Beantwoord

Bridge Tap: Internet blijft wegvallen!

  • 19 februari 2018
  • 2 reacties
  • 1527 Bekeken

Beste Iedereen,

Ik hoop dat er iemand is die mij vooruit kan helpen. Na 2 keer contact te hebben gehad met de T-mobile thuis klantenservice ben ik er vandaag achtergekomen dat ik te maken heb met een "Bridge Tap", welke de oorzaak zou zijn dat mijn internet vrijwel iedere 2 min uitvalt.

Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit eigenlijk neer komt op oude bedrading die als een spiegel zou werken en het signaal zou terugkaatsen met als gevolg slecht signaal, en het regelmatig uitvallen van het internet op de router. (In hele korte lekemans termen)

Dus ik ben begonnen met het verwijderen van elk redundant en nutteloos snoertje dat ik in de meterkast heb kunnen vinden. Zo gezegd zo gedaan, maar helaas is mijn probleem nog steeds niet volledig verholpen. Nu valt het ongeveer ieder 30 tot 60 min uit. (Wel verbetering, iets dan....)

T-mobile zegt verder niks te kunnen doen, omdat het ISRA punt onder beheer staat van de inwonend (IK DUS)
en KPN werkt maar tot aan het ISRA punt (is mij verteld).

Ik wilde dus eigenlijk jullie breinen plukken voor aanvullend ideën. Ik krijg op het internet weinig gevonden over het verhelpen van Bridge Taps.

Alvast heel erg bedankt voor alle aanvullingen.

Met vriendelijke groet,

Jochem

P.s Ik heb wat foto's meegestuurd van de huidige meterkast configuratie. Het aluminium helpt met het WIFI signaal te verbeteren (werkt echt) en ik hoopte in dit geval dat het misschien eventuele elektromagnetische storing die de stroomsnoer creeërt zou blocken (Zoals je ziet ik ben momenteel alles aan het proberen)

Zoals eerder gemeld heel erg bedankt aan iedereen die een gedachten heeft en wil delen wat betreft Bridge taps en hoe deze te verhelpen.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Aanvulling Logboek router en DSL stats
---------------------------------------------------------------------------------------------

Logboekinhoud
2018-02-19 15:33:13 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 15:33:12 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 15:33:09 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 15:33:09 System Notice DSL connection is deactivated .
2018-02-19 14:45:14 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2018-02-19 14:45:12 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2018-02-19 14:45:10 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2018-02-19 14:45:09 System Notice DSL connection is activated.
2018-02-19 14:44:01 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:43:59 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:43:56 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:43:56 System Notice DSL connection is deactivated .
2018-02-19 14:41:25 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2018-02-19 14:41:24 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2018-02-19 14:41:22 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2018-02-19 14:41:21 System Notice DSL connection is activated.
2018-02-19 14:40:14 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:40:11 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:40:09 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:40:09 System Notice DSL connection is deactivated .
2018-02-19 14:30:57 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2018-02-19 14:30:55 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2018-02-19 14:30:54 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2018-02-19 14:30:53 System Notice DSL connection is activated.
2018-02-19 14:29:45 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:29:43 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:29:41 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:29:41 System Notice DSL connection is deactivated .
2018-02-19 14:28:50 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2018-02-19 14:28:48 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2018-02-19 14:28:47 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2018-02-19 14:28:46 System Notice DSL connection is activated.
2018-02-19 14:27:37 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:27:35 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:27:32 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:27:32 System Notice DSL connection is deactivated .
2018-02-19 14:25:40 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2018-02-19 14:25:38 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2018-02-19 14:25:35 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2018-02-19 14:25:34 System Notice DSL connection is activated.
2018-02-19 14:24:26 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:24:24 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:24:21 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:24:21 System Notice DSL connection is deactivated .
2018-02-19 14:21:34 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2018-02-19 14:21:34 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2018-02-19 14:21:32 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2018-02-19 14:21:31 System Notice DSL connection is activated.
2018-02-19 14:20:22 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:20:20 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:20:18 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 14:20:18 System Notice DSL connection is deactivated .
2018-02-19 12:47:10 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2010-01-01 02:03:33 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2010-01-01 02:03:31 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2010-01-01 02:03:30 System Notice DSL connection is activated.
2018-02-19 11:11:00 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2018-02-19 11:10:59 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2018-02-19 11:10:57 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2018-02-19 11:10:56 System Notice DSL connection is activated.
2018-02-19 11:09:38 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 11:09:36 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 11:09:33 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-02-19 11:09:33 System Notice DSL connection is deactivated .

