Beantwoord

Correctie van hardware boete

• 11 november 2019
  • 4 reacties
  • 341 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben klant bij T-Mobile en T-Mobile Thuis. In juni 2019 is het T-Mobile Thuis contract 12 maanden verlengt onder voorwaarden van 6 maanden korting. Ik zou daarnaast alle voordelen die ik al had op het lopende abonnement behouden.

Helaas werden de kortingen maandenlang  niet verrekend en bleek ik ook ineens te betalen voor fox sports eredivisie, terwijl ik deze gratis zou behouden. Hierover heb ik talloze keren contact gezocht met de klantenservice. Die beloofde dat het uiteindelijk allemaal goed zou komen.

In september stond ineens een spookrekening van boven de tachtig euro klaar. Er zou een boete openstaan van 75 euro?! 

In juni kreeg ik tot mijn verbazing een nieuw modem. Bij het pakket zat geen brief en ik heb later ook geen brief ontvangen over waarom en wat er met het oude modem moest gebeuren. Die schijnen via de email te zijn verstuurd (lekker slim, maar niet heus, deze email is terecht gekomen in de spam map. En sowieso, zulke belangrijke berichten waar zulke consequenties aan vast zitten stuurt een professioneel bedrijf niet via de email! Zeker als het om nog eens gaat om een ongevraagde wisseling van het modem). 

Ik heb toen weer de klantenservice gebeld en die vertelden mij dat ik het modem terug moest sturen. Dit heb ik dezelfde dag nog gedaan. De boete zou komen te vervallen. Het zou worden verrekend met de eerst volgende rekening. Eenmaal 28 september, geen verrekening. Sowieso ben ik niet zo van de verrekeningen, haal het gewoon uit het systeem. 

Ondertussen heb ik het abonnement-deel gewoon betaald en heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice. Het zou allemaal goed komen. 

Niet dus. Enkele weken geleden kwamen de eerste dreigementen binnen: betalen, of we sluiten je af . Ik heb wederom weer contact opgenomen met de klantenservice. Het zou goed komen. De verrekening zou plaatsvinden met de rekening van eind oktober. Als ik toch zou worden afgesloten, dan moest ik de financiële afdeling bellen, en aangeven dat er een verrekening van 75 euro klaar staat.

De verrekening heeft ook niet plaatsgevonden op de rekening van oktober. En ja hoor! Vandaag was het zo ver, ik ben 11 november om 11:30 afgesloten, terwijl ik midden in een belangrijke trade zat.

Ik heb direct de financiële afdeling gebeld en tot mijn verbijstering eisen ze nu dat ik eerst de 75 euro betaal, voor een modem die ik al bijna twee maanden geleden heb ingeleverd, voordat de blokkade wordt opgeheven. Als ik de 75 euro nu betaal, zal ik eind november de "verrekening" krijgen terug gestort, namelijk ongeveer 36 euro.

36 euro maar? M'n abonnement is 26 euro. 75-26=49. Maargoed, dit zal dan wel weer het volgende probleem worden, in deze eindeloze klantpesterij!

Die "verrekeningen" van jullie ken ik onderhand wel. Die vinden bijna nooit plaats. Dat bleek al nadat m'n contract werd verlengd en de klantvoordeel en gratis fox sports eredivisie maandenlang niet werden verrekend. 

Maar wat werkelijk bizar is, is dat jullie nu, om mij weer aan te sluiten, van mij eisen dat ik 75 euro vooruit op de rekening van november betaal, terwijl jullie het modem al 2 maanden binnen hebben en ik alle maanden m'n abonnementskosten + teveel, gewoon netjes doorbetaald heb.

Dit is gewoon contractbreuk. Ik kom mijn verplichtingen na, en jullie leveren de dienst niet. Daar bovenop komt nog dat ik voor mijn inkomen afhankelijk ben van jullie dienst en deze loop ik nu dus mis!

Ik ga het omdraaien! Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik heb dan ook besloten helemaal geen abonnementskosten meer te gaan betalen voor het t-mobile thuis abonnement totdat er een oplossing is gevonden 

Sterker nog, als ik niet binnen 24 uur word aangesloten, vat ik dit officieel op als contractbreuk en zal ik elders een contract afsluiten voor gelijkwaardige diensten. Voor zolang ik nog niet aangesloten ben door de andere provider zal ik alle misgelopen inkomsten door deze breuk gaan verhalen op t-mobile in het kader van het niet nakomen van het contract. 

De grens is bij mij bereikt. Ik ga in april 2020 ook het T-Mobile mobiele contract niet verlengen gezien alle voordelen (waar je 4 maanden lang achteraan moet bellen) ook vervallen. 

Wat een slechte service! Schofterig gewoon! 

icon

Beste antwoord door niquedegraaff 11 november 2019, 14:48

Ik heb zojuist als laatste poging nog een keer contact opgenomen met de financiële afdeling. Ik heb verteld hoe ik het zie, namelijk, niet leveren is contractbreuk en dus einde contract. 

Na zo'n 5 minuten is de blokkade eraf gehaald.. Volgende stap is nu de incassokosten die onterecht zijn bijgeteld op de rekening van november. Ik ga deze niet betalen , dit zal ook worden verrekend. 

Ik hoop nu dat ik tot einde van het contract zonder problemen gebruik kan maken van de diensten. 

Maar ik ben inmiddels wel zo ver dat ik denk ik af ga zien van een nieuwe verlenging. Zowel bij mobiel als thuis. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1

Ik heb zojuist als laatste poging nog een keer contact opgenomen met de financiële afdeling. Ik heb verteld hoe ik het zie, namelijk, niet leveren is contractbreuk en dus einde contract. 

Na zo'n 5 minuten is de blokkade eraf gehaald.. Volgende stap is nu de incassokosten die onterecht zijn bijgeteld op de rekening van november. Ik ga deze niet betalen , dit zal ook worden verrekend. 

Ik hoop nu dat ik tot einde van het contract zonder problemen gebruik kan maken van de diensten. 

Maar ik ben inmiddels wel zo ver dat ik denk ik af ga zien van een nieuwe verlenging. Zowel bij mobiel als thuis. 

Reputatie 6
Badge +2

Ik ben al klant van T-Mobile toen ze Vodafone thuis overnamen, en moet eerlijk bekennen dat alles perfect werkt ook veranderingen in het abonnement die ik afgelopen jaren heb gedaan, misschien ben ik een van de weinige geluksvogels?

Wat me wel opvalt bij het lezen van de diverse forums dat er bij providers wel heel erg veel fout gaat als je het b.v. vergelijkt met energieaanbieders of verzekeringen, enz. waarom dat is zo is blijft een vraagteken.

Reputatie 1

Over de dienst van het product heb ik niets te klagen. Maar de financiële afhandeling is een puinhoop. Ook die bekende klantvoordeel ellende eerder dit jaar is daar een groot voorbeeld van.

Het is nu voorlopig opgelost maar ik vertrouw t-mobile niet meer. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @niquedegraaff,

Vooropgesteld: de klantervaring staat bij ons voorop. Als er iets misgaat of als dit niet optimaal is, dan horen we dit graag, zodat we dit kunnen oplossen en ook mogelijk het proces aan kunnen passen. Bedankt dus voor je feedback! Ik zie dat het inmiddels is gecorrigeerd en alles direct hersteld is. Excuus voor het ongemak. Dan kunnen we nu beginnen aan het herstel van het vertrouwen. MOcht je nog vragen hebben of ergens tegen aanlopen, laat het ons weten!

Reageer