Beantwoord

Draytek Vigor2132FVn - Unifi

• 24 september 2019
  • 3 reacties
  • 354 Bekeken

Beste,

Ik heb sinds een aantal jaren met veel plezier een T-Mobile Home/Thuis pakket, zonder telefonie.
Hierbij is destijds een Draytek modem/router geleverd, de WiFi hiervan is goed maar ik zocht meer dus ben ik gaan kijken naar de producten van Unifi en ben daar zeer tevreden over.
Inmiddels is mijn collectie uitgebreid naar het volgende:

2x Unifi AP AC Lite
1x Unifi Networks Unifi Switch 8 150W PoE
1x UniFi USG Enterprise Gateway Router
1x UniFi Cloud Key

Ik zie dat de mogelijkheid zou bestaan om met deze setup het Draytek modem/router te vervangen, ik ben echter op zoek naar mensen met ervaring in deze en naar de settings die ik dan zou moeten gaan maken/doen om dit te realiseren.

Dus beste forumeanen ik laat me graag informeren...

Met vriendelijke groet
AdrianJC
icon

Beste antwoord door Pilovali 10 oktober 2019, 12:22

Ikzelf heb gebruik gemaakt van deze tutorial: https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b

@Bjarn heeft deze gemaakt. Aangezien ik geen wall AP's heb, heb ik tot en met hoofdstuk 6 gedaan.

Mocht je geen TV hebben, kun je de USG direct aansluiten op de mediaconverter. Zorg dan wel dat je VLAN 300 gebruikt als WAN. Je krijgt dan vanzelf een IP adres vanaf T-Mobile.
Zoals dit:

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @AdrianJC

dat word allemaal besproken in het topic glasvezel draytek vervangen met je eigen router met vlan
Ik heb een vergelijkbare setup en heb zojuist de MC220L aangesloten en de Draytek er tussenuit.
Mijn USG krijgt geen WIN IP-adres.
Ik kan in het genoemde topic niet terugvinden of er in de USG nog setting moeten worden aangepast.

Moet de WAN port anders geconfigureerd worden bij "directe aansluiting" op een ISP signaal
Reputatie 6
Badge +17
Ikzelf heb gebruik gemaakt van deze tutorial: https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b

@Bjarn heeft deze gemaakt. Aangezien ik geen wall AP's heb, heb ik tot en met hoofdstuk 6 gedaan.

Mocht je geen TV hebben, kun je de USG direct aansluiten op de mediaconverter. Zorg dan wel dat je VLAN 300 gebruikt als WAN. Je krijgt dan vanzelf een IP adres vanaf T-Mobile.
Zoals dit:

Reageer