Beantwoord

Eigen router en aantal poorten op modem

• 11 mei 2018
  • 1 reactie
  • 1083 Bekeken

Hallo,

het viel mij op dat bij de geleverde router voor het t-mobile thuis abonnement wat "beperkingen" heeft.
bij dit product zijn dus alleen een aantal ethernet-poorten beschikbaar voor digitale televisie.
- Is dit de beperking van de geleverde router?
- Kan ik dit probleem oplossen door een andere router te gebruiken?
- Wat dus ook dan niet mogelijk is is dat ik tussen de router geen switch kan plaatsen die én digitale televisie ondersteund. Én een bekabelde internet verbinding kan realiseren.

Heeft iemand hier een idee hierover.
Ik heb overigens al contact gehad met de helpdesk. alleen deze oplossingen werken niet. en ik wil eerst zeker zijn of ik deze zaken kan oplossen voordat ik een eigen router aanschaf.
icon

Beste antwoord door jibbewillem 12 mei 2018, 08:50

Goedemorgen Egbert,

Allereerst welkom op het forum en welkom Thuis! 😀

De router is inderdaad zo ingesteld dat er twee poorten voor internet en twee voor tv zijn gereserveerd. Dit probleem zou je kunnen oplossen door gebruikt te maken van een eigen router. Je kan op je eigen router aangeven welke poorten je voor internet en tv wilt gebruiken. Hoe je een eigen router op glasvezel aansluit kun je hier lezen. Voor verbindingen via koper weet ik niet of je een eigen router kan gebruiken. Als je wilt kan ik dat voor je navragen.

Let er op dat je met een eigen router nog steeds geen tv en internet over één kabel kan laten lopen. Het is mogelijk om dit met twee switchen te doen, maar dat is technisch best moeilijk. Hier lees je in dit topic meer over.

Als alternatief zou je zoiets kunnen gebruiken. Wees er wel bewust van dat je maximaal haalbare snelheid dan daalt naar 100 Mbit/s.

Egbert, ik hoop dat je met deze informatie verder kan. Zo niet, dan hoor ik graag van je.
Bekijk origineel

1 reactie

Goedemorgen Egbert,

Allereerst welkom op het forum en welkom Thuis! 😀

De router is inderdaad zo ingesteld dat er twee poorten voor internet en twee voor tv zijn gereserveerd. Dit probleem zou je kunnen oplossen door gebruikt te maken van een eigen router. Je kan op je eigen router aangeven welke poorten je voor internet en tv wilt gebruiken. Hoe je een eigen router op glasvezel aansluit kun je hier lezen. Voor verbindingen via koper weet ik niet of je een eigen router kan gebruiken. Als je wilt kan ik dat voor je navragen.

Let er op dat je met een eigen router nog steeds geen tv en internet over één kabel kan laten lopen. Het is mogelijk om dit met twee switchen te doen, maar dat is technisch best moeilijk. Hier lees je in dit topic meer over.

Als alternatief zou je zoiets kunnen gebruiken. Wees er wel bewust van dat je maximaal haalbare snelheid dan daalt naar 100 Mbit/s.

Egbert, ik hoop dat je met deze informatie verder kan. Zo niet, dan hoor ik graag van je.

Reageer