Beantwoord

DSL aansluiting testen

• 16 mei 2020
  • 6 reacties
  • 250 Bekeken

Ik vraag me af of er een manier is dat ik mn tel aansluiting kan testen “voordat” mn tmobile thuis pakket er is?

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 mei 2020, 19:19

Hallo @RichardBianc 

Zonder signaal op de lijn valt er volgens mij niks te testen.

Ben je onzeker of je aansluiting juist is? Plaats eventueel een foto van de aansluiting als het een wandcontactdoos in de woonkamer is dan kunnen we meekijken.

Het beste is wel om je modem aan te sluiten op de vaste ISRA meestal in de meterkast dan is er weinig kans op een niet werkende telefoonlijn.

Hier kun je nagaan of er een werken de telefoonlijn in jouw woning hoort te zijn

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @RichardBianc 

Zonder signaal op de lijn valt er volgens mij niks te testen.

Ben je onzeker of je aansluiting juist is? Plaats eventueel een foto van de aansluiting als het een wandcontactdoos in de woonkamer is dan kunnen we meekijken.

Het beste is wel om je modem aan te sluiten op de vaste ISRA meestal in de meterkast dan is er weinig kans op een niet werkende telefoonlijn.

Hier kun je nagaan of er een werken de telefoonlijn in jouw woning hoort te zijn

Dat is nou juist het punt, het ISRA punt is dus nergens te vinden, niet in de meterkast of in de kruipruimte, niks te vinden. 
Er zit wel een gewone tel aansluiting in mn woonkamer, daar “moet” de modem want ik heb nog wat apparatuur  die bekabeld “moet” worden aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @RichardBianc 

De link boven vermeldt laat die wel een actieve lijn zien op jouw adres?

En heeft die kabel de kleuren rood blauw oranje wit? Kan je die kabel volgen van waar die komt?

Kom je niks van dit tegen in de meterkast of woonkamer verder?

Volgens de pagina vd link doet de aansluiting het. 
de draden zijn niet te volgen want het is een inbouw wandcontactdoos. 

Ik heb alles nagekeken in de meterkast maar zo’n aansluiting als op de foto kom ik niet tegen. 
onder het huis gaat er wel een groen ommantelde kabel ongeveer naar de plek waar de contactdoos zit maar die kabel gaat door de funderingen naar beide buren. 

Reputatie 7
Badge +18

Volgens mij kan je gewoon een abonnement afsluiten en indien er problemen zijn kan er altijd een monteur aangestuurd worden.

Mocht de monteur later komen dus na een week ofzo dan kan je om een unlimited voucher voor een week vragen die je kan gebruiken als hotspot en ja de voucher is echt unlimited 😄

Reageer