Beantwoord

Draytek Vigor2132F bevriest regelmatig; debug log nodig

• 16 juni 2019
  • 3 reacties
  • 364 Bekeken

Ik ben al een hele tijd klant en ben zeer tevreden met het glasvezel internet van T-Mobile Thuis. Er is echter één irritant probleem; het modem (Draytek Vigor2132F) bevriest zo nu en dan. Vorige week was het een paar dagen achter elkaar, soms heb ik er weken geen last van.

Met bevriezen bedoel ik; geen internet meer, web interface onbereikbaar. Enige oplossing is het apparaat opnieuw opstarten in de meterkast.

Het is voor mij onduidelijk wat hier de oorzaak van is; ik tref het soms zo aan als ik thuis kom van werk, dus ik heb niet de indruk dat het een actie van mij is die dit triggert.

Ik was van plan het apparaat met telnet aan te spreken om de crash logs uit de debug log te vissen, zoals op de website van Draytek wordt toegelicht, maar helaas lijkt het erop dat jullie de telnet service ontoegankelijk hebben gemaakt voor mij.

Kunnen jullie het log misschien voor mij ophalen en met mij delen? Dan kan ik weer verder met mijn onderzoekje. Als jullie een andere oplossing hebben hoor ik dat ook graag natuurlijk.
icon

Beste antwoord door Piotr 26 juni 2019, 10:07

Hey Korijn,

Top om te horen dat je al zo lang trouwe klant bent bij ons!😄 Dat bevriezen van je modem moeten we natuurlijk gaan verhelpen. Weet je toevallig wat voor lampjes er op je modem branden wanneer je modem vast blijft hangen? En werkt je TV wel tijdens zo'n uitval? Ook raad ik je een fabrieksreset van je modem aan. Dit kan al de nodig problemen verhelpen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey Korijn,

Top om te horen dat je al zo lang trouwe klant bent bij ons!😄 Dat bevriezen van je modem moeten we natuurlijk gaan verhelpen. Weet je toevallig wat voor lampjes er op je modem branden wanneer je modem vast blijft hangen? En werkt je TV wel tijdens zo'n uitval? Ook raad ik je een fabrieksreset van je modem aan. Dit kan al de nodig problemen verhelpen.
Ik waardeer de aangeboden hulp, maar het zou fijn zijn om concreter te kunnen praten over wat er nu daadwerkelijk aan de hand is. Vannacht is mijn modem weer bevroren (router admin UI onbereikbaar, google assistant geeft alleen nog maar errors, geen internet op telefoons/computers, geen TV), na een reset vanochtend werkte alles weer. Helaas heb ik daarbij niet gelet op de lampjes.

Wat betreft instellingen; ik heb op de WI-FI instellingen en mac-filters na niks veranderd. Ik kan een fabrieksreset proberen.

Kunnen jullie het diagnostisch log bekijken van afgelopen nacht? Het is tussen 3 uur s'nachts en 9 uur vanochtend gebeurd.
Reputatie 5
Badge +2
Hey @Korijn,

We kunnen jammer genoeg niet zo diep in het modem graven en je de gewenste diagnostische logs leveren. Wél kunnen we zien hoelang je modem al verbonden is en zo te zien is je modem gelukkig al een geruime tijd onafgebroken online. Ook zie ik vanaf deze kant geen problemen met de verbinding. Heb je in de tussentijd ook een fabrieksreset uitgevoerd?

Reageer