F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 377 reacties
  • 62508 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido
Reputatie 7
Badge +9

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


377 reacties

Reputatie 7
Hey @pauli2,

Dit wil ik graag voor je aanpassen. Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik dit vervolgens voor je regelen. 😉

Ik ben onlangs overgestapt naar tmobile. Mijn 1e incasso staat gepland voor de 18e. Zou dit veranderd kunnen worden naar einde Vd maand? 

 

Mvg Kelly

Reputatie 1

Piotr, bedankt voor je reactie. Het gedoe met fox sports is inderdaad opgelost zie ik. Wat er is misgegaan is me niet duidelijk, maar bedankt voor het rechtzetten. Hoop dat het niet nog eens gebeurt. Voor de vergoeding voor de snelheidswijziging zal ik de factuur voor november nog even afwachten, heb er een mail over gekregen dus zal wel goed komen.

Hey @dirkstr,

Ik heb je gegevens erbij gepakt! Nu zie ik dat Fox Sports op de factuur van september tweemaal is afgehouden voor de maanden augustus en september. Mijn collega Brian heeft vervolgens een vergoeding ingediend voor de maand augustus voor Fox Sports. Voor de kosten van Fox Sports voor de maand augustus volgt een automatische verrekening. Al deze vergoedingen zie je allemaal netjes terug op je factuur van oktober gespecificeerd staan. 

Het ingaan van je snelheidswijziging gaat administratief inderdaad niet helemaal goed! Deze wijziging zou pas zoals je ook al terecht aangeeft vanaf augustus moeten ingaan. Ik dien hier gelijk een vergoeding voor in. 🙂

Reputatie 7

Hey @kelly-,

Ik heb voor je eigen privacy je 06-nummer weggehaald bij jouw gebruikersnaam. :wink:

De incassodatum pas ik graag voor je aan! Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan regel ik dit gelijk voor je. 

Een aantal weken terug (weet niet precies meer wanneer en ben helaas mijn verzendbewijs kwijt) heb ik mijn modem en tv box terug gestuurd. Ik heb dat helaas te laat terug gestuurd. Nu krijg ik alweer een 2e betalingsherinnering van 300 euro. Waarom moet ik alsnog betalen terwijl ik de spullen terug heb gestuurd?

Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar het einde van de maand (30ste) verplaatsen. Ik heb een PM gestuurd met mijn gegevens.

Hartelijk dank,
Peter

 

Ik zou graag de incasso voor tmobilethuis wijzigen naar de 30ste van de maand.

Reputatie 7

Hoi @Gerrit10,

Dat is niet handig! Heb je ook geen bevestiging van ons ontvangen van het retourneren van de spullen? Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Stuur mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik zo snel mogelijk je gegevens erbij.


Hey @pupupin,

Dit pas ik graag voor je aan. Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan regel ik dit voor je. :wink:

In mijn https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen staat dat deze en vorige maand de incasso's zijn mislukt. De bedragen zijn echter wel van mijn rekening afgeschreven op de vermelde datums.

Ik heb geen bericht gehad dat er iets aan de hand zou zijn, maar wil ook niet het risico lopen automatisch afgesloten te worden. Kan de betaalstatus aangepast worden?

Reputatie 7

Hoi @moeftie,

 

Volgens mij is alles al opgelost. Kun je nog eens in My T-Mobile Thuis kijken? :) 

@Sander  Inderdaad, er is niets meer te zien over mislukte incasso's.

Geachte,

 

Is het mogelijk om de incasso datum te wijzigen naar de 30ste?

 

Beste,

 

Sinds vorige maand (rond 9 okt) maak ik gebruik van T-mobile thuis.

Afgelopen 30 oktober zijn de eerste kosten van de (eerste) factuur afgehouden van de rekening, maar tot op heden is er nog geen enkele rekening/factuur zichtbaar op T-mobile Thuis.

Kan iemand mij hierbij hulp bieden? Het is namelijk niet de bedoeling dat ik moet betalen, maar niet weet of het allemaal wel klopt.

 

Mvg, Lars

Beste,

Graag zou ik de incasso datum wijzigen naar de 30e. Voor zowel "mobiel" als "thuis".

Ik ben sinds deze maand klant bij jullie en heb nu bericht ontvangen dat mijn eerste factuur in mijn T-Mobile Thuis omgeving staat. Ik heb hier nog geen account voor, en wanneer ik deze probeer aan te maken krijg ik de melding ‘Helaas is het met deze gegevens niet mogelijk om je wachtwoord te wijzigen.’ Kunnen jullie mij helpen bij het aanmaken van een account?

