Beantwoord

Combikorting Thuis en Mobiel

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

146 reacties

Reputatie 1
In het kader van combikorting thuis en mobiel zou ook iets als 'gratis onderling data' moeten gelden, net als onbeperkt mobiel bellen binnen het netwerk van 1 en dezelfde provider. Dus als je onderweg met je smartphone iets van/naar thuis download/upload zou dat 'datavrij' voor niet onbeperkte mobile abo's.

Ik ben het hier compleet niet mee eens! Dit zou heel erg makkelijk misbruikt kunnen worden.

Dit zou namelijk op IP adres moeten worden geregeld (Jou thuis IP wordt dan "gewhitelist" net zoals ze nu met datavrije muziek doen). Als ik dan een VPN verbinding op zet met mijn thuisnetwerk, kan ik in principe alles doen via die verbinding, en zou het me helemaal geen data kosten. Het netwerk ziet namelijk alleen de verbinding tussen mijn mobiel en het thuis IP, en niet welke data je effectief gebruikt. Dus, zou je ongelimiteerd kunnen internetten met een beetje extra moeite, met een abbonementje van bijv 100mb

Dit kan door een provider alleen voorkomen kunnen worden door het gebruik van DPI (deep packet inspection), en dit is bij wet verboden (inbreuk op privacy)

Er zal dan ook geen enkele provider zijn die dit soort opties gaat aanbieden.
Reputatie 6
Badge +11
@05alexander92 @KeiichiroNL
Ik denk dat jullie beide niet op de hoogte zijn van de details van decennia ontwikkeling op gebied van Radio Access Network (RAN), toekomstige ontwikkelingen daaromtrent en wat er zich onder de OSI network layer afspeelt. Beide zaken die ik noem zijn gebaseerd op implementaties die uitgerold zijn in NL en DE. Het kan zijn dat er trends op een ander vlak zichtbaar worden waardoor deze beide zaken geen interessante businesscase voor mobiele operators zijn, b.v. het verdwijnen van datalimieten. Maar voor b.v. in het 'weiland project' heb ik een gunstiger alternatief dan T-Mobile, dus daar is er mogelijk weer een klant minder.
Reputatie 3
Ik denk dat het voor weinig consumenten interessant zal zijn. Misschien voor zakelijk gebruik, voor bijvoorbeeld thuiswerkers of medewerkers die veel onderweg zijn.
Wanneer wordt er bekend wat de combinatievoordeel gaat worden met bellen en tv? Alle andere providers hebben dit al.

Groet, Jeroen
Reputatie 6
Badge +5
Hey Jeroen, ik heb je topic in deze discussie geplaatst. Zo houden we het gesprek centraal. In het kort: het komt eraan, maar het is nog niet bekend wanneer. :(

Welkom op het forum trouwens!
Al maanden gonst het dat abonnementen voor TV en Internet met een extra korting aan elkaar gekoppeld zouden worden, wanneer gebeurt dat nu eindelijk eens.
Reputatie 1
Wilde al eerder verlengen bij Telfort maar eerst nog niet gedaan. Nu een dusdanig aanbod dat ik heb gekozen voor verlenging bij Telfort. Het probleem waardoor TM nog steeds geen combi-aanbod heeft gedaan voor bestaande TM mobiele klanten wordt misschien wel veroorzaakt door de administratieve overgang van de Vodafoners die TM niet snel genoeg kan integreren in hun systemen. TM geeft wel aan dat iedereen met terugwerkende kracht gebruik kan maken van hun, in de toekomst uit te brengen aanbod. Daar zou ik nog wel mee kunnen leven maar......waarom geeft TM dan niet alvast aan WAT dat voorstel dan zou zijn. Juist hierdoor zeg ik " I'm out!".
@ Don Quichote Voorlopig niet. Tmobile kampt nog met een grote achterstand met de overstap van vodafoneklanten naar tmobile thuis. Daar zijn ze voorlopig nog wel even zoet mee. Mensen die van vodafone zijn gekomen, wachten nu al maanden op een passende oplossing van hun problemen.
Als er een combikorting komt willen nog meer klanten overstappen en wordt het een chaos.. Ik denk dat tmobile dit administratief niet aankan. Vandaar dat ze wachten en mensen met een mooi verhaal aan het lijntje houden. Ik weet natuurlijk niet zeker dat wat ik beweer klopt, maar veel wijst in die richting.
Het is maar goed dat tmobile wacht met het invoeren van een combikorting, want niemand zit te wachten op een chaos.
Tmobile heeft op dit forum al bevestigid dat iedereen voor de combikorting in aanmerking komt, Ook sluit je nu een abonnement af.
Klaar mee... Dat is mijn conclusie over T-Mobile (geeft niet) thuis, en zijn alles-in-1 korting die eraan zit te komen, waar ze hard mee bezig zijn, die binnenkort komt, waar we nog eventjes geduld voor moeten hebben..... Hoe geloofwaardig ben je wanneer je al een half jaar tegen je klanten zegt dat het eraan zit te komen? Als medewerker van T-Mobile durf je dit toch nu niet meer te zeggen?