---------------------------------------------------------------------------------------
DSL

DSL synchronisatiestatus:
Up
Verbindingsstatus:
Showtime
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec):
33031
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec):
66693
Maximale upstream snelheid (kbit/sec):
40436
Maximale downstream snelheid (kbit/sec):
64985
Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB):
6.2
Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB):
4.6
Upstream interleave depth:
0
Downstream interleave depth:
0
Lijnnorm:
VDSL
Upstream lijndemping (dB):
29.4
Downstream lijndemping (dB):
35.1
Upstream uitvoervermogen (dBm):
9.2
Downstream uitvoervermogen (dBm):
13.3
Downstream interleave depth:
Geen
DSL up tijd:
0 dagen 0 uren 1 31 seconden
-----------------------------------------------------------------------------------------
icon

Beste antwoord door Jochem-1 20 februari 2018, 19:05

Nou een dag verder en ik heb het probleem gevonden. (EINDELJIK!) Na wat forum tips gelezen te hebben, ben ik toch ook maar de bestaande bekabeling gaan controleren (ging er eerst vanuit dat dit in orde was) na het optrekken van het RJ11 aansluitpunt dat verbonden is met de IS/RA kwam ik erachter dat 1 van de kabeltjes een slecht contact maakte. (Hij was wel verbonden, maar zat wat losjes) Heel het contactpunt opnieuw aangesloten en gezorgd dat alle draadjes extra stevig contact maakten. En sindsdien is mijn internet NIET meer weggevallen.

Toch Bedankt aan iedereen die dit verhaal heeft gelezen, maar ik ben eruit 😃 met wat hulp telefonische hulp van T-mobile en guidion. En uiteraard de vele vergelijkbare topics hier op het forum.

Nou luitjes ik ga netflixen (ZONDER STOTTEREN OF 3 uur laden voor 1 aflevering)

Tabe,

groet,

Jochem
Bekijk origineel

2 reacties

Nou een dag verder en ik heb het probleem gevonden. (EINDELJIK!) Na wat forum tips gelezen te hebben, ben ik toch ook maar de bestaande bekabeling gaan controleren (ging er eerst vanuit dat dit in orde was) na het optrekken van het RJ11 aansluitpunt dat verbonden is met de IS/RA kwam ik erachter dat 1 van de kabeltjes een slecht contact maakte. (Hij was wel verbonden, maar zat wat losjes) Heel het contactpunt opnieuw aangesloten en gezorgd dat alle draadjes extra stevig contact maakten. En sindsdien is mijn internet NIET meer weggevallen.

Toch Bedankt aan iedereen die dit verhaal heeft gelezen, maar ik ben eruit 😃 met wat hulp telefonische hulp van T-mobile en guidion. En uiteraard de vele vergelijkbare topics hier op het forum.

Nou luitjes ik ga netflixen (ZONDER STOTTEREN OF 3 uur laden voor 1 aflevering)

Tabe,

groet,

Jochem
Reputatie 7
Badge +8
Hey Jochem, wat goed dat het je zelf gelukt is! Zo zie je maar weer dat de oorzaak (en oplossing) niet altijd is wat je verwacht maar top dat je het hebt kunnen ontdekken. Veel kijkplezier! 🙂

Reageer