Sticky

[FAQ] Alles over Betalen en je T-Mobile Thuis Rekening

  • 22 november 2017
  • 105 reacties
  • 29479 Bekeken


Toon eerste reactie

105 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁
Beste,

Ik ontvang nu een rekening/boete voor het niet retourneren van mijn glasvezelmodem, terwijl ik deze begin januari al heb geretourneerd en waarvan ik ook een verzendbewijs heb. Waar kan ik dit heen sturen en hoe lossen we dit op?

Groet,
Pascal
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁


Dat is prima, en helder. Ik vind het dan wel gek dat nieuwe klanten 20 euro korting krijgen de eerste zes maanden. Blijkbaar is de inflatiecorrectie dan niet echt nodig...
Reputatie 3
Badge +2
Dat is niet de bedoeling @delyon! Ik stond in de startblokken om dit tot op de bodem voor je uit te zoeken, máár ik zie dat je ondertussen al contact hebt gehad met mijn collega Kimberly. Zij heeft de boete netjes vergoed! My work here is done... Fijne dag! 👋🏼
Hallo, ik zie dat ik een maand dubbel heb betaald, eenmaal op de factuur van maart en eenmaal op de factuur van april. Hoe krijg ik dit gecrediteerd of de debitering gecorrigeerd?
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁


Dat is leuk bedacht, maar in feite voor klanten die nog in het eerste jaar van het contract zitten een behoorlijk klant-onvriendelijk standpunt. Er is een contract aangegaan met duidelijke prijzen voor het eerste jaar. Althans dat wordt op zijn minst gesuggereerd. Nu blijkt uit de kleine lettertjes dat daar zonder gevolgen voor de provider gewoon een verhoging op mag worden doorgevoerd. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Het artikel dat dit bepaalt is artikel 8.4, en ik vraag mij af of dat artikel wel rechtgeldig is. Ik zal het eens voorleggen aan mijn adviseur.
Voor die paar euro ga ik niet heel veel moeite doen, maar wel mijn abonnement opzeggen omdat ik niet gediend ben van dit soort praktijken.

groeten
John

Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁
Dat is leuk bedacht, maar in feite voor klanten die nog in het eerste jaar van het contract zitten een behoorlijk klant-onvriendelijk standpunt. Er is een contract aangegaan met duidelijke prijzen voor het eerste jaar. Althans dat wordt op zijn minst gesuggereerd. Nu blijkt uit de kleine lettertjes dat daar zonder gevolgen voor de provider gewoon een verhoging op mag worden doorgevoerd. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Het artikel dat dit bepaalt is artikel 8.4, en ik vraag mij af of dat artikel wel rechtgeldig is. Ik zal het eens voorleggen aan mijn adviseur.
Voor die paar euro ga ik niet heel veel moeite doen, maar wel mijn abonnement opzeggen omdat ik niet gediend ben van dit soort praktijken.

groeten
John


Nog even gekeken op de website, de prijs waarvoor mijn abonnement kan worden afgesloten is nog het tarief van vóór de inflatiecorrectie. Er is dus helemaal geen inflatiecorrectie, het is gewoon een slinkse manier om een hoger tarief te incasseren dan is afgesproken.
Lijkt me een leuk onderwerp voor radar of een ander consumenten programma...
John
Reputatie 6
Badge +7
@BBo Ik heb meteen met je meegekeken en geen zorgen, dit komt door de wijziging van je abbonnement (de verlenging). Op je factuur van volgende maand wordt het bedrag dat 'te veel' in rekening is gebracht automatisch verrekend. Je factuur van mei zal dus een stuk lager uitvallen!

@JohnVanes Inflatiecorrectie is iets wat elk jaar terug komt bij meerdere contracten die je afneemt, niet alleen mobiel of vast internet maar bijvoorbeeld ook je huur of je treinkaartje en dit gebeurt al jaren. Radar of Kassa kunnen je daar ongetwijfeld meer over vertellen 😉
Per 1 Januari is de prijs die ik betaal voor mijn abonnement verhoogt.
Van 40,00 naar 40,85.
Nu heb ik wel ergens gevonden dat dit waarschijnlijk onder de noemer van inflatiecorrectie is gebeurd.
Als ik het zelfde abonnement opzoek en opnieuw afsluit dan is de prijs wel 40 euro.
Waarom moet ik als bestaande klant meer betalen voor het zelfde abonnement dan nieuwe klanten?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Snater83, klopt helemaal, de verhoging in januari is inderdaad inflatiecorrectie. Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland, dit geldt ook voor ons als T-Mobile. Deze stijging is jaarlijks van toepassing op bestaande abonnementen en vast lasten omdat ze anders scheef gaan lopen met de daadwerkelijke kosten. Een nieuwe abonnement is nog niet gestart en daarom hoeft hier geen correctie op toegepast te worden.
Hoi,

Ik heb sinds 4 april een internet thuis abonnement, maar ik heb sinds vandaag pas internet, omdat er iets mis was met mijn KPN aansluiting. Alle reparaties en het voltooien van de aansluiting heeft dus meer dan een maand gekost.

Nu zie ik echter op mijn eerste rekening kosten voor de maand april en ook voor het begin van de maand mei. Vreemd, want ik gebruik dus pas sinds vandaag internet omdat het eerder simpelweg niet kon. Ik neem aan dat dit een fout op de factuur is, maar ik heb wel automatisch incasso aan staan en hoop dat er binnenkort dus niet zo'n hoog bedrag afgeschreven wordt. 😅

Hoe moet ik nu verder?