Loze praatjes in overvloed, maar een alles-in-1 aanbieding samenstellen is teveel gevraagd... Wanneer mijn contract opzegbaar is voor het thuis gedeelte ben ik weg!
Reputatie 2
Ik vindt gewoon dat de bestaande t-mobiel klanten geen €30aansluitkosten moeten betalen.ik heb in januari gebeld en toen zeden ze ja binnen kort een actie je word op de hoogte gehouden naar 5maanden niks gehoord ik denk ga bellen is de actie al verlopen dat er geen aansluitkosten hoefde te betalen dus moet maar weer langer wachten en hopen dat ze dit keer wel een mailtje sturen.maar vindt gewoon bestanden klanten geen aansluitkosten hoefde te betalen want dat is bij kpn en 90% van de aanbieders ook niet erg jammer
Sinds 22-10-2015 zijn wij van UPC/Ziggo overgestapt naar Vodafone thuis. Ook hebben wij 3 sim only abonnementen bij Vodafone.
Vodafone thuis word T-Mobile, daar heb ik geen problemen mee.
Vodafone gaat samen met Ziggo.
Dit houd voor mij in dat, als ik 2 sim only abonnementen (smart 500) zou willen verlengen (omdat dat goedkoper zou zijn), ik alle voordelen die wij hadden bij vodafone en vodafone thuis (bv 1gb extra data) kwijt raak.
Mocht ik toch mijn sim only abonnementen willen verlengen en hetzelfde willen als ik nu heb zou ik daar bij T-mobile ongeveer 8 euro per maand (per abonnement) meer voor moeten gaan betalen. Als ik niet verleng en het dus zo houd blijven wel alle voordelen staan.
Ik baal hier behoorlijk van want ik betaal nu dus standaard teveel. Overstappen naar Ziggo zou voor mij zeker het overwegen waard zijn.
door een medewerker van T-Mobile via facebook word ik naar dit forum geleid omdat er gewerkt word om combivoordeel in te voeren, maar hoe lang gaat dat duren????
Wel zou ik dan van Vodafone mobiel over moeten stappen naar T-mobile.......
Reputatie 6
Badge +5
@all,

Ik ben het helemaal met iedereen eens dat het lang duurt. Ik kan òòk niet wachten om jullie allemaal een mooie combideal aan te bieden. Ik weet dat het komt, maar nog niet wat het is en wanneer.

Wat ik wel weet, is dat je jouw huidige korting tussen Vodafone mobiel en T-Mobile Thuis behoudt, zelfs als je je mobiel bij Vodafone verlengt. Tenzij je er een heel ander abonnement van maakt natuurlijk. Maar als je nu een Smart abonnement hebt en je verlengt naar een nieuw Smart abonnement, dan behoud je jouw combivoordeel zoals je het al had!

Ik hoop dat dit het iets verduidelijkt en de keuze iets makkelijker maakt. 😉
Hallo Sander,
Ik zal je de berichtenwisseling op facebook sturen. Je collega zei dit namelijk eerst ook maar die heeft het nog nagevraagd en kwam daarna met een ander verhaal.

