Beste heer/mevrouw,
afgelopen maanden heb ik vaak naar jullie gebeld omdat tv kijken niet deed. Na 2 maanden is t eindelijk opgelost en heb ik een nieuwe modem gekregen. Tot mijn grote schrik is op de laatste factuur €90,- in rekening gebracht voor het niet terugsturen van de apparatuur.
Ik heb deze apparaten begin okt al teruggestuurd. Het was direct nadat ik de nieuwe tv bix heb ontvangen. Alles netjes verpakt. Gelukkig heb ik het verzendbewijs nog.
Graag wil ik vragen de boete ongedaan te maken en de factuur te corrigeren.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groer,
Joann
Beste antwoord door Jason
Hoi
Het retourpakket is pas op 6 november bij ons retour gemeld, dat is iets meer dan een maand nadat het verstuurd is, zie ik. Sorry dat jij hierdoor een boete opgelegd gekregen hebt! Wegens een obstructie in het aanmeldsysteem worden sommige pakketten pas vier tot vijf weken na de initiële verzenddatum bij ons aangemeld als zijnde geretourneerd. Dat dit gebeurd is, is niet jouw fout natuurlijk en mag er ook niet voor zorgen dat jij je hier extra zorgen om gaat maken.
Ik heb een dubbele check gedaan en het pakket is officieel binnen dus ik kan het boetebedrag van € 90,00 vergoeden. Wat ik dan vervolgens doe, is de factuur van november met een maand uitstellen zodat de vergoeding en het openstaande bedrag elkaar nivelleren. Hierdoor wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden en hoef jij niets te betalen. Nogmaals, oprechte excuses voor hoe dit gelopen is!
P.s. mag ik je wel verzoeken om het maandbedrag van € 53,70 te betalen? Dan voorkomen we dat er buitengerechtelijke incassokosten ontstaan.