Beantwoord

Edgerouter X achter Tmobile Router

• 22 mei 2018
  • 3 reacties
  • 918 Bekeken

Goede dag.

Ik ben nieuw hier op het forum en ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Tmobile thuis omdat mijn huidige glasvezel provider stopt en het netwerk overgenomen wordt door KPN. Ik heb een vraag en dat is: Ik heb thuis een compleet netwerk liggen met o.a.Ubiquiti Router (Edgerouter 😵 en Access points (AC Lites) en start met IP adres 192.168.1.1. Ik wil graag mijn netwerk intact laten omdat ik daar veel rules in heb zitten en precies mijn internetverkeer kan monitoren en beheren. Standaard provider routers hebben minder opties voor beheer. Daarom wil ik de Ubiquiti Router X koppelen aan de Tmobile Router. Ik zag bij onze zoon die uit huis is gegaan en ook TMobile thuis heeft, dat het IP adres ook 192.168.1.1 is.

Om twee routers achter elkaar te plaatsen moeten de twee routers elk in een apart segment staan. Bijvoorbeeld 192.168.2.254 wat als voorbeeld Experia V10 doet. Is het mogelijk om het IP adres van de Tmobile router te veranderen zonder dat ik heel mijn netwerk opnieuw moet gaan installeren?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 22 mei 2018, 21:55

Hallo PGA,

Het mooiste is natuurlijk de router van de provider helemaal buiten spel te zetten in zo'n geval.
Wellicht is dit een oplossing die voor jou beter op zijn plaats is.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo PGA,

Het mooiste is natuurlijk de router van de provider helemaal buiten spel te zetten in zo'n geval.
Wellicht is dit een oplossing die voor jou beter op zijn plaats is.
Dank je Hidden.nld. Ik ga het uitproberen zodra ik Tmobile thuis heb.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi pga1969!

Wat leuk dat je overstapt naar T-Mobile Thuis! Je bent van harte welkom. De forumleden en ik helpen je graag met al jouw T-Mobile Thuis vragen. Stel ze dus gerust! Kan ik je bijvoorbeeld helpen met je overstap, laat het me weten. Tot snel!

Reageer