Ervaring met Overstappen naar T-mobile thuis - Een review

• 12 juli 2018
  • 42 reacties
  • 31906 Bekeken

Toon eerste reactie

42 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Jammer dat het voor zoveel nieuwe klanten die zich hebben aangemeld bij T-Mobile zo fout gaat, zelf al vanaf januari 2014 een heel tevreden klant, kom nog van Vodafone Thuis af nog van voor de fusie met Ziggo.

Een aantal malen omgezet naar een andere propositie, in het begin de zelfde set als ook eerder Telfort en Lijbrandt, XMS enz gebruikten later een eigen "set" van Vodafone thuis met de Draytek en eigen firmware in de Amino 140 nooit geen problemen werkt altijd als een zonnetje enige storing is bij een grote storing.

Zou ik overstappen naar een andere provider; NEE!! dan schiet ik me zelf in de voet, nu heb ik 3 gratis themapaketten zolang ik bij T-Mobile blijf was toen een actie van Vodafone thuis, en staat in mijn contract die T-mobile 1 op 1 moest overnemen.
Reputatie 1
Ik wordt helemaal depressief van alle threads en berichten op dit forum. Deze thread ook weer. Ik zit ook in de overstap fase. Alles tot nu toe fout gegaan. Morgen is de dag. Pakket nog niet binnen, moet zelf Guidion gaan bellen.
Waarschijnlijk morgen ook zonder internet...

Tot nu toe dvb-c van Telfort. Alles in elke van de drie kamers met 1 afstandbediening (AB) per kamer: internet, TV, netflix op elke SmartTV.
Straks sowieso 2 ABs per TV, maar moet ik dan twee UTP kabels trekken naar elke SmartTV? Een voor interactieve TV naar het 'kastje' en een naar de SmartTV voor Netflix als app op de SmartTV? Geen Netflix in interactief kastje??!! Bang Head on Table!!
Vertel me dat het niet waar is?!
En kom nou niet met Chromecast: dan heb naast 1-2 ABs ook een Smartphone nodig!
Reputatie 6
Badge +3
@KlantMetVraag Als je na 8-5 12 uur besteld hebt krijg je een Zyxel modem waar je op 1 utp zowel internet als tv hebt.
Reputatie 2
Einde review.
Na een jaar bij T-mobile te hebben gezeten, maak ik volgende week de overstap naar telfort (na, kon nog net). In retrospect moet T-Mobile ECHT gaan werken aan hun tv product. Nu Tele2 wordt ingelijfd, mag ik hopen dat ze een betere concurrentie positie krijgen, waardoor betere afspraken gemaakt kunnen worden.
Reputatie 6
Nou niet alleen hun TV product, die voor mij overigens het enige is wat naar tevredenheid werkt, maar ik stel op dat gebied minder wensen denk ik.
Wij lijken een nog groter fiasco tegemoet te gaan met de overstap naar T-mobile. Contract afgesloten met overstap per 2 september. Blijkt dat de monteur als eerste mogelijkheid 11 september heeft. Hoe kan dit? Heeft T-mobile geen planning? Ze kunnen ons op de issue lijst plaatsen, dan krijgen we voorrang op het moment dat er iemand uitvalt. Dit is toch onvoorstelbaar!!!!!!!!! Nog even goed nadenken of we het contract nog wel laten doorgaan, want dit is gewoonweg ONACCEPTABEL.
Reputatie 7
Badge +5
Goedemiddag @Ixie,

Welkom alvast bij T-Mobile Thuis. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk overstappen en zo dicht mogelijk tegen jouw gewenste termijn zitten.

