F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 377 reacties
  • 62508 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido
Reputatie 7
Badge +9

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


377 reacties

Ik heb gister mijn T-Mobile Thuis contract mee laten verhuizen naar mijn nieuwe adres. Ik zou hiervoor een nieuw contract afsluiten. Het contract waar ik telefonisch mee heb ingestemd was een alles in 1 contract voor totaal 45.50€ per maand. Op dit bedrag zou ik de eerste 6 maanden 20 euro korting krijgen. Ik heb vandaag echter een mailtje ontvangen met de bevestiging van mijn nieuwe contract waar deze 20 euro korting niet in is meegenomen. Hoe zit dat? En word dit nog veranderd?
Reputatie 7
Hey @r4009,
Ik heb je verzoek zojuist verwerkt! Nu is het wel zo dat de verwerking enige tijd vergt. Vanaf augustus start je factuurdatum rond de 25e.😄

Hoi @Glassertje,
Het is momenteel bijzonder druk bij ons, excuses voor het vertraagde antwoord! Zodra de rust is wedergekeerd, zul je niet meer zo lang op een antwoord hoeven te wachten.😋 Ik heb bij deze je factuurdatum aangepast naar de 30e. Deze wijziging gaat in op de factuur van augustus. In juli incasseren we nog wél rond de 20e, ik hoop dat dat geen problemen voor je gaat opleveren!

Hey @mennovoerman,
Goed dat je aan de bel trekt! Je hebt recht op die € 20,- korting voor de eerste 6 maanden, maar blijkbaar wordt de korting niet meegenomen in ons systeem. Ik heb dit zojuist gemeld bij de desbetreffende afdeling. We gaan dit voor je wijzigen!
Hoi

Nogmaals een bericht vanuit Breda. Vandaag mijn rekening laten terug boeken. Wil eerst graag goede afspraken maken die ook nagekomen gaan worden. Heb al een paar keer gemaild naar hier dat de monteur bij ons heeft afgezegd en ik kan een nieuwe afspraak krijgen voor over een aantal weken????
Ook diversen keren gebeld hoe het nu verder moet omdat wij al geen vaste telefoon meer hebben want die hebben jullie al omgezet naar jullie maar ook daar kan ik geen gebruik van maken wat erg onhandig voor ons.

Graag een reactie en anders graag een retour opdracht van het pakket wat hier staat te verstoffen.

Fam Bensch
Reputatie 7
Hi @happymonicaa, ik geef je graag meer duidelijkheid! Door het onverwacht succes van de Overstapweken is het op het moment erg druk waardoor het wat langer kan duren voordat er een monteur beschikbaar is. Ik zie dat het hier gaat om een DSL aansluiting maar dat er geen aansluitpunt (ISRA-punt) meer aanwezig is? Als je een foto zou kunnen maken van de huidige situatie dan kunnen we de monteur van Guidion mogelijk overslaan en direct de netbeheerder inschakelen om een nieuw aansluitpunt te plaatsen. Ik zou je overigens met klem afraden om bedragen te storneren, hierdoor worden er namelijk administratiekosten in rekening gebracht. Na het herstellen van het aansluitpunt kunnen we kosten voor de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement vergoeden.

Om het beeld even compleet te maken: Er zou een aansluitpunt aanwezig moeten zijn op jouw adres. Op het moment dat dit niet het geval is dan is deze onrechtmatig verwijderd (door bijvoorbeeld een vorige bewoner). Dit kunnen wij van te voren niet zien (het aansluitpunt mag namelijk niet zomaar verwijderd worden, dit moet gebeuren door de netbeheerder). In dit geval duurt het wat langer voordat we je aan kunnen sluiten omdat het aansluitpunt eerst hersteld moet worden. Uiteraard doen we ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je in orde te maken!
Beste,

Op mijn factuur van juli staat een verrekening van juni. Echter wordt hier van 19 juni t/m 31 juni van de Interactive TVBox me hdrecorder de verrekening van de korting niet meegenomen waardoor ik meer moet betalen.

Factuur juni:


Verrekening op factuur juli:



Het betreft maar € 2,00 maar zie dit wel graag gecorrigeerd.
Eerst krijgen we een interactive TVBox die niet is leeggehaald en waar de harddisk van kapot was en meer mankementen vertoonde waar jullie op afstand ook niet mee konden. Na twee weken en een extra telefoontje eindelijk een nieuwe ontvangen.
Nu klopt de rekening niet en daarnaast missen wij ook al kortingen bij onze net ingegaan mobiele abonnementen.

