F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 377 reacties
  • 62509 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido
Reputatie 7
Badge +9

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


377 reacties

Reputatie 7
Hey @BertV00, dit ga ik voor je regelen! Kun je mij voorzien van een privébericht met je persoonlijke gegevens? Dan ga ik hier gelijk mee aan de slag.
Hoi T-mobile,

Zojuist een mail ontvangen dat de kortingsperiode afloopt en mijn eerstvolgende rekening daarom hoger is. Echter, het contract is ingegaan op 31-10-2018. Bij dit abonnement had ik 6 maanden korting. Hoe zit dit?

Met vriendelijke groet,
Neorej.
Reputatie 2
Hey @Neorej, Je hoeft je geen zorgen te maken! Dit is een e-mail die niet voor jou bestemd was. Sorry hiervoor. De korting loopt gewoon door! 😉
Reputatie 3
Ik wil graag weten wanneer mijn creditnota à 128,22 terugbetaald wordt.
Factuurnummer: TMT1006921737
Hallo,

Ook ik heb een maand gemist, maar kan nergens info of een ideal link vinden om te betalen. Ook heb ik geen mail gehad. Wachten op een brief lijkt me dom. Kan iemand mij een linkje sturen via een prive bericht?

Vriendelijke groet

Hans Brandenbarg
Reputatie 7
Hoi @n.schaart, ik heb je vraag in jouw topic gevonden en beantwoord!

Hoi @Rcthans, dat kan gebeuren natuurlijk. Het makkelijkste is om het bedrag via internetbankieren over te maken naar ons op:
NL05RABO0121503038
t.n.v. Buckaroo inzake T-Mobile Thuis
o.v.v. klantnummer 'spatie' factuurnummer
Het bedrag kun je terugvinden op My T-Mobile Thuis. Lukt het met deze informatie?
Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 20ste verplaatsen.

Groet,
Rudolf
Reputatie 7
@Alewijn Berckenkamp Excuses voor de late reactie! De e-mails voor je rekening worden gewoon nog verstuurd, misschien is hij mogelijk bij je spam inbox terecht gekomen?

Ik geef je graag meer duidelijkheid over de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%. Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden. De inflatiecorrectie van januari 2019 wordt niet doorgevoerd op abonnementen die na 1 oktober 2018 zijn afgesloten. De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/inflatiecorrectie.
Reputatie 7
@RCA-foort Ik heb je incassodatum zojuist aangepast naar de 20ste! Voor februari zal de afschrijving nog rond de 30ste plaats vinden maar vanaf maart is dit standaard rond de 20ste.
Reputatie 2
Afgelopen zondag (3 feb.) kreeg ik een mail van T-mobile dat er een boete geïncasseerd gaat worden van € 125,00 wegens het niet terugsturen van een modem.

Echter is dit modem wel degelijk teruggestuurd en door jullie ontvangen op 15 januari om 9:21 (bron track en trace van post.nl)

Ik vraag dan ook om deze boete niet te innen

Ik heb de volledige track en trace en een scan van het verzendbewijs per mail verstuurd naar de klantenservice alleen gaan ze er pas na 6 dagen naar kijken.

Als het nodig om deze gegevens hier te posten zal ik dat doen.
Reputatie 2
De klantenservice heeft het inmiddels gelukkig snel opgepikt, ik ga er vanuit dat ik niet nu nog een boete hoef te betalen gevolgd door een creditering voor een modem wat al sinds 15 januari bij jullie aanwezig is.
(verzendbevesting en track en trace zijn aanwezig bij de klantenservice)
Reputatie 7
Hi @RolandV, ik zie dat je inmiddels ook al een e-mail hebt ontvangen van mijn collega's. Top dat ze zo snel hebben gereageerd. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Beste,

Ik heb afgelopen maant een andere interactieve TV box ontvangen omdat de box die ik had niet werkte. Nu zie ik dat de korting die ik voor deze box had is vervallen, deze was namelijk gratis en er stond geen einddatum bij dat deze korting zou vervallen. Kunnen jullie aangeven wat hier mis is gegaan.

