Beantwoord

Connectie fout server

• 30 september 2018
  • 3 reacties
  • 632 Bekeken

Hallo T-mobile.

Sinds een aantal dagen, lijkt er een probleem te zijn als ik een server probeer te benaderen binnen het Ziggo/upc netwerk.

Als ik een tracert doe kom ik niet verder dan 213.51.7.75 van Ziggo lls-rc0100-cr101-be2-2.core.as33915.net

Kan het zijn dat er Gateway problemen zijn tussen T-mobile netwerk en Ziggo?.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 5 oktober 2018, 12:04

Gezien je laatste hop in het netwerk van Ziggo is lijkt daar iets mis te gaan. Hier kan T-Mobile niets aan doen en zal Ziggo moeten oplossen. als het via VPN wel werkt komt dat door dat je via een andere route het netwerk binnen komt waar het wel werkt.
Bekijk origineel

3 reacties

Net weer getest, VIA een VPN kom ik er wel. VPN uit en weer connectie issues. Lijkt erop dat via een omweg ik er wel kom maar direct niet. Is alleen issue via de hop zoals eerder aangegeven.
Reputatie 7
Badge +10
Gezien je laatste hop in het netwerk van Ziggo is lijkt daar iets mis te gaan. Hier kan T-Mobile niets aan doen en zal Ziggo moeten oplossen. als het via VPN wel werkt komt dat door dat je via een andere route het netwerk binnen komt waar het wel werkt.
Hmm niet helemaal mee eens.

Als binnen ziggo geen issue is, maar vanaf andere ISP wel op hun netwerkt, dan is het een issue die gefixt moet worden door ziggo.
Echter zal T-mobile dit wel moeten rapporteren aan hun.
Vaak is er een '3e lijn' aanwezig die juist dit soort netwerkt issue afstemmen met de derde partij.
Komt ook veel voor bij routerings problmenen in de telefoonnetwerken, dan stemmen de verschillende providers het ook technisch af.

Reageer