Met vriendelijke groet,
Saskia
Reputatie 7
Hi @Tara19, geen zorgen, naast het omwisselen van de TV Box is er niets veranderd aan je abonnement dus je zou de korting gewoon moeten ontvangen. Houd je factuur van augustus even in de gaten, mocht het dan niet rechtgetrokken zijn dan kan ik het verschil eventueel handmatig voor je vergoeden! Ik zie dat het inmiddels gelukt is met het activeren van het Klantvoordeel, als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust!
Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 30ste verplaatsen.

Groet,
Michael
Reputatie 7
Hey @Michael13,

Ik heb dit voor je in orde gemaakt! 😄 Let wel op dat de wijziging pas ingaat op de factuur van september. Ik hoop dat je hier geen hinder van ondervind.
Reputatie 6
@Tara19 als je inlogt op T-Mobile Thuis kan je alle kortingen zien.
Beste t-mobilem

Ikwil graag mijn incassodatum verschuiven naar de 30e van de maand.

m.vr.gr,
Gerard
Reputatie 7
Hi @gerardklinge, helemaal goed, ik heb de incassodatum voor je aangepast naar de 30ste. Het kan soms wat afwijken (tijdens bijvoorbeeld feestdagen) maar je rekening zal vanaf september rond de 30ste afgeschreven worden!
Hallo! Kan iemand mij vertellen waarom mijn maandbedrag deze maand hoger is dan verwacht?
De kortingsperiode van zes maanden is per 15/8 afgelopen en ook op tijd stopgezet, toch betaal ik meer dan ik had verwacht deze maand. Waarom moet ik nog steeds voor TV en bellen betalen als ik dit op tijd heb stopgezet?
Reputatie 4
Hi @Eline002, goede vraag! Ik heb hier gelukkig een logische verklaring voor. Omdat jouw tv en telefonie zijn verwijderd per halverwege de maand, worden deze wel nog automatisch volledig in rekening gebracht op de factuur van augustus. Geen zorgen! Het bedrag wat je hier teveel betaald, zal uiteindelijk verrekend worden op de volgende factuur. Dit krijg je dus gewoon van ons terug! 😄
Reputatie 3
@Piotr Ik heb via Twitter contact met jou gehad over het aanpassen van de incassodatum. Deze wil ik graag verplaatsen naar de 30e van de maand, en jij zou dat ook orde maken.
Ik heb echter nog geen terugkoppeling gehad of dit ook gelukt is.
Kan jij hierover een bevestiging geven?
Alvast bedankt!
Reputatie 1
Ik heb een vraag. Er is bij mij voor 2 maanden geincasseerd terwijl het factuur voor de maand Juli vorige maand geincasseerd is. Hoe is dit mogelijk want mijn rekening is nou 2x zo duur
Ik wil graag een overzicht van mijn abonnement en kosten. Echter het inloggen lukt niet. Mijn mobiele nummer herkennen jullie niet. Dat kan want w.s staat deze op het nummer van mijn ex-man. Wel ontvang ik een sms van jullie. Groet Marjanne
Reputatie 7
Hi @Ecnirp, excuses voor de late reactie, ik zie dat mijn collega Piotr het twee dagen geleden voor je aan heeft gepast!

@Amaliah Ik geef je graag meer duidelijkheid! Vanwege jouw verhuizing is het nieuwe contract ingegaan op je nieuwe adres. Omdat je contract halvewege julie is gestart ontvang je nu een factuur voor de halve maand van juli en augstus. Meer informatie vind je in dit topic onder het kopje ' Waarom is mijn eerste rekening hoger?'. Je kan deze factuur dus zien als de eerste rekening van je nieuwe adres.