Met vriendelijke groet,
Maarten
Reputatie 6
Badge +7
Hi @MH12, op het moment dat je lijn "actief" wordt start de facturatie automatisch, maar geen zorgen, ik heb de abonnementskosten van 04-04 tot en met 10-05 zojuist voor je vergoed! Dit wordt verrekend met je factuur van volgende maand en het overgebleven bedrag maken we daarna naar je over. Volgende maand ontvang je dus een bedrag van ons! 😉
Top @Brian dankje!
@BBo Ik heb meteen met je meegekeken en geen zorgen, dit komt daar de wijziging van je abbonnement (de verlenging). Op je factuur van volgende maand wordt het bedrag dat 'te veel' in rekening is gebracht automatisch verrekend. Je factuur van mei zal dus een stuk lager uitvallen!

@JohnVanes Inflatiecorrectie is iets wat elk jaar terug komt bij meerdere contracten die je afneemt, niet alleen mobiel of vast internet maar bijvoorbeeld ook je huur of je treinkaartje en dit gebeurt al jaren. Radar of Kassa kunnen je daar ongetwijfeld meer over vertellen ;)

Hallo Brian,

ik (BBo) ze dat de creditering voor het dubbel factureren ondanks jouw toezegging niet is doorgevoerd op de nieuwe factuur. Gaarne alsnog een creditering toepassen. Mvg, Bert
Reputatie 6
Badge +7
Hi @BBo, excuses, bij nadere inspectie blijkt er geen verrekening nodig. Op de factuur van maart staat er in eerste oogopslag de periode 1 tm 31 maart maar als je de specificatie bekijkt dan zijn dit alleen de kosten voor de periode 1 tm 10 maart. Op de factuur van april worden dan de overige kosten voor maart (11 tm 31 maart) én april in rekening gebracht. Je hebt dus niets dubbel betaald maar de betaling voor maart is verdeeld over twee facturen. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Ik heb op 10-5 mijn eerste factuur handmatig overgemaakt met mijn klantnummer in de omschrijving zoals aangegeven. Ik heb vandaag 23-5 echter een bericht gekregen dat de factuur niet betaald is. Hoe kan dit?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @ef.dw, ik heb het meteen voor je nagekeken en geen zorgen, de betaling is binnen! De herinnering heeft de betaling vermoed ik gekruisd maar inmiddels is het helemaal gelukt 🙂
Reputatie 6
Badge +3
Ik hoorde gisteren van de klantenservice toen ik belde wanneer ik mijn rekening kon verwachten, dat dit pas eind juni zal zijn. Dus dan krijg ik een rekening van 8 maart (dacht ik) tot eind juni. Kan ik die rekening niet eerder krijgen? Aangezien ik op het moment op het minimum zit en het geld de deur uit vliegt, ben ik bang in de problemen te komen.
Reputatie 6
Badge +3
@Brian Ik heb inmiddels mijn eerste rekening gezien. Hierop staan echter de abonnementskosten voor mei en juni, maar juli ontbreekt. Gezien je bij jullie vooruit betaald, kun je die er dan nog bij zetten, zodat het meteen klopt, ipv dat ik volgende maand weer voor 2 maanden krijg? Je zou me er een groot plezier mee doen.
Beste T-mobile,

Ik heb in april 2019 T-mobile thuis aangevraagd in the T-mobile winkel. Er is mij toen verteld dat ik bij TV, internet en telefonie een korting kreeg op het maandbedrag en geen activatiekosten hoefde te betalen.
Omdat er bij mij thuis nog geen glasvezel was aangelegd heb ik pas sinds eind mei het T-mobile thuis pakket in gebruik. Heel blij mee overigens, maar op de factuur wordt wel de korting verrekend maar de activatiekosten moet ik nog steeds betalen.
Dit klopt niet aangezien mij verteld is dat dit voor mij niet van toepassing was in april.

Kunnen jullie mij uitleggen waarom ik de activatiekosten alsnog moet betalen?

Met vriendelijke groet,

Kushtrim Bislimi
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @Glassertje,

Ik denk dat ik je kan geruststellen! Je betaalt bij ons voor de huidige/lopende maand. Je betaalt dus eind juni voor de maand juni. De allereerste rekening kan wat hoger zijn. Dat leggen we in deze video uit: [Video] Rekening anders dan verwacht.

In juli krijg je de rekening van juli - één maand dus. Ik hoop dat ik het zo heb kunnen verduidelijken!
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Kushtrimb,

Ik weet niet of er een actie was met activatiekosten in die maand. Op basis waarvan heeft de winkelmedewerker aangegeven dat hij die kosten kon verwijderen? Ik help graag hierbij, maar heb weinig opties. Zou je voor mij in de winkel kunnen navragen hoe het zit. Zij kunnen het beste inschatten wat er is gebeurt én wat er nu mogelijk is.
Hoi @Sander,

De winkelmedewerker heeft op basis van de actie die er toen was aangegeven dat er geen activatiekosten waren. Ik heb destijds samen met hem meegekeken op de website en daar stond het vermeld.
Ik heb geen bevestiging gekregen van het contract in mijn mail en op het printbonnetje staat verder ook niks vermeld.
Lijkt mij een beetje vreemd als ik naar de winkel moet om het na te gaan vragen. Ik word namelijk vanuit de klantenservice pagina doorverwezen naar het forum en een telefoonnummer van de klantenservice is ook nergens te vinden.

Met vriendelijke groet,
Kushtrim
Reputatie 4
Badge +2
Hey @Kushtrimb,

Ik wil dit graag voor je oplossen! Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zoek ik het voor je uit!
Beste T-Mobile,

Is het mogelijk dat de incassodatum van rond de 20ste van de maand wordt aangepast naar rond de 25ste van de maand?

Alvast bedankt.

Robert

Reageer