Beantwoord

C+- Module, analoge TV, een Smartcard of toch een TV Box bij T-Mobile Thuis?

• 28 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 4136 Bekeken

Ik heb afgelopen week T-Mobile Thuis gekocht op aanraden van de verkoper. Ik was klant van Ziggo. De verkoper heeft 1 TV box verkocht. Ik heb thuis een tweede TV staan met een C+-module. De medewerker van Ziggo die me belde omdat ik zou stoppen, gaf aan dat deze het bij beeindigen niet meer zou doen. De verkoper gaf aan dat ik een smartcard van T-Mobile zou krijgen. Maar op de site lees ik dat ik een extra TV-box moet aanschaffen. Wie heeft gelijk?
Hoor het graag, anders is herroepen van de overeenkomst een optie. Het prijsverschil met Ziggo wordt dan niet echt groot meer.

Overigens belde ik met deze vraag naar verkoop, maar die zei 'dit is een technische vraag, ik zet je door naar een andere afdeling'. Waarna na enige tijd wachten de verbinding werd verbroken. Lijkt me dat mijn vraag over de C+-module een vrij standaard vraag is, welke mensen die T-Mobile Thuis willen aanschaffen, kunnen vragen.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 28 oktober 2017, 16:49

Hallo Sanneke73,

Andere providers werken niet met een smart kaart of C+ module.

Je kan hiervoor een extra Settopbox bestellen vanaf 5 euro per maand (Letop een Netwerk kabel is noodzakelijk) of je kan de TVanywhere app gebruiken op je smartphone en tablet. Deze zou je dan ook kunnen casten naar een smartte of chromecast en dat is gratis.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo Sanneke73,

Andere providers werken niet met een smart kaart of C+ module.
Je kan hiervoor een extra Settopbox bestellen vanaf 5 euro per maand (Letop een Netwerk kabel is noodzakelijk) of je kan de TVanywhere app gebruiken op je smartphone en tablet. Deze zou je dan ook kunnen casten naar een smartte of chromecast en dat is gratis.
Dank je, Hidden.nld. Een netwerkkabel lijkt me dan niet prettig. Zonet gaf een medewerker van T-Mobile aan om een Lenovo Homeplug te gebruiken. Maar ik overweeg ook om een MoCa-adapter te gebruiken. Dit omdat er al coax ligt.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Sanneke73,

Dat is natuurlijk ook een oplossing. Alleen als je problemen heb moet je deze dan ook zelf oplossen.
Als het enigszins mogelijk is dan zou ik de kabel vervangen.
Hallo Sanneke73,

Welkom bij T-Mobile Thuis!
Wat jammer dat je verkeerd bent voorgelicht door de verkoper.
Zoals Hidden.nld ook al aangeeft zou ik je ook adviseren om een internetkabel te trekken naar de 2e TV-Box. Ik adviseer je om geen draadloze verbindingsets te gebruiken, deze ondersteunen wij namelijk niet. Een netwerkkabel is altijd de stabiele en beste weg om te bewandelen!

Kevin
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Sanneke73,

Dat T-Mobile het niet ondersteund betekend natuurlijk niet dat het niet werkt.
https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/tv-via-coax-kabel/
Als het werkt dan werkt het. krijg je problemen dan zal T-Mobile vragen om (tijdelijk) een kabel er tussen te leggen om uit te sluiten dat het probleem in deze apparaten zit.

Als het werkt dan werkt het. Powerline adapters zijn erg gevoelig voor de spanning dippen in het energie netwerk. bijvoorbeeld de koelkast slaat aan.
Moca adapters zijn weer afhankelijk van de kwaliteit van de coax kabel. maar met de juiste kabel veelmalen stabieler.

Je kan natuurlijk ook eerst even testen. als je lid bent van de mediamarkt club mag je binnen 30 dagen retouren.

Reageer