Sinds 22-10-2015 zijn wij van UPC/Ziggo overgestapt naar Vodafone thuis. Ook hebben wij 3 sim only abonnementen bij Vodafone.
Dit houd voor mij in dat, als ik 2 sim only abonnementen zou willen verlengen (omdat dat goedkoper zou zijn), ik alle voordelen die wij hadden bij vodafone en vodafone thuis (bv 1gb extra data) kwijt raak.
Mocht ik toch mijn sim only abonnementen willen verlengen en hetzelfde willen als ik nu heb zou ik daar bij T-mobile ongeveer 8 euro per maand (per abonnement) meer voor moeten gaan betalen. Als ik niet verleng en het dus zo houd blijven wel alle voordelen staan.
Ik baal hier behoorlijk van want ik betaal nu dus standaard teveel. Overstappen naar Ziggo zou voor mij zeker het overwegen waard zijn.

T-Mobile NL
Hoi Ivonne, goed dat je even contact opneemt. De informatie die je geeft is namelijk niet helemaal juist. Ik wil graag de misverstanden uit de wereld halen en jou bij T-Mobile Thuis houden. Je hebt het over 1GB extra data. Daaruit maak ik op dat je een Smart abonnement hebt. De extra data blijft behouden als je verlengt naar een nieuw Smart abonnement. Als je naar een ander soort abonnement verlengt vervalt de korting jammer genoeg wel. Heb je nog vragen? Laat het weten! ^Niels

Ivonne Janssen
Hallo, ik heb idd 2x een smart 500. Ik zou hetzelfde abonnement willen houden met 500 gb + 1000 gb gratis.
Dit is echter niet mogelijk volgens iemand van Vodafone omdat Vodafone deze regeling niet heeft met T-mobile.
Ik heb hier bewust voor gebeld met Vodafone pas geleden

T-Mobile NL
Hoi Ivonne,

Ik heb het nogmaals nagevraagd en ik moet terugkomen op mijn eerdere bericht. Vodafone heeft gelijk. Het is niet meer mogelijk te verlengen en recht te houden op die korting. Mijn excuus dat ik je niet meteen goed heb kunnen informeren.

Groet,
Niels

Ivonne Janssen
Hallo Niels, gaat T-mobile ook niet zo'n soort regeling aan met Vodafone?
Denk dat jullie toch wel wat klanten gaan verliezen zo!
Ik ga er in ieder geval serieus over nadenken, door dit samen gaan van Vodafone /T-mobile betaal ik nu namelijk teveel!

T-Mobile NL
Hoi Ivonne, Dat zou heel jammer zijn als je weg gaat bij ons. Ergens is het wel te begrijpen. Niemand gooit graag geld weg natuurlijk. Waar ik je wel op wil wijzen is dat we druk bezig zijn om zelf een combinatievoordeel te bedenken. Met een T-Mobile Thuis en mobiel abonnement zou je hiervoor in aanmerking kunnen komen. Op ons forum wordt de nieuwste informatie gedeeld. https://forum.t-mobile.nl/.../combikorting-thuis-en.... Ik hoop dat je nog even wilt wachten en toch besluit bij ons te blijven! ^Niels

Het zou toch erg zuur zijn als ik zou verlengen en dan niet mijn voordeel behoud!
We wachten dan maar af, al duurt het wachten al erg lang zoals anderen dat hier ook al aangeven.
Het moet niet zo moeilijk zijn om een combo korting in het leven te roepen, zeker niet als je zelf binnen het gezin 3 (!!) mobiele tmobile abbo's hebt en je afwilt van je huidige provider....

Ik moet binnenkort de knoop doorhakken welke provider ik wil... anders houdt het gewoon op...... dan zou het ene gemiste kans zijn.

Dag allen!

Als ik op dit forum rondkijk, zie ik dat er erg veel vraag is naar ons aanbod rondom Quadplay, Mobiel en Thuis voordeel oftewel Combinatiekorting. Niet meer dan terecht natuurlijk, daarom start ik dit topic. Dan kan de discussie hier gebundeld worden, dan hoeven we niet tussen alle verschillende topics te schakelen.

