Beantwoord

[Emigratie] Is er een andere manier van bewijzen?

  • 8 August 2017
  • 1 reactie
  • 280 Bekeken

Ik ga emigreren. Heb erover gebeld en gevraagd of het nog steeds zo is dat ik kosteloos binnen mijn contract kan opzeggen als ik verhuis naar een locatie waar T-Mobile niet kan leveren. Dat bleek het geval. Wel moet ik documenten opsturen om te bevestigen dat ik emigreer.

Dit document, in mijn geval, is uitsluitend een uitschrijving bij de gemeente. Mijn gemeente zegt dat ik dit bewijs pas in de week van mijn vertrek kan krijgen (07-09-2017). Als ik dan nog van alles moet regelen als documenten opsturen, wachten op bevestiging, goederen opsturen, etc. ga ik dit nooit halen. Donderdag om 13:00 vertrekt het vliegtuig.

Is er een mogelijkheid dat ik nu op zeg voor de toekomst, zodat de betalingen stoppen? Dan kan ik de bevestiging tegelijk met de dozen versturen, en ben ik er in één klap en een wandeling naar het postkantoor vanaf.

Ik kan ook vier weken van te voren afmelden, nu al. Maar dan krijg ik nog geen officiële documenten, alleen een ontvangst e-mail. Is dat voldoende (tijdelijk) bewijs totdat ik definitief bewijs opstuur?

Ook nog een vraag over de betalingen. Ik vertrek de 7e van september. Moet ik heel september betalen, of krijg ik 23 dagen terug? Gewoon zodat ik weet waar ik aan toe ben.
icon

Beste antwoord door Sander 9 August 2017, 12:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Hoi Rick,

Allereerst welkom op het forum en gefeliciteerd met het grote avontuur! Spannende tijden! :)

We hebben een topic over verhuizen: [Info] Ik ga verhuizen, wat nu? Hierin geven we aan dat er enkele opties zijn. Bijvoorbeeld een huur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres. Dat is bij jou niet van toepassing, maar een einde huur- of verkoopakte van je oude/huidige huis volstaat ook.

Ik zou wel aanraden om het nu inderdaad allemaal af te handelen, dat voorkomt stress rondom je vertrek. Wees gerust, ik ga je hierbij helpen, hoe dan ook!

In september zal je nog een gewone rekening van ons krijgen voor de hele maand. In oktober volgt dan een eindafrekening waarin je het teveel betaalde bedrag retour krijgt.

Mag ik trouwens vragen waar de reis naartoe gaat? :8