 

 

Beste lezer,  graag wil ik mijn incassodatum naar 25e aanpassen. Graag uw reactie

Reputatie 4
Badge

Hoi @Michael13,

 

Ik zie dat de wijziging al is gedaan, helemaal fijn. De komende factuur zal nog rond de 20e van de maand afgeschreven worden en de facturen erna worden rond de 30e van de maand afgeschreven. Helemaal in orde dus! Als ik verder nog iets voor je kan doen laat je het dan even weten?

 

Hi @LarsH,

 

Wat leuk dat je voor ons hebt gekozen, van harte welkom! Wel zo handig om je facturen te kunnen inzien natuurlijk, snap ik helemaal. Wil je zo eens inloggen in je My T-Mobile Thuis? Ik heb alles voor je opgelost, de factuur i zichtbaar zodat je weet waar je precies voor hebt betaald. De factuur van november wordt momenteel gemaakt, deze zie je binnen enkele dagen terug. Geef je even een gil als ik nog iets voor je kan doen?

 

Hoi @Wannes Oost,

 

Uiteraard, daar ga ik je bij helpen! De afschrijving voor T-Mobile Thuis zal vanaf de volgende factuur rond de 30e van de maand afgeschreven worden. Houd er rekening mee dat de factuur van deze maand nog wel rond de 20e van de maand wordt afgeschreven, vanaf december gaat de nieuwe incassodatum in. Voor je mobiele abonnement heb ik een verzoek gedaan tot het aanpassen van de incassodatum. Zodra de aanpassing is gedaan ontvang je van ons een sms. De wijziging zal ook vanaf december ingaan en de factuur van deze maand zal nog rond de huidige incassodatum afgeschreven worden. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag!

 

Hoi @Elisa.de.jonge,

 

Welkom bij de club, tof dat je voor ons hebt gekozen! Volgens mij is het inmiddels gelukt, kan dat kloppen? Ik zie dat er een My T-Mobile Thuis account is aangemaakt. Lukt het inloggen nu? Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan weet je mij te vinden!

 

Hi @dw.www,

 

Voor je geregeld! De factuur van deze maand zal nog op de oude incassodatum worden afgeschreven en vanaf de facturen in december zullen wij rond de 25e van de maand gaan incasseren. Komt helemaal goed! 

 

Goedemorgen,

Ik zou graag ons betaalmoment veranderen naar de 30e.

Groet,

Maudy

Ik zou graag mijn incasso datum verplaatsen naar de 30e

ik hoor het graag 

Helaas kan ik mijn T-Mobile Thuis factuur van oktober nog niet zien in My T-Mobile Thuis. Zou deze kunnen worden toegevoegd? Alvast bedankt!

Goedemiddag,

 

vandaag is er een bedrag eraf gehaald van mijn rekening, alleen ik wil het terugboeken omdat ik het dringend nodig heb voor een andere betaling. Hoe moet ik dat doen en is het mogelijk?

 

 

 

 

Reputatie 4
Badge

Hoi @Maudy88 en @TRJan,

 

Ik heb de incassodatum voor jullie aangepast, vanaf de volgende factuur schrijven we af omstreeks de 30e van iedere maand. Houd er rekening mee dat de huidige factuur nog wel rond de 20e wordt afgeschreven. Geven jullie even een gil als ik nog bij iets anders kan helpen?

 

Hi @JoeyVers,

 

Wil je nog eens inloggen op je My T-Mobile Thuis? Als je bent ingelogd en je gaat naar de optie 'Rekeningen' dan zie je hier nu ook de factuur van oktober staan. Sorry voor de vertraging!

 

Hoi @zelis23,

 

Je kunt een automatisch incasso altijd storneren bij de bank zelf. Wél raar ik je dit af, wanneer je er namelijk voor kiest om een afschrijving terug te boeken dan is je factuur bij ons niet tijdig betaald én we zijn dan genoodzaakt om incassokosten in rekening te brengen. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Misschien dat je het op een andere manier kunt oplossen? Wellicht even iemand in je omgeving lief aankijken, misschien kan iemand het bedrag even voorschieten! 

Hallo,

Ik kan in mijn rekeningen overzicht de factuur van oktober niet vinden (september en november staan er wel in). Kunnen jullie die toevoegen? Alvast bedankt!

 

Reputatie 7

Hi @RonHe, als het goed is, is de factuur nu zichtbaar in My Thuis. :slight_smile:  

Halllooooo,

 

Woensdag 23 oktober heb ik mijn Thuis Internet-abonnement aangepast van 50 naar 100. Ik heb Klantvoordeel en in de bevestigingsmail van de aanpassing staat dat het bedrag op € 28 zou worden. In in mijn factuur van november zie ik een hoger bedrag. Hier staat ook dat ik in september al het 100 abonnement zou hebben maar dat klopt dus niet.

 

Kan iemand vertellen hoe en wat? Alvast dank!

Reageer