroorzaken, maar om ervoor te zorgen dat het soepel verloopt, raden wij graag aan om alvast het maandbedrag van november handmatig over te maken zodat je geen onverwacht hoge incasso's ontvangt. Onderaan de streep komt het natuurlijk helemaal goed en gaat het om exact hetzelfde bedrag. :)

Reputatie 6
Badge +2

Wat ik zelf doe in dergelijke gevallen het onterecht afgeschreven bedrag meteen storneren, de andere partij moet dan maar bewijzen dat ze geen fout hebben gemaakt.

Beste heer/mevrouw,

de onterechte boete is toch in rekening gebracht. Die nota zouden jullie toch uitstellen.

gr Joann

Reageer