Zodra er meer info is rondom een actie, dan zullen we dit (onder andere) hier plaatsen! 🆒
Wanneer komt T mobile met combi voordeel bij mobiel abonnement samen met T mobile thuis?
Pas hierover contact gehad en toen werd gezegd eind Juli.
Wel het is nu eind juli maar nog geen teken gehad.
Gr Milko
Sander, ik kreeg de eerste keer nadat ik iets schreef snel reactie van je.
"@all,

Ik ben het helemaal met idereen eens dat het lang duurt. Ik kan òòk niet wachten om jullie allemaal een mooie combideal aan te bieden. Ik weet dat het komt, maar nog niet wat het is en wanneer.

Wat ik wel weet, is dat je jouw huidige korting tussen Vodafone mobiel en T-Mobile Thuis behoudt, zelfs als je je mobiel bij Vodafone verlengt. Tenzij je er een heel ander abonnement van maakt natuurlijk. Maar als je nu een Smart abonnement hebt en je verlengt naar een nieuw Smart abonnement, dan behoud je jouw combivoordeel zoals je het al had!

Ik hoop dat dit het iets verduidelijkt en de keuze iets makkelijker maakt. "

Maar op wat ik je daarna schreef krijg ik niks meer. Hoe zit dat nou met wat ik geschreven heb?
"Hallo Sander,
Ik zal je de berichtenwisseling op facebook sturen. Je collega zei dit namelijk eerst ook maar die heeft het nog nagevraagd en kwam daarna met een ander verhaal.

Dit houd voor mij in dat, als ik 2 sim only abonnementen zou willen verlengen (omdat dat goedkoper zou zijn), ik alle voordelen die wij hadden bij vodafone en vodafone thuis (bv 1gb extra data) kwijt raak.

T-Mobile NL
Hoi Ivonne, goed dat je even contact opneemt. De informatie die je geeft is namelijk niet helemaal juist. Ik wil graag de misverstanden uit de wereld halen en jou bij T-Mobile Thuis houden. Je hebt het over 1GB extra data. Daaruit maak ik op dat je een Smart abonnement hebt. De extra data blijft behouden als je verlengt naar een nieuw Smart abonnement. Als je naar een ander soort abonnement verlengt vervalt de korting jammer genoeg wel. Heb je nog vragen? Laat het weten! ^Niels

Ivonne Janssen
Hallo, ik heb idd 2x een smart 500. Ik zou hetzelfde abonnement willen houden met 500 gb + 1000 gb gratis.
Dit is echter niet mogelijk volgens iemand van Vodafone omdat Vodafone deze regeling niet heeft met T-mobile.
Ik heb hier bewust voor gebeld met Vodafone pas geleden

T-Mobile NL
Hoi Ivonne,

Ik heb het nogmaals nagevraagd en ik moet terugkomen op mijn eerdere bericht. Vodafone heeft gelijk. Het is niet meer mogelijk te verlengen en recht te houden op die korting. Mijn excuus dat ik je niet meteen goed heb kunnen informeren.

Groet,
Niels

Ivonne Janssen
Hallo Niels, gaat T-mobile ook niet zo'n soort regeling aan met Vodafone?
Denk dat jullie toch wel wat klanten gaan verliezen zo!
Ik ga er in ieder geval serieus over nadenken, door dit samen gaan van Vodafone /T-mobile betaal ik nu namelijk teveel!

T-Mobile NL
Hoi Ivonne, Dat zou heel jammer zijn als je weg gaat bij ons. Ergens is het wel te begrijpen. Niemand gooit graag geld weg natuurlijk. Waar ik je wel op wil wijzen is dat we druk bezig zijn om zelf een combinatievoordeel te bedenken. Met een T-Mobile Thuis en mobiel abonnement zou je hiervoor in aanmerking kunnen komen. Op ons forum wordt de nieuwste informatie gedeeld. https://forum.t-mobile.nl/.../combikorting-thuis-en.... Ik hoop dat je nog even wilt wachten en toch besluit bij ons te blijven! ^Niels

Het zou toch erg zuur zijn als ik zou verlengen en dan niet mijn voordeel behoud! "

😠
Ze zeggen zo veel. Tegen mij zeiden ze eind December 2017
Goedemorgen allen,
Ik twijfel nog om over te stappen omdat ik geen fan ben van adsl. Maar gezien de prijzen van een niet nader te noemen concurrent twijfel ik. Er is nog niks bekend over quad abbo's. Maar kan der al wel gezegd worden dat wanneer ik nu over stap ik nog wel recht heb op deze aankomende quad deals. Ben namelijk al klant bij tmobile mobiel.

