Eigen routers nieuwe TV platform

• 11 november 2020
  • 9 reacties
  • 698 Bekeken

Reputatie 4

Goedenavond,

op https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/je-eigen-modem-bij-t-mobile-thuis-307241 staan er veel informatie over het gebruiken van eigen apparatuur aan een DSL of Glaslijn.

Nu heb ik de setup ook netjes werkend met vlan 300 voor internet en 640 voor tv.

Is er al bekend wat de setup is als je overstapt naar het nieuwe tv platform?

Gezien ik overweeg om de overstap van WBA naar ODF is de overstap naar het nieuwe tv platform een bijkomende iets.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hallo @Mdevries, het nieuwe tv-platform werkt op glasvezel geheel via VLAN 300. Je kunt de tv-box gewoon op een LAN-poort van de router aansluiten. Het enige wat je op de router moet instellen is VLAN 300 voor internet (net als nu). VLAN 640 komt te vervallen.

Reputatie 4

Hey @TMTV bedankt. 
Gezien mijn router een firewall is. Heb je enig idee wat er allemaal open moet staan aan poorten etc en bronnen? Of moet ik deze post ff een update geven als ik over ben en heb getest?

Reputatie 5
Badge +2

@Mdevries Je hoeft geen poorten open te zetten. Hij kan gewoon verbinding maken met het tv-platform vanuit je netwerk.

Reputatie 4

@TMTV ik blokkeer standaard al het uitgaande verkeer en sta alleen toe wat ik nodig heb.

Ofwel verbinding maken naar ip x.x.x.x op poort yyyy gaat niet zomaar werken.

Reputatie 5
Badge +2

@Mdevries De tv-box is alleen client (ontvanger) en geen server. Je hoeft ook niet voor websites die je bezoekt toegang te verlenen in je router. Het tv-platform is eigenlijk niet meer dan een website die je op de tv-box opent.

Reputatie 4

@TMTV dus moet ik toestaan dat die tv-box verbinding mag maken naar de server van t-mobile.

Zoals ik al zei elk device binnen mijn thuis netwerk mag standaard niet het internet op. Mocht een device het internet op moeten dan komt daar een regel voor die het toestaat.

Reputatie 5
Badge +2

@Mdevries Ja, maar het tv-platform maakt gebruik van meerdere servers (ip-adressen), dus ik zou gewoon alle ip’s toestaan voor de tv-box.

Reputatie 2

Twee vragen hier over: de statische routes zoals elders beschreven hoeven niet meer te worden toegevoegd? En moet IGMP proxy aan of uit?

Reputatie 4
Badge +2

Twee vragen hier over: de statische routes zoals elders beschreven hoeven niet meer te worden toegevoegd? En moet IGMP proxy aan of uit?

De statische routes en IGMP proxy is alleen nog nodig voor DSL verbindingen. Bij Glasvezel hoef je niks meer instellen behalve vlan300 op de wan interface, dan werkt internet en Tv (als je op het nieuwe platform zit)

Reageer