@Marjanne049 Daar help ik graag mee. Begrijp ik het goed dat het dan gaat om het overzicht van je Thuis abonnement? Het klopt dat je hiervoor niet in kan loggen via je 06-nummer maar dit kan wel via je e-mailadres met deze link. Mocht je je wachtwoord niet weten maak dan gebruik van de ' ik ben mijn wachtwoord vergeten' knop.
Reputatie 1
Hi,

Ik heb T-Mobile Thuis Internet + Bellen 700Mb. Hiervoor betaalde ik tot 31-12-2018 EUR 42,50 per maand aan vaste kosten. Het viel me laatst op dat ik vanaf 1-1-2019 maandelijks EUR 43,18 aan vaste kosten betaal. Nu is het verschil niet zo groot maar de standaard prijs van EUR 42,50 op de T-Mobile website is blijkbaar nog wel actueel.

Vraag me daarom af waar dit verschil vandaan komt.

Groet,
Martijn
Beste T-Mobile Thuis,

Ik heb mijn abbonement een tijd geleden opgezegd. Nu krijg ik plots een rekening van maarliefst 305 euro gepresenteerd voor het niet terug sturen van de apparatuur.

Ik ben gewend dat er een retour-doos wordt opgestuurd waarmee ik mijn apparatuur kan retourneren. Dat blijkt bij jullie niet het geval. Nu ik me er in verdiep lees ik dat ik iedere geschikte doos hiervoor kan gebruiken.

Hoe nu verder? Kan ik de apparatuur alsnog terugsturen en de automatische incasso laten storneren?

Alvast bedankt. Groet,

Tweerd
Reputatie 1
Goedemorgen,
Ik heb een klacht over mijn factuur. Sinds vorige maand worden kosten voor Fox Sports Eredivisie in rekening gebracht, terwijl dit in mijn abonnement overzicht niet geactiveerd is. Ik heb toen wel een ander zenderpakket aangevraagd, daar lijkt dus iets te zijn misgegaan. Ik hoor graag hoe dit kan worden rechtgezet.
Reputatie 7
@Quivver Ik geef je graag meer informatie! Dit verschil in maandbedrag komt door de inflatiecorrectie die we begin 2019 toe hebben gepast. In dit topic lees je hier alles over.

@TWeerd Oei, ik kan mij voorstellen dat dat even schrikken is! Maar geen zorgen, je kan zeker de apapratuur nog terug sturen. Storneren zou ik je niet adviseren, hierdoor worden namelijk automatisch incassokosten in rekening gebracht. Maar we verrekenen het bedrag gewoon en storten het daarna aan je terug. Vergeet niet om je adres en klantnummer bij de retourzending te vermelden (bijvoorbeeld op een brief in de doos) zodat we weten dat de apparatuur van jou afkomstig is. Stuur mij even een bericht wanneer je de apparatuur verstuurd hebt, dan zorg ik voor de verrekening!

@dirkstr Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat Fox Sports op 17-06-2019 aan is gezet en op 04-08-2019 weer uit (met een maand opzegtermijn gestopt op 03-09-2019). Dit is de wijziging naar een ander zenderpakket geweest. Je kan je Klantvoordeel inzetten voor elk zenderpakket dat je wil, als je het oude zenderpakket niet meer wil gebruiken dan moet je deze nog wel apart uitzetten, dit gebeurt niet automatisch met het aanpassen van je Klantvoordeel. Ik begrijp dat dit niet helemaal duidelijk was en het is natuurlijk jammer als je een maand voor niets betaald, ik heb daarom de kosten voor Fox Sports zojuist voor je vergoed. 😉 Je factuur voor oktober is inmiddels al opgemaakt dus je zal de verrekening terug zien op je factuur van november!
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie Brian. Fijn dat ik vast een deel van de kosten vergoed krijg. Toch begrijp ik niet wat er precies is gebeurd. Na het verlengen van mijn gewone T-mobile abonnement gebeuren er vreemde dingen. Ik heb een mail van 31-5 met een overzicht van mijn aangepaste abonnement, daar staat niks in over fox sports. Dan een mail van 1-6 dat fox sports per 31-5 is uit gezet. Op 3-6 een mail met als onderwerp ‘we hebben een foutje gemaakt’, over een mail die eerder is verstuurd en niet klopte (denk ik, er wordt niet precies uitgelegd wat er fout is gegaan), in ieder geval hoef ik niks te doen. Op 18-6 een mail over het foutje: het is opgelost, ik hoef niks te doen en alles staat weer aan (zonder toelichting wat weer aan staat). Op 4-8 dan een mail van een aanpassing van mn abonnement met nu het international tv pakket.
Ik zie nergens dat ik op 17-6 fox sports heb aangezet maar krijg een dag later een bericht van jullie dat alles weer aan staat zonder verdere uitleg. Het ging mij pas geld kosten op 4-8 wanneer ik een ander pakket aanzet, maar dat is wel dat is dus bijna 2 of 3 (oktober ook al in rekening gebracht) maanden. Ik wil graag alle kosten vergoed krijgen, want een opzegtermijn voor iets wat ik niet heb aangevraagd lijkt me niet van toepassing.
Verder begrijp ik niet dat ik in augustus mijn abonnement van internet 40 naar 50 verhoog en dan op de rekening van september staat dat dit vanaf juli wordt verrekend.
@Quivver Ik geef je graag meer informatie! Dit verschil in maandbedrag komt door de inflatiecorrectie die we begin 2019 toe hebben gepast. In dit topic lees je hier alles over.