Bij het aan gaan van een contract kun je een richtdatum aangeven waarop je aangesloten wil worden. Na het verstrijken van de wettelijke bedenktermijn krijg je een uitnodiging om een definitieve datum te kiezen. Dit heeft te maken met de beschikbaarheid van zowel de Guidion monteur, netwerk provider als de oude serviceprovider. Allen werken voor jou samen. Als je met een overstap werkt dan blijft jouw oude provider actief tot de dag van oversluiting, zodat je zo kort mogelijk zonder diensten zit.
Reputatie 6
Badge +11
Wij lijken een nog groter fiasco tegemoet te gaan met de overstap naar T-mobile. Contract afgesloten met overstap per 2 september. Blijkt dat de monteur als eerste mogelijkheid 11 september heeft. Hoe kan dit? Heeft T-mobile geen planning? Ze kunnen ons op de issue lijst plaatsen, dan krijgen we voorrang op het moment dat er iemand uitvalt. Dit is toch onvoorstelbaar!!!!!!!!! Nog even goed nadenken of we het contract nog wel laten doorgaan, want dit is gewoonweg ONACCEPTABEL.
Als je al 2 weken na je besteldatum zit, zit je er 1 of 2 jaar aan vast bij T-Mobile Thuis. Hopelijk heb je in dat geval extra/alternatief internet/TV/bellen tot 9/11.
Even voor de duidelijkheid: T mobile heeft de datum van 2 september aangegeven en op basis daarvan heb ik mijn tv abonnement opgezegd. Zij verzorgen internet en bellen. De theorie is allemaal heel leuk en aardig maar de praktijk is knap waardeloos. Ik ga nu proberen om het tv abonnement uit te stellen en ik verwacht dat t-mobile internet en telefoon regelt omdat zij de opzegservice daar verzorgen. Ik zou vandaag teruggebeld worden, maar ook hier gaat het waardeloos. Geen telefoon gehad van de klantenservice.
Reputatie 6
Badge +11
Even voor de duidelijkheid: T mobile heeft de datum van 2 september aangegeven en op basis daarvan heb ik mijn tv abonnement opgezegd.
Op welke datum heb je de bestelling gedaan?
2 augustus.
Reputatie 6
Badge +11
2 augustus.
Men laat je dus doelbewust minimaal langer dan 14 dagen wachten, zodat in ieder geval het herroepingsrecht een farce is. Na die 14 dagen zegt men dan doodleuk dat je niet meer kosteloos kan annuleren. Met die chantage kan men dan rustig eens kijken en gaan plannen, met risico afwenteling op de nieuwe 'klant'. Misschien zijn er situaties dat ze de concurrent nog moeten inschakelen, dan kan die de schuld krijgen.
Je zou ook kunnen beredeneren dat men op het moment van bestellen helemaal niet in staat is te leveren en dit zien als 'interesse' in het product. Zolang het niet algemeen bekend is bij nieuwe bestellers werkt de taktiek. De vraag is alleen welk beeld er van T-Mobile (Thuis) blijft hangen of gaat ontstaan.
Reputatie 6
Wettelijk kan je een stapje verder gaan dan die 14 dagen, er is een uitspraak geweest dat als er een monteur verplicht word gesteld je een herroepingsrecht heb van 14 na aansluiten door de monteur.

Maar idd, T-Mobile is zich bij nieuwe klanten niet geliefd aan het maken, en bij bestaande gaat het ook bergafwaards met het klantvoordeel storing en gebrekkige communicatie en nog minder met de compensatie.
En dan storingen die veeeeeeeeeeeel te lang duren als er een monteur moet langskomen.

Gaat op het oude UPC lijken van de jaren 90 toen de DVB-C verhaal daar begon en internet over de kabel, ellende op ellende, slecht communiceren en oplossen.
Reputatie 7
Badge +10

Volgens mij staat het er echt duidelijk bij jet afsluiten.
en het klopt dat er tijdens de bedenk periode van 14 dagen word gewacht. je heb dus geen proef periode van 14 dagen. dit zou ook onredelijk zijn en de prijs alleen maar doen opdrijven.

Ik ben het er mee eens dat er de afgelopen tijd teveel is mis gegaan wat niet had mogen gebeuren.
Nu de vakantie periode bijna is afgelopen zijn de monteurs natuurlijk ook weer terug van vakantie samen met de extra monteurs die @Brian heeft aangekondigd moeten storingen toch makkelijk binnen 4 dagen opgepakt kunnen worden inplaats van 4 weken.