Mvg Frank
Reputatie 6
Badge +5
Hoi RonaldIvonne,

Oeps! Je hebt helemaal gelijk. Hier is excuses wel op zijn plaats. Ik begrijp dat ik er faliekant naast zat. Ik wil mijn collega Niels dan ook bedanken voor deze info. Ik heb de foutieve informatie hierboven doorgehaald, zodat andere klanten niet het verkeerde idee krijgen. Je verliest inderdaad de korting zodra je verlengt bij Vodafone. Intern is de informatie nu ook aangepast, zodat wij niet nogmaals onze klanten verkeerd informeren. Hartelijk bedankt dus voor je scherpe blik! Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen, dan kan ik eens kijken of ik nog iets voor jou kan regelen. Heb je inmiddels wel verlengd?

@SnOw, je hoeft niet meer te twijfelen! Het komende combinatievoordeel zal voor al onze klanten gelden. Je kunt dus nu al een abonnement aanvragen. Zodra ons aanbod er is, dan kun je hier ook gebruik van maken!
Reputatie 2
Tijdje niet gekeken op het forum, las dat er al vanaf FEBRUARI aan de combinatie wordt gewerkt, en nu nog niets?

Heb pas een abonnement afgesloten, ben op zich tevreden met T-mobile al jarenlang, mijn vraag kan ik met terugwerkende kracht restitutie oid krijgen mocht het nog Maanden gaan duren?
Dat het technisch nog niet mogelijk is de korting te geven, betekend toch nog niet dat er al wel gecommuniceerd kan worden wat de kortingen zullen gaan worden?

Hierdoor zouden veel mensen nu al kunnen kiezen
Reputatie 3
Goedemorgen,

Ik heb een vraag: ik heb zowel T-Mobile thuis als mobiel en nu heb ik gehoord dat je dan recht zou hebben op een aanbieding of extra internetdata of iets. Klopt dit?

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Marc de Boer
Reputatie 6
Badge +5
@moeftie en @marcsdeboer,

Ik heb jullie berichten hier gezet. Hier houden we iedereen up-to-date als er een combinatievoordeelkorting komt. Het is zeker dat het komt, maar nog niet wanneer. Je kunt nu alvast een aanvraag doen, de actie zal namelijk gelden voor al onze Thuis en mobiel klanten (dus niet alleen nieuwe Thuis klanten).
Ik heb al zo veel posts gelezen dat de korting echt komt.
De korting wordt nu al een half jaar beloofd, zonder details te durven geven.
Ik zal pas iets kunnen overwegen als ik weet wat het voordeel zal zijn en onder welke voorwaarden. Anders is nu overstappen gewoonweg niet interessant. Zeker niet als het nog jaren kan duren voor de korting in gaat.
Sterker nog, een 4 in 1 pakket bij een concurrent is nu wellicht interessanter. Dan ben je je klanten voorgoed kwijt.
Ik heb in de afgelopen week een mail ontvangen dat de eerste 40.000 klanten van T-mobile thuis die naar een bepaald nummer smsen 2 dagen onbeperkt internet krijgen (nou ja 256000 MB om precies te zijn).

Ik vind het een leuk aanbod en maak er momenteel ook gebruik van. Alleen is het wel erg jammer dat het maar twee dagen gelding is. Het had een goedmakertje kunnen zijn voor het lange wachten op de combikorting als je wat langer van de data bundel gebruik kon maken maar nu is 2 dagen wel heel erg kort. Als je dat op wilt maken moet je bijna de volledige 48 uur youtube gaan kijken.

Overigens heb ik de 2 dagen onbeperkt data van jullie eerdere actie die iedere klant zou ontvangen zelfs na het aangeven bij de klantenservice en antwoord at ik het met een paar dagen zou krijgen NOOIT gekregen 😠