Beantwoord

Eigen router (Ubiquiti USG) met Zyxel VMG8825-T50

• 11 juni 2019
  • 52 reacties
  • 17655 Bekeken

Reputatie 3
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
Hallo!

Sinds afgelopen weekend ben ik klant bij T-Mobile Thuis en maak ik gebruik van het glasvezel van Reggefiber en heb ik een mooie 500/500, met vaste telefonie en TV.

Als tweaker wil ik natuurlijk het uiterste uit m'n netwerk te halen. Aangezien het een nieuwe woning is, kon ik het netwerk vanaf 0 opbouwen. Zo heb ik eindelijk mijn Ubiquiti apparatuur binnen kunnen halen.

Ik maak gebruik van de USG, 8 ports PoE switch en twee in-wall AC's. Komende dagen heb ik dus genoeg om te spelen.

Maar nu. Ik heb het Zyxel modem ontvangen en toen ik belde met T-Mobile om bridge modus in te schakelen zodat ik mijn eigen spul kon gebruiken, kreeg ik het nieuws dat dat niet kon.
Dit verbaasde mij een beetje. Tot nu toe heb ik ervaring met twee providers:
  • Caiway
  • Ziggo
Bij mijn ouders thuis heb ik glasvezel van Caiway aangesloten. Hier konden wij direct onze eigen apparatuur op aansluiten zonder problemen. TV en telefonie werkt ook prima, maar dat gaat bij hun (volgens mij?) nog over coax.
In mijn oude woning had ik Ziggo. Hier werd het modem in bridge mode gezet waarna ik zonder problemen mijn eigen apparatuur kon aansluiten. Hier ging TV ook over coax, natuurlijk.

Nu is de manier van werken bij T-Mobile vrij nieuw voor mij. Ik heb al een hoop topics gelezen van o.a. @Hidden.nld (bedankt!) en begreep inderdaad dat bridge mode e.d. niet mogelijk is. Ook telefonie gaat niet werken met eigen apparatuur.

Hieruit heb ik dus opgemaakt dat ik verplicht het Zyxel modem moet gebruiken voor in ieder geval telefonie. Maar nu was ik benieuwd of er anderen hier waren die TV over eigen apparatuur mogelijk hebben gemaakt? Dit is het onderdeel wat ik nog niet helemaal kan vinden. Wat ik wel las, was het instellen van een DMZ. Maar heeft dit invloed op TV?

Zullen er in de toekomst bij T-Mobile meer mogelijkheden komen voor het gebruik van eigen apparatuur? Niet zo zeer dat er ondersteuning komt vanuit henzelf, maar dat het makkelijker gemaakt worden om bijvoorbeeld telefonie en TV over je eigen apparatuur te laten gaan zodat het standaard modem volledig in de ban gedaan kan worden.

Bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door Bjarn 18 juni 2019, 23:59

@Gurney Here it is! Succes met de setup. Laat me maar weten als je nog vragen hebt.
https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b

(cc: @Hidden.nld @Pieter_B @Sander)
Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@DennisvDinter je kan alleen bij glasvezel de router vervangen. voor dsl heb je een extra modem nodig voor bridge modus of dubbel nat

@DennisvDinter je kan alleen bij glasvezel de router vervangen. voor dsl heb je een extra modem nodig voor bridge modus of dubbel nat

Dank je Hidden.nld Ik zie dat ik in mijn post inderdaad ben vergeten om te melden dat ik een glasvezel abonnement zal nemen. Vandaar ook de eventuele aanschaf van de Deco set, zodat deze de Zyxel router kan vervangen. Tenminste, dat is het idee. Ik had al wel begrepen dat de Zyxel geen bridge modus heeft, vandaar de behoefte voor vervanging.

Ik ben blij met de snelle en goede reacties die ik heb ontvangen. Erg verhelderend en geeft meer zekerheid.

Groet

Dennis

Reageer