Nu de firmware van het nieuwe modem nog even glad strijken, en het nieuwe tv platvorm ingebruik nemen is T Mobile ook weer klaar voor de toekomst.
Reputatie 6
Alles is even bij T Mobile, alleen is dat even ietsjes langer als dat een normaal mens mag verwachten.
Gezien de ellende die men nog moet oplossen en de nieuwe ellende die er bij komt, het esim verhaal ben ik huiverig voor de "grote tv upgrade" die er aan zit te komen.
Als dat fout loopt ga ik met piepende bandjes weg, niks loopt lekker maar net aan "het gaat".
Dan maar een afkoop som betalen, ik kan prima mijn verlies nemen.
Reputatie 5
Badge +2
Het punt is dat als b.v. providers partijen als Guidion bewust of onbewust een monopolie positie verschaffen men er rekening mee moet houden deze partij hiervan ook gebruik van maakt, het inschakelen van meerdere partijen dit houdt de zaak alleen maar scherper.

Ook vind ook ik dat een storing in geen enkel geval langer mag duren dan maximaal 2 tot 3 dagen incl. het weekend, trouwens lees ik ook regelmatig het forum van Telfort daar een goede kennis er klant is, ook daar lees je veel exact de zelfde klachten over Guidion.

Wat ik bij Telfort beter vind moet ik heel eerlijk bekennen zijn de mogelijkheden van hun tvbox, verder is het niet beter of slechter dan T-M wel vond ik Telfort duur als je keek na de verhouding snelheid en zenders in het basispakket over glasvezel, was voor het onder de naam van KPN viel, nu helemaal duur.
Reputatie 6
Tja, klopt, bij Telfort was het met Guidion ook slechter aan het worden, maar het mooie is, KPN stopt met Guidion om genoemde redenen, en ze werken al met eigen monteurs, T-Mobile heeft alleen maar Guidion.

Ik las er pas nog 1 op Telfort waar het mis ging, zelfde probleem als hier geen signaal op de glasvezel, en dezelfde dag nog klaar, terwijl er meerdere de volgende dag al weer verbinding hadden, terwijl het hier dagen duurt voordat de Technische afdeling er überhaupt eens naar gaat kijken, dan weer een niet beschikbare Guidion prutser langs moet laten komen, die het weer terug stuurt naar KPN, die op zijn beurt weer moet gaan kijken en concludeerd dat het niet in hun deel zit, enz enz enz, en dan ben je zo 3 maanden verder en heb je nog niks.

Het ergste geval bij Telfort bij mij bekent is iets meer dan een week, en 1 geval die langer duurde omdat de kabel stuk was in de grond waardoor er iets meer moest gebeuren dan een kabeltke inprikken in de goede aansluiting.

En Telfort duur, ik snap die niet helemaal, Telfort is weinig duurder dan T-Mobile, sterker nog ik was voor meer minder kwijt bij Telfort dan dat ik hier zou zijn.

2x TV box, op allebei opnemen, want ja dat gaat in de cloud, meer zenders waar je wat aan hebt, want bij T-Mobile heb je meer regio zenders waar ik nog nooit van gehoord had.

Als ik datzelfde wil bij T-Mobile wat ik bij Telfort had heb ik nodig, 2x opname box, 3 extra pakketten a 3,75, 2x gratis door klantvoordeel.

Nu betaal ik na de tijdelijke kortingen 55 Euro per maand bij T-Mobile, precies hetzelfde als bij Telfort na de kortingen.

dit is bij T-Mobile zonder 2 opname boxen en het missen van een paar zenders die ik misschien liever wel had gehad.
ik krijg de tweede box levenslang gratis, anders had ik 60 euro betaald, hier heb ik 5 euro korting de eerste 6 maanden voor ingeleverd,
Om op Telfort niveau te komen heb ik nodig 1x een extra opname box a 5 euro extra en 3.75 voor het derde pakket, kost het ineens 63.50 voor hetzelfde als Telfort had, inclusief wat extra onbelangrijke zenders voor mij, dus nee, de redenering dat T-Mobile goedkoper is gaat niet op, trouwens voor hetzelfde ben je bij KPN zelfs goedkoper uit, basis pakket met 2 boxen inclusief opnemen kost 62.50, inclusief het extra pakket van 9.99 is 72,50 wat dus onder combivoordeel kan vallen, maar daar zit het ook bij T-Mobile.

Dus kun je nagaan dat ik best een beetje oneens ben met de opmerking T-Mobile is goedkoper, niet dus, het maakt voor peren en peren niks uit, als je een appeltjes pakketje neemt kan het, maar voor hetzelfde kom je op hetzelfde neer of zelfs duurder.

Reageer