Beantwoord

Ethernet 1 kabel voor internet en televisie - Draytek Vigor2132Fvn

• 30 april 2021
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

er is 1 Ethernet kabel die van de router naar de 1ste verdieping gaat, zou je die kabel in een Ethernet Switch kunnen doen en daaruit 1 Ethernet kabel naar een Desktop en 1 Ethernet kabel naar een Interactieve Televisie kunnen trekken?

want er was een monteur langsgekomen die zei dat je met 1 kabel meer 1 tv of 1 desktop kon aansluiten niet met 1 kabel via een switch naar beide. 

Zou iemand mij hier antwoord op kunnen geven.

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 april 2021, 21:50

@Makkie11 

Er zit verschil tussen een Draytek en Zyxel.

Op de Draytek heb je 2 poorten voor internet en 2 poorten voor IPTV, de Zyxel heeft APAS (Any Port Any Service) dat wil zeggen dat alle 4 de poorten een internet en IPTV signaal over 1 kabel sturen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Fcchen 

Je kan een UTP optimizer (maximaal 100 MB) gebruiken om vanaf de modem de signalen samen te bundelen over 1 kabel en boven de signalen weer splitsen.

Je kunt een UTP optimizer hier kopen bijvoorbeeld 🙂

Ik heb de tv-2 uitgang vanuit mijn zyxel modem  net even op een switch poort gezet, en een andere switchpoort van diezelfde switch doorgezet naar mijn tv settopbox.

De tv werkt gewoon, niks extra's nodig dus.

Maar weet niet of er verschil zit in het type modem/verbinding die je hebt.

Ik heb een gladvezel aansluiting.

Reputatie 7
Badge +19

@Makkie11 

Er zit verschil tussen een Draytek en Zyxel.

Op de Draytek heb je 2 poorten voor internet en 2 poorten voor IPTV, de Zyxel heeft APAS (Any Port Any Service) dat wil zeggen dat alle 4 de poorten een internet en IPTV signaal over 1 kabel sturen.

Reageer