Beantwoord

draytek datum/tijd in 2015

• 2 januari 2021
  • 26 reacties
  • 462 Bekeken

ik heb ook veel problemen met de draytek, net als zovelen wat ik hier om het forum lees,

het gaat om de draytek vigor 2132FVN, de datum staat op januari 2015, ik ben klant bij t-mobile, zowel thuis als mobile, dus ik wil dat de datum goed komt te staan op dit modem, we kunnen anders de apps op de lg smart tv niet meer gebruiken, dus ik wil dat het goed komt te staan, en niet voor 1 dag, want dat heb ik ook al gelezen op dit forum dat het dan weer terug springt, ik ben al heel lang klant, dus doe je uiterste best dat we ook klant willen blijven bij t-mobile!! en anders mailen naar *Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht, alsjeblieft.*

icon

Beste antwoord door Sander 8 januari 2021, 12:04

Hoi @k.eenschoten,

Excuus voor de vertraging! Wat Marcel MCi zegt, klopt 100%. 

Datum/tijd

Dit probleem is opgelost. De datum/tijd wordt automatisch gesynchroniseerd na een reset van het modem. Ik zie dat je modem al erg lang online is. Een reset zal dus helpen. Lees hier hoe dat gaat: reset modem. Mocht dit niet lukken, laat het mij direct weten, dan vraag ik om dit handmatig aan te passen. 

LG store

Dit blijkt een issue tussen onze DNS en de LG store. In het topic dat Marcel aangeeft kun je de oplossing vinden. Die ligt in het aanpassen van de DNS (via de TV instellingen). Op de achtergrond is T-Mobile bezig om ervoor te zorgen dat ook met onze DNS de LG store weer 100% werkt. 

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hallo k.eenschoten,

In bijgaande topic lees ik dat er een aanpassing is gedaan voor het probleem met de datum op de Draytek. Het zal nog éénmalig aangepast moeten worden en zal daarna goed moeten blijven.

Er speelt ook nog een probleem van DNS instellingen in combinatie met een LG TV, dit wordt in onderstaande topic ook besproken.

Mvg.

Marcel.

Begrijp ik nu dat ik de router zelf moet veranderen maar hoe dan aub

Hij pakt dat niet bij mij die instellingen veranderen t-mobile moet die datum dan aanpassen maar dat gebeurt dus niet?

Reputatie 6
Badge +2

De datum kan je inderdaad niet zelf aanpassen. Wacht even op een moderator, die dan het verzoek doen bij de technische dienst om dit aan te passen.

Bedankt voor je snelle antwoord, ik wacht dan nog even

Gr Harry

hoe kan ik deze moderator bereiken dan? of geeft u dat door?

Wordt het dan verholpen nu?

Gr.

karin

Reputatie 5
Badge +2

@k.eenschoten ,

Een moderator pakt dit vanzelf op. Ze werken op volgorde van binnenkomst.

Hartelijk dank voor je antwoord

Gr Harry

wanneer krijg ik nu eens bericht ik wacht al een tijdje op een antwoord??

m.v.g.

Harry

Hallo Moderator, wanneer krijg ik antwoord op mijn vragen, we zijn alweer een week verder?

ik kan ook geen radio meer luisteren via internet?

Ik mag wel korting krijgen op de abonnement prijs die is vrij hoog, moet wel betalen, maar krijg weinig of geen feedback van t-mobile.

??

M.v.g.

Harry

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @k.eenschoten,

Excuus voor de vertraging! Wat Marcel MCi zegt, klopt 100%. 

Datum/tijd

Dit probleem is opgelost. De datum/tijd wordt automatisch gesynchroniseerd na een reset van het modem. Ik zie dat je modem al erg lang online is. Een reset zal dus helpen. Lees hier hoe dat gaat: reset modem. Mocht dit niet lukken, laat het mij direct weten, dan vraag ik om dit handmatig aan te passen. 

LG store

Dit blijkt een issue tussen onze DNS en de LG store. In het topic dat Marcel aangeeft kun je de oplossing vinden. Die ligt in het aanpassen van de DNS (via de TV instellingen). Op de achtergrond is T-Mobile bezig om ervoor te zorgen dat ook met onze DNS de LG store weer 100% werkt. 

Hallo Sander,

precies gedaan zoals je gezegd hebt, maar het heeft niks geholpen, de problemen zijn nog precies het zelfde.

ik hoor wel weer van je,

mvg

harry

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @k.eenschoten,

Oké, bedankt voor het snelle checken! Ik heb direct de datum/tijd gecontroleerd en deze staat op “2021 Jan 8 Fri 14:40:8”. Die zou nu dus echt goed moeten staan. Waar zie jij de datum staan?

Als het gaat om het aanpassen van de DNS en de LG store, dan zou het echt moeten lukken met die aanpassing. Kun je een afbeelding plaatsen waar je de DNS hebt aangepast en welke foutmelding je krijgt vanuit de LG store? 

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, en als ik YouTube open hetzelfde.

De laatste foto is als ik inlog op de lg store

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @k.eenschoten

Dank voor de foto's! Dit is inderdaad de melding die onze DNS in combinatie met de LG store geeft. Als je nu de DNS van Google instelt op je TV, kun je weer beschikken over de apps van je LG TV. Ik kopieer hier de instructie:

Ga naar de instellingen van je tv,

Dan naar bekabeld of wifi,

Klik op bewerken,

Pas de DNS server aan naar 8.8.8.8 (Google) 

Opslaan.

Ik kan bij dns server geen 8888 invoeren hij pakt dat niet

Hierbij de foto’s van hoe en wat met de dns server.

mvg Harry 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @k.eenschoten, bedankt voor de foto's, dat helpt enorm!

Gebruik je bij het invoeren van de Google DNS de punten tussen de verschillende ‘achten’ (8.8.8.8)?

Bedankt voor je antwoord, ik ga het uit proberen.

mvg

Harry

Nee, met de punten er tussen werkt ook niet, verbinden blinkt dan ook niet op.

maar toch maar weer bedankt voor het meedenken.
Harry 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @k.eenschoten ,

Ik lees dat voor enkele klanten de Open DNS 208.67.220.220 dé oplossing is. Wellicht dat dit voor jou ook het probleem oplost. 

Geweldig alles werkt weer, heel erg bedankt.

Mvg

Harry

Reputatie 3
Badge +2

Ah dat is fijn om te horen, @k.eenschoten! Dat doet mij zeker deugd! Mocht je in de toekomst vragen, hebben, laat het mij weten. We zitten hier op de Community voor je klaar!

Reageer