mvg, Jeroen
Reputatie 7
Hoi @jeroennou,

Scherp! Ik zie dat de korting inmiddels weer geactiveerd is en alles weer is zoals het hoort!
Ik zou graag mijn incasso moment van T-mobile thuis willen verplaatsen naar de 30e van de maand.
Steeds meer bedrijven die rond dezelfde tijd willen afschrijven dus handiger word het zo ook niet 😛 .
Reputatie 7
Badge +5
Geen probleem @Kevinvdp. Ik heb het meteen voor je in orde gemaakt! 😉
Ik heb vorige maand klantvoordeel op mijn T-mobile Thuis rekening geactiveerd. Ik had nog het oude voordeelpakket met gratis Fox sports. Bij het omzetten werd vermeld dat ik Fox moest deactiveren om hier niet meer voor te hoeven betalen, dit heb ik ook gedaan. Nu zie ik op mijn rekening dat ik in februari toch 7,50 betaal voor Fox sports. Hoe kan dat en kan iemand dat corrigeren?
Hé T-mobile,

Ik zou graag met ingang van maart mijn incassomoment veranderen naar moment 3, dus rond de 30ste

Alvast bedankt!
Hallo,

Een vraag over mijn eerste rekening. Ik heb sinds 18 januari 2019 T Mobile Thuis internet. En eind januari 2x go sim only abbo gehaald voor mezelf en mijn zoon. Kosten zijn voor mij €11 en zoon €15,98. En voor thuis abbo €28 incl korting. De activatiekosten van €30 moet ik betalen. Ik had twee keer compensatie afspraak gemaakt met een T-Mobile medewerker. Eerste compensatie was dat helft van beltegoed van €35 op mijn T Mobile simkaart prepaid nr (zelfde nr) vergoedt zou worden op mijn volgende factuur. En tweede compensatie dat ik de aansluitkosten voor beide telefoon abbonementen vergoedt zou krijgen. Klopt mijn factuur of is er iets misgegaan? Totaal bedrag factuur is €67,13 en nog een factuur voor mijn telefoon abbo €36 deze had ik 6 feb betaald.
Reputatie 7
@Styco Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zijn gegaan, ik heb de kosten voor Fox Sport van 18-01 tot en met 16-02 (daarna is er niets meer in rekening gebracht) voor je vergoed!

@Alewijn Berckenkamp Hmm dat is vreemd. Ik heb zojuist de toestemming voor e-mails op je profiel uit- en weer aangezet. Laat zeker nog even weten of je deze maand wel weer een bericht ontvangt!

@a23 Dat is ik graag voor je aan! Zou je mij hiervoor je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen via een privébericht?

@AK61 Ik heb meteen met je meegekeken en de factuur voor je Thuis abonnement klopt. Hierop staan de abonnementskosten voor de laatste week van januari, de hele maand februari en de activatiekosten. Omdat het voor een langere periode dan een maand gaat valt deze factuur iets hoger uit. Ik zie de afspraak van mijn collega voor de vergoedingen voor je mobiele abonnementen staan maar het lijkt er op alsof ze deze nog niet heeft verwerkt. Zou je mij de twee 06-nummers waar het om gaat door willen sturen via een privébericht? Dan ga ik dit meteen voor je in orde maken! 🙂
Bedankt @Brian!
PM verstuurd @Brian
Reputatie 1
Ik zie dat sinds januari ik opeens een paar euro meer kwijt ben voor mijn internet + TV bundel. Volgens het contract dat ik in april 2018 heb afgesloten, zou ik de eerste 6 maanden 47,50 kwijt zijn, en daarna voor de rest van het contract 57,50, ivm een korting van 10 euro die na de eerste 6 maanden vervalt.

Nu wordt er echter opeens 58 euro nog wat afgeschreven. Geen wereldschokkende bedragen, maar ik vind het raar dat hierover niet gecommuniceerd wordt, en dat de bedragen in het contract dus blijkbaar niet kloppen.

Hoe zit dit precies? Op de factuur vind ik er niets over terug?
Reputatie 7
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁
Beste,

Ik ontvang nu een rekening/boete voor het niet retourneren van mijn glasvezelmodem, terwijl ik deze begin januari al heb geretourneerd en waarvan ik ook een verzendbewijs heb. Waar kan ik dit heen sturen en hoe lossen we dit op?

Groet,
Pascal

Reageer