Beantwoord

Eigen router bij alleen internet abonnement

• 6 mei 2020
  • 7 reacties
  • 276 Bekeken

Voor ons nieuwe huis gaan we overstappen op T-Mobile glasvezel. Ik heb hier een abonnement voor afgesloten voor alléén internet, dus geen telefoon of TV.

Nu wil ik mijn eigen router gaan gebruiken in plaats van die wat T-Mobile me gaat leveren. Ik zie op dit forum allerlei (VLAN) instellingen die gedaan moeten worden indien je ook telefoon/TV hebt. Klopt het dat als je dit niet hebt, het een kwestie van plug & play is? Dus kabeltje vanuit de media convertor (die ik er neem ik aan bij krijg) naar de WAN poort van mijn router, geen verdere instellingen nodig? Mijn router is een Netgear Nighthawk R7000P, die momenteel als router fungeert in mijn huidige appartement, deze staat nu achter een Ziggo Connectbox die in bridge-modus staat, en is voor deze set-up dus geconfigureerd.

icon

Beste antwoord door Jason 7 mei 2020, 16:41

Goedemiddag @Raymon89, wat gaaf dat jullie overstappen op ons Glasvezelnetwerk en van harte welkom op de Community! 😄 Van harte gefeliciteerd trouwens met je nieuwe woning!

Tof ook dat je van plan bent je eigen router te gaan gebruiken, dat is absoluut mogelijk. Houd er rekening mee dat je wel tijdens de installatie eerst het Zyxel modem aansluit (je krijgt natuurlijk begeleiding van een monteur), want anders meten wij geen signaal en word je niet aangemeld. Vervolgens kun je jouw router gewoon aansluiten en klaar is Kees. Gebruik bij je VLAN altijd de VLAN 300 voor onze internetverbinding.

Als ik iets anders voor je kan doen, geef een seintje. Ik zit altijd voor je klaar! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @Raymon89, wat gaaf dat jullie overstappen op ons Glasvezelnetwerk en van harte welkom op de Community! 😄 Van harte gefeliciteerd trouwens met je nieuwe woning!

Tof ook dat je van plan bent je eigen router te gaan gebruiken, dat is absoluut mogelijk. Houd er rekening mee dat je wel tijdens de installatie eerst het Zyxel modem aansluit (je krijgt natuurlijk begeleiding van een monteur), want anders meten wij geen signaal en word je niet aangemeld. Vervolgens kun je jouw router gewoon aansluiten en klaar is Kees. Gebruik bij je VLAN altijd de VLAN 300 voor onze internetverbinding.

Als ik iets anders voor je kan doen, geef een seintje. Ik zit altijd voor je klaar! 

Reputatie 5
Badge +2

Hmmm, altijd gedacht dat internet op VLAN 300 ingesteld moet worden.

Reputatie 5
Badge +2

@Raymon89 

Wil je niet teveel met VLAN's gaan rommelen is het simpeler om de T-mobile router (Zyxel?) een IP-adres te geven van bv. 192.168.178.1 en dan via DMZ alles doorsturen naar je eigen Netgear netwerk die dan b.v. de IP range 192.168.1.1 tot 254 beheert.
Ook de wifi van de T-mobile uitschakelen om storingen van de draadloze signalen onderling te verminderen.

Zelf heb ik zo’n verbinding met alleen internet zonder problemen werkend.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Raymon89 

Hier staan de instructies voor de Netgear Nighthawk R7000P.

https://kb.netgear.com/29911/Configuring-VLAN-IPTV-setup-on-your-Nighthawk-router

Internet VLAN 300

Iptv VLAN 640

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Raymon89 

Hier staan de instructies vroor de Netgear Nighthawk R7000P.

https://kb.netgear.com/29911/Configuring-VLAN-IPTV-setup-on-your-Nighthawk-router

Internet VLAN 300

Iptv VLAN 640

Je hebt helemaal gelijk, pardon, ik haalde twee zaken door elkaar. Super dat je deze handleiding erbij hebt gepakt, thanks voor je hulp @yalerta​​​​@Waqqas! 😁

Bedankt voor de berichten, duidelijk! :)

Dus internet op VLAN 300 zetten en klaar (iptv heb ik niet dus hoef ik dan ook niet in te stellen, toch?). Priority moet op 0 staan als ik het goed begrijp?

Reputatie 7
Badge +15

@Raymon89 

Hallo als je geen Iptv wil kan je gewoon op disable klikken en alleen VLAN 300 voor internet. Priority kan je op 0 laten.

Reageer