@TWeerd Oei, ik kan mij voorstellen dat dat even schrikken is! Maar geen zorgen, je kan zeker de apapratuur nog terug sturen. Storneren zou ik je niet adviseren, hierdoor worden namelijk automatisch incassokosten in rekening gebracht. Maar we verrekenen het bedrag gewoon en storten het daarna aan je terug. Vergeet niet om je adres en klantnummer bij de retourzending te vermelden (bijvoorbeeld op een brief in de doos) zodat we weten dat de apparatuur van jou afkomstig is. Stuur mij even een bericht wanneer je de apparatuur verstuurd hebt, dan zorg ik voor de verrekening!

@dirkstr Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat Fox Sports op 17-06-2019 aan is gezet en op 04-08-2019 weer uit (met een maand opzegtermijn gestopt op 03-09-2019). Dit is de wijziging naar een ander zenderpakket geweest. Je kan je Klantvoordeel inzetten voor elk zenderpakket dat je wil, als je het oude zenderpakket niet meer wil gebruiken dan moet je deze nog wel apart uitzetten, dit gebeurt niet automatisch met het aanpassen van je Klantvoordeel. Ik begrijp dat dit niet helemaal duidelijk was en het is natuurlijk jammer als je een maand voor niets betaald, ik heb daarom de kosten voor Fox Sports zojuist voor je vergoed. 😉 Je factuur voor oktober is inmiddels al opgemaakt dus je zal de verrekening terug zien op je factuur van november!


@Brian
Hallo Brian, ik heb vorige week reeds telefonisch contact gehad met Anil van de klantenservice. Hij kon zien dat de apparatuur inmiddels in goede orde was ontvangen door jullie. Derhalve adviseerde hij juist dat ik prima mijn incasso kon laten storneren, dat zou automatisch goed gaan aan jullie kant... Dus niet... Ik heb inmiddels een betalingsherinnering met Incassokosten per e-mail ontvangen. Kun jij zorgen dat dit aan jullie kant wordt vereffent? Bedankt. Groet, Thomas
Beste T-Mobile,

Graag zou ik mijn incassodatum naar rond de 25ste verplaatsen.

Ik hoor graag of dit is verwerkt!

Met vriendelijke groet,

Paulien Luhulima
Reputatie 7
Hey @dirkstr,

Ik heb je gegevens erbij gepakt! Nu zie ik dat Fox Sports op de factuur van september tweemaal is afgehouden voor de maanden augustus en september. Mijn collega Brian heeft vervolgens een vergoeding ingediend voor de maand augustus voor Fox Sports. Voor de kosten van Fox Sports voor de maand augustus volgt een automatische verrekening. Al deze vergoedingen zie je allemaal netjes terug op je factuur van oktober gespecificeerd staan.

Het ingaan van je snelheidswijziging gaat administratief inderdaad niet helemaal goed! Deze wijziging zou pas zoals je ook al terecht aangeeft vanaf augustus moeten ingaan. Ik dien hier gelijk een vergoeding voor in. 🙂

Hoi @TWeerd,

Ah ja dat is het nadeel met storneren, dan verstuurt ons systeem automatisch een herinnering uit. Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet zo'n hoog bedrag kunt in één keer kunt voorschieten. Ik wil je graag een zorg wegnemen en doorgeven dat de vergoeding voor de boete op 1 oktober is verwerkt. Dit bedrag wordt eind deze maand automatisch verrekend met de openstaande boete. Sorry voor het ongemak!

Reageer