Beantwoord

Email adres aanpassen iOS?

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb de mail gehad dat ik mijn email adres moet aanpassen, maar het lukt me niet om bij de instellingen in iOS het nieuwe email adres toe voegen?
Ik kan 'm wel invullen maar niet selecteren?
icon

Beste antwoord door Brian 2 september 2017, 13:04

Hi Tom, zie je het nieuwe e-mailadres wel terug in het overzicht van e-mailadressen? Wat gebeurt er wanneer je deze wil selecteren? Ontvang je dan een foutmelding of gebeurt er niets? Als je deze handleiding stap-voor-stap volgt dan zou het moeten lukken: http://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/email-instellen--apple-ios.pdf. Mocht je ergens blijven steken laat het dan zeker weten, dan kijk ik met je mee!

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Niemand?
Reputatie 7
Badge +14
Gaat het over Tmobile thuis?
Er zijn inmiddels veel onderwerpen over je kan even kijken of je daar verder kan komen.
Misschien kom je hier verder mee!?
http://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen
Reputatie 4
Badge +2
Ja die dingen heb ik allemaal gelezen en geprobeerd, maar lukt dus niet, kan het nieuwe email adres niet selecteren!?
Reputatie 7
Badge +14
Sorry dan moet je wachten op de hulp van moderators.
Ik gebruik ook IOS hier werkt alles perfect.
Reputatie 4
Badge +2
Heb je 'm opnieuw aangemaakt of kon je het email adres veranderen?
Reputatie 5
Badge +5
Hi Tom, zie je het nieuwe e-mailadres wel terug in het overzicht van e-mailadressen? Wat gebeurt er wanneer je deze wil selecteren? Ontvang je dan een foutmelding of gebeurt er niets? Als je deze handleiding stap-voor-stap volgt dan zou het moeten lukken: http://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/email-instellen--apple-ios.pdf. Mocht je ergens blijven steken laat het dan zeker weten, dan kijk ik met je mee!
Reputatie 4
Badge +2
Die handleiding heb ik gevolgd, maar bij stap 6, het selecteren van het nieuwe adres lukt dit niet, krijg er dus geen vinkje achter en toevoegen lukt dus niet!?
Reputatie 6
Badge +5
Ik kan niet bedenken wat er mis gaat. Heeft iemand toevallig de gouden tip?
Reputatie 4
Badge +2
Hier lukt het dus niet om het nieuwe adres te selecteren;
Reputatie 7
Badge +14
Welke keuze maak je in dit rijtje?

Reputatie 4
Badge +2
Ik maak daar geen keuze, ik pas het oude account aan zoals door T-Mobile zelf beschreven!
Reputatie 7
Badge +14
Probeer eens of het dan wel lukt? Klik eens op "Anders"
Reputatie 4
Badge +2
Nee want dan ben ik al mij oude mailtjes kwijt!
Reputatie 5
Badge +8
@HereIsTom
Ik ken jouw specifieke email setup niet, maar het lijkt alsof je geen backup hebt van de emails die op het iOS apparaat staan. Met het veranderen van enkele gegevens van een email instantie (dus wat je poogt te doen met je emailadres) loop je inderdaad het risico dat alles verloren gaat.

In een doorsnee email client programma is meestal het beste om nog een extra account aan te maken met nieuwe login gegevens zoals CrisTien ook al aangeeft. Je kunt dan oude en niuew naast elkaar gebruiken. Als je nieuwe account (ook) imap gebaseerd is, kan je uiteindelijk als je wilt alle emails van van oud naar nieuw verplaatsen, dus in feite van alleen je iOS apparaat naar de email server van de nieuwe. Dan heb je je emails 'in de cloud staan' en kun je ook met een ander programma het 1 en ander benaderen.

Ik zou verder als nieuwe email opslag een andere organisatie nemen dan je internetprovider, maar dat heb je wellicht ook wel al gelezen elders op dit forum.
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb Vodafone ook als imap ingesteld.
Maar de instructies van T-Mobile zijn dat je dat account op de iPad moet aanpassen, maar dat lukt dus niet.
Ik gebruik het adres ook alleen maar voor T-Mobile zoals voicemail en rekeningen.
Reputatie 5
Badge +8
@HereIsTom
Ik kan niet zeggen waarom het niet lukt, maar als het oude bestaande ook al imap gebaseerd was staan je emails dus nog in de cloud en zou ik niet te lang lopen wijzen naar dat het in de instructies van T-Mobile staat, maar zelf kijken of je het anderszins werkend kan krijgen. Je kan dus ook die oude account verwijderen en weer en nieuwe aanmaken en die weer laten synchroniseren. Net zoals je dat met een willekeurig ander apparaat of email client op computer of met email service van 1 van de grote internetbedrijven wereldwijd.
Reputatie 4
Badge +2
Op zich werk het oude adres nog, servers staan nu ingesteld op t-mobilethuis.nl alleen het afzender adres kan ik dus niet veranderen naar @t-mobilethuis.nl
Een nieuw account aanmaken lukt ook niet, want dan krijg ik de melding dat imap.t-mobilethuis.nl al bestaat!
Reputatie 4
Badge +2
Waar ik al bang voor was is dus gebeurd!
Heb oude account verwijderd en geprobeerd om nieuwe in te stellen, maar dan krijg ik de melding dat inlognaam of wachtwoord niet klopt!?
Kan er wel mee inloggen op mijn.t-mobilethuis.nl
Maar als ik daar bij de Email instellngen kijk staat alles nog op Vodafonethuis.